Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Vi har ett 17 årigt arabsto som vi är jättesugna på att betäcka. Hon har aldrig fått föl, så punkt 1 blir ju till att undersöka om hon...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Welsh
·
N
Avel Kan det stämma? Idiotförklara inte mig nu!!!! Jag har en tvååring som fortfarande enbart har en sten nere. Fick i går rådet att låta...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Ramona
·
Avel På en annan tråd här på buke har det blivit en liten diskussion angående användning av icke godkända hingstar. I stället för att...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 412
Senast: Görel
·
G
Avel Har för mig att man kan mäta på strategiska punkter på ett föl för att beräkna dess troliga storlek som vuxen. Men, är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
1 531
Senast: Rikkan
·
S
Avel Vad har ni för tankar, målsättning, visioner med er avel.. Avlar ni för att få fram "den" hästen... eller för att avkomman skall...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: Rikkan
·
V
Avel Hej! Ni som som fått era söta föl i år. Har ni fått någon eller några som ni verkligen tror kommer att bli något extra? Berätta gärna...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Voice_Whisper
·
M
Avel Nu i kväll när jag skulle ta in stoet och fölet gick fölet jättekonstigt. knäna lixom darrade och åkte lite utåt när ha nskrittade. inte...
Svar
14
· Visningar
922
Senast: mizz_perfect
·
R
Avel Nån här som vet hur man tar tattar mått. Jag har fått de visat för mig en gång men kommer inte ihåg exakt hur man gör. Man håller ju...
Svar
8
· Visningar
1 454
Senast: stranger
·
Avel Pappa har äntligen fått tag på nån på Hudik Stallion! Så nu (när vet vi inte, om vi hinner med insemination i år eller om det blir nästa...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: anhe
·
Avel Inspirerad av "en stamtavla som inte är något att ha"-tråden undrar jag då vilken/vilka stammar och hästar som räknas till de gammalsvenska?
2
Svar
37
· Visningar
2 381
Senast: sussisus
·
P
Avel Är det någon som vet , något om honom? Han är nämligen pappa till min ponny. Och jag vet absolut ingenting om arabavel.Var / är han en...
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Violate
·
Q
Avel Kan man betäcka flera ston på samma gång med en och samma hingst :D Kan man alltså släppa ut en hingst till en flock ston och få alla...
Svar
18
· Visningar
2 224
Senast: Roheryn
·
N
Avel Vilken är den senaste stamboken som är utgiven? Är det sup. 53? Går det att få fram de "nya" uppgifterna från nätet? Jag tycker det har...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Görel
·
Avel Läste en tråd på hästverksam där vissa som är aktiva här på avel kommenterade en stamtavla som de ansåg vara inget att ha. En sak som...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 813
Senast: aldente
·
P
Avel Vilka är era favorit Dressyrponnyhingstar? Skriv gärna namn och ras och bilder uppskattas väldigt mycket :d
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Rodde
·
Avel \"Litet\" sto, hur stor hingst? Finns det någon "maxregel" för hur mycket större hingsten "får" vara än stoet? Har en maxad Dponny jag...
Svar
3
· Visningar
2 583
Senast: Iglatjarn
·
Avel I tvåan halv tio ikväll ska de visa ett program om OS 1984 och vilka svenska medaljer som togs då. Jag såg i trailern att Flamingo och...
2
Svar
21
· Visningar
1 380
Senast: shady
·
Avel Har ett sto som jag köpt i jan i år och tycker naturligtvis att hon är jättesnygg! Däremot skulle jag vela veta, om hon verkligen är...
Svar
3
· Visningar
857
Senast: kicki71
·
Avel Var kan man få tag på en stambok för lipizzanare!?! Kan den finnas på biblioteket kanske!?! Jag försöker att hitta pappan till min ena...
Svar
4
· Visningar
1 283
Senast: Millz
·
Avel Någon som har en avkomma efter Beach Boy här? Själv har jag en 4-åring. Berätta gärna lite om hur den är och har du bild så är det...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Leyla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka