Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Blanda hopp & dressyr stam??? Hej,har ett hbl sto e:donnerfly-good future,som jag vill betäcka när det är dags framöver,tanken har hela...
Svar
9
· Visningar
1 619
Senast: Angela
·
A
Avel Nån här som vet, var och om man kan visa sitt lettiska halvblodssto med medföljande fölis e Simsalabim på nån fölbesiktning eller nåt...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: Ajano
·
V
Avel Jag ska åka på min allra första fölbesiktning med mitt föl i år och har några frågor. * Hur tolkar ni ändamålsenlig klädsel? Kan man ha...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Hannely
·
O
Avel Tänkte fråga om man ska ge krafft till föl?? Min pojke är snart 2 månader och vi fodrar fortfarande med hö och dom går på bete men det...
Svar
15
· Visningar
1 271
Senast: workaholic
·
Avel Inom tjurfäktning så används oftast en speciell typ av häst. Jag vet inte om man använder olika raser av samma modell, eller om man...
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Yrja
·
S
Avel Vad gör man för "prov" för att avelsvärdera en hingst? vad krävs av hingsten, tex stamtavla och dylikt?
Svar
1
· Visningar
647
Senast: diny
·
B
Avel Har en undran: Är russ viktbärande? Vi håller nämligen på att kolla upp hästraser som skulle passa oss (mamma och 2 barn). Vi är...
Svar
6
· Visningar
1 272
Avel Vad innebär det när en hingst är AB-premierad?
Svar
2
· Visningar
1 322
Y
Avel hur stora var/är era halvblods föl vid en månad? tänckte det kunde vara skoj att jämföra lite. vid fyra veckor var mysa 117 cm i...
Svar
8
· Visningar
2 087
Avel Lilla Ignis har borjat med att sla sig (tror jag) pa navelstrangen. Hon har ibland, har haft det nu tre dagar (ej i rad), lite blod...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Skuggfaxe12
·
Avel Någon här som har en sådan pålle? Skulle gärna vilja veta lite mer om dem... Bland annat snittet i mankhöjden, hur mycket skulle ni låta...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: alazzi
·
P
Avel Om jag söker en i första hand gångartshäst med framför allt ett mycket gott temprament (lugn, trygg, samarbetsvillig, absolut inte...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Morotsbiten
·
M
Avel I natt föddes lilla fölet efter mycket väntan. Hon var beräknad till i början i maj först. men efter att ha pratat med hingstägaren så...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: shady
·
Avel Sitter här och funderar, de avkommer som är födda innan en hingst blir godkänd (alltså de med gråa papper) om de i sin tur får avkommer...
2
Svar
24
· Visningar
1 615
Senast: Liselott76
·
K
Avel En liten fråga till er som kan det här med avel av nordsvenskar. Vad jag förstått så är nordsvensken och kallblodstravaren olika raser...
Svar
7
· Visningar
1 340
Senast: Indiana_Jones
·
Avel Är det någon som vet hur man går till väga, vad som behövs/krävs för att få ett i Danmark registrerat sto att bli godkänt för avel i...
Svar
3
· Visningar
1 008
Senast: Skuggfaxe12
·
K
Avel Om stoet dör, hur gammalt måste fölet vara för att man ska kunna klara av att få det att överleva utan amma? Om det är ett par dagar...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: knyttet
·
Avel Mitt sto har alltid haft så himla lätt för att få dräcktig. Fast i år verkar det inte som att det skall gå vägen. Hon är nu på...
2
Svar
34
· Visningar
1 727
Senast: shady
·
H
Avel Någon som kan ge mig info om hingsten Orust 639 och hans avkommor... tacksam för svar..
Svar
2
· Visningar
1 155
Senast: linsto
·
D
Avel Hej på er igen! Mitt sto är konstaterat dräktig 17:e dagen den 28/6 & jag tänkte ta ut vet. & kolla så allt är okej runt dag 30. Antar...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Ploppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka