Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Jag vet att föl kan komma ut med rumpan först = komplicerat. Kan man inte ul stoet innan så man vet vilket håll fölet ligger åt så man...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Ellem
·
Avel Om jag nu skulle vilja få mitt sto betäckt med en godkänd sv hbl hingst i framtiden..går det? Hon är e: Willibald som är godkänd i både...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: Liselott76
·
M
Avel hej! undrar när nästa knabstrupp föl/unghäst utställning är? jag är ny på fronten så jag undrar om någon har tips och någon som kan...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Diego
·
Avel Har varit iväg på en mini semester. Helt klart blev det hingstar och åter hingstar då. Först stannade vi till i Vankiva och hälsade på...
2
Svar
27
· Visningar
1 843
Senast: crazy
·
Avel När jag varit på ponnytävlingar blir jag ibland nyfiken på vilka ponnyer jag sett och vad de har för stam. Ofta står i startlistorna...
Svar
15
· Visningar
983
Senast: Cockney
·
D
Avel Nu är det femåriga shettisstoet betäckt men inte det tioåriga stoet som har haft föl innan, hon har slagits med hingsten. Varför har hon...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Dragonfruit_
·
O
Avel Undrar om det är någon som vet hur jag ska gå till väga för att hitta vissa hästar som jag har reg nr, namn och härstamning på? Alla är...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: ameo
·
Avel Jag har en fråga till någonsom vet. Mitt sto är dräktig 20 dagar . Nu kom det en ny häst till hagen en valack. Hon beter sig presis som...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Rotterö
·
Avel Vilka är det som säger att det är förbjudet att betäcka med icke godkänd/avelsvärderad hingst och var kan man hitta mer om detta? En...
Svar
8
· Visningar
1 090
Senast: Lena_B
·
Avel Har ni tips om någon bra sida där man kan söka på svenska hingstar, levande och händangångna? Så slipper jag "bomba" er med alla...
Svar
7
· Visningar
799
Senast: Görel
·
N
Avel Hej alla avelsintresserade! Nu har jag som inte är så insatt i avel en fråga till er kunniga inom området. Är det verkligen lag på att...
Svar
9
· Visningar
844
Senast: ccc
·
C
Avel Någon som har avkommor efter Cockpit? hur är dom vet att dom är ganska vass?!? någon som vet något alls om Kala Shikari xx är rätt o in...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Görel
·
Y
Avel det här är förmodligen en korkad fråga :o jag var inte och kollade längre bak i lillans stamtavla och effter några av hingstarna stod...
Svar
3
· Visningar
1 055
Senast: Vitsippan
·
Avel Ni som har fått föl i år, vad gör ni med dem. Behåller för eget bruk :) eller säljer? Har bara tagit 3 föl i mitt liv och då har det...
2
Svar
30
· Visningar
1 719
Senast: grimman
·
Avel skulle vilja veta om någon mer har varit med om att erat stos foster dött under dom 40 dagarna och om ni vet varför :(, och om dom blev...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: CK
·
Avel Hur går ni tillväga när ni betäcker med en hingst som aldrig betäckt förr. Vad bör man tänka på. jag har full koll på hingsten och...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 050
Senast: neywaz
·
C
Avel är så glad allt stämmer lilla bäbis mår bra. gick hela förra sommaren provade betäcka sådär 8 gånger med två olika hingstar blev aldrig...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: cissan
·
T
Avel Är det någon här som vet vart man kan läsa om cartujano "stammen" för PRE hästar? Skulle både vilja ha tips på hemsidor och böcker. Även...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: tottenham
·
M
Avel Fölets första \"trotsålder\"?? Var ute hos mitt gosiga föl. Hon har varit hur go som helst förut och älskat att man kliar på henne. Nu...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Mayara
·
Avel Släppte ett maidensto till hingsten i början på brunst. Hon ville inte bli betäckt då, men eftersom hingsten inte är varken elak (mot ej...
2
Svar
22
· Visningar
3 382
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar