Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto fick idag kraftiga biverkningar av en pg-spruta (kommer ej i brunst). Inga svettningar men väl kraftiga koliksymptom och...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: Fredag
·
Avel Någon som känner till en dansk halvblodshingst vid namn Robin? (inte Robin II Z)
Svar
3
· Visningar
794
Senast: cissiny
·
Z
Avel Detta är inte klokt. Vi har fått ett Surprise föl. Jag har ett sto som ska föla,hon har gått en vecka över tiden. Min man har åkt...
Svar
5
· Visningar
947
N
Avel Hej! Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av förlossningspsykos på era fölsto. Jag har ett New Forest sto som fick det vid sin...
Svar
6
· Visningar
1 591
Senast: nhb1
·
Avel På en häst som ska ha sitt första föl tycker ni? Mitt sto e 12 nu och om några år funderar jag på och ta år på henne men hon kanske är...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Pretty_Fly
·
Avel På samtliga ston som blivit betäckta hos mig så har de i genomsnitt haft en brunst på 10dgr, är det vanligt för i år eller är hingsten...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Morotsbiten
·
Y
Avel vet inte om den här tråden hamnar rätt men jag shansar. i morse när hästarna skulle gå ut så var lilla mysa hänging så jag tog tempen...
Svar
5
· Visningar
1 041
Avel Håller på att anmäla min shetlandshingst till avelsvärderingen i höst. (han måste ju visas igen och göra bruksprov) Är det bara jag som...
Svar
5
· Visningar
654
Avel Mitt föl som nu är 3 1/2 månad (halvblod) har en svullnad på utsida vänster kota fram. Storlek av en femkrona på utsidan av kotan, där...
Svar
2
· Visningar
1 092
Avel Var inne på Spafs hemsida och såg att mitt stuterinamn blivit godkänt :bump: :bump: :bump: har inte fått papprerna ännu från SPAF men...
Svar
5
· Visningar
860
A
Avel Hej,är hemskt sugen på att ta briar till mitt hbl sto när det väl är dax,men undrar vad man hamnar på för slutsumma ungefär allt som...
Svar
1
· Visningar
3 494
·
Avel Jag undrar hur mycket man beräknar att hästen (halvblod) växer efter 3 års ålder? Vet att det är individuellt, men finns det något...
Svar
16
· Visningar
11 467
·
Avel Ingen som använder denna tråd eller?? aja, tänkte höra lite om dessa EU- regler för tex shettisar som e godkända i tex Tyskland, men...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: kaffekart
·
H
Avel Har ett sto som har fått en spark och nu står på klinik. Vet inte hur lång konvalecensen blir men OM det kommer ta väldigt lång tid för...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: Pocahontas
·
Avel Finns det någon rekomenderad maxålder på förstföderskeston?
Svar
5
· Visningar
807
Senast: bonzie
·
X
Avel Jo, började fundera på det här. Min häst är Arab och som ni kanske vet så går de för det mesta på naturlig betäckning. Är det då...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 040
Senast: cämela
·
M
Avel Är det någon här som har eller har sett avkommor efter Jan brinks häst Briar?? Har ni kort på dom hästarna isf och kan ni berätta lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 015
Senast: m85
·
H
Avel Är det någon som har sett Bödegårdens Apollo i Falsterbo i år? Det är en 6-årig dansk hingst e. Accord II - Ronald. Vad tycker du som...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Thildha
·
M
Avel \"könsmogen\" undrar när en hingst blir könsmogen? har varit med om hingstar som har betäckt vid 1års ålder och då nästa år blivit...
Svar
4
· Visningar
1 222
Senast: misterhultspyret
·
F
Avel Korsning Lusitano / fullblod. Finns det någon som sysslar med det här?? http://www.horseandhound.co.uk/stallionsandstuds/419/48487.html
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: ottopotto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka