Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Yippie!! Har idag ultrat 3 av våra ston och alla 3 var dräktig *S* Extra skönt att Halvblodet var dräktig nu då hon är 23 år och har föl...
Svar
11
· Visningar
971
Avel Vilket är det bästa för en dräktighet. När stot har långa brunster . Eller kort brunst. Mitt sto har haft långa brunster och...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: trip
·
F
Avel Varför är det bäst(?) med naturligt betäckning för ett maidensto? Varför inte seminering första gången? Finns det någon vettig anledning...
2
Svar
27
· Visningar
1 413
Senast: ElCamino
·
P
Avel Mitt föl är en månad gammal och han har raka och fina ben från födseln. Möjligen är han lätt inåt-tåad fram. Kanske dags att ta ut...
Svar
7
· Visningar
2 364
Senast: Bounce
·
M
Avel Är det någon som har information om denna hingst må tro?? Står inte så mycket om själva hingsten på deras hemsida nämnligen :(
Svar
9
· Visningar
1 297
Avel Finns det nån hemsida där man kan skriva in vad mamman och/eller pappan heter å sen få fram vilka avkommor dom har?? :bow:
Svar
10
· Visningar
1 045
Senast: Görel
·
G
Avel Är det något jag känner starkt för så är det denna lilla ponny. Förstår inte varför det inte är mer uppmärksammat, med tanke på att det...
Svar
17
· Visningar
2 433
Senast: crazy
·
  • Låst
Avel Ni som avlar shettisar! Vad är rimligt att betala för ett shettisföl eller en shettisåring? Om man köper från en uppfödare, där stam och...
Svar
3
· Visningar
928
Senast: ameo
·
W
Avel Var kan man hitta resultat från tävlingar på ponnyer/hästar man fött upp? Finns det någon sida på internet? :idea:
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Görel
·
I
Avel Alla kunniga avelsfolk på Buke kan någon hjälpa mig? Jag letar efter en fbl, anglo eller OX-hingst i eller i närheten av Mälardalen...
Svar
12
· Visningar
970
Senast: Joker1
·
X
Avel Jag vet två, Mack Lobell och Easy Lover (eller är det Dream Lover??) Finns det några fler??? Mvh Johanna
Svar
3
· Visningar
694
Senast: anhe
·
L
Avel Hej! Jag hörde en gång att man aldrig skall betäcka en skimmel med en skimmel, om det nu stämmer, varför då?
Svar
15
· Visningar
3 981
Senast: Guest
·
E
Avel Jag har fått hem ett litet sto igår. Förra ägaren sa att hon var dräktig för hon har inte tagit hingst sen förra våren/sommaren. Idag så...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: gonkan
·
Avel Jag har ett Islandssto som fick föl i maj. Jag skulle gärna vilja veta vad båda hästarna har för blup, men jag har ingen anning om hur...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Demon
·
Avel Kan någon Welshponny bevandrad förklara hingstarnas värdebokstäver för mig. Samt innebörden av en "EU-Hingst". Vill även ha tips på...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Iglatjarn
·
W
Avel Hur gamla (ungefär) brukar fölungarna vara när de tappar fölpälsen? //Kristin
Svar
6
· Visningar
1 205
Senast: Francess
·
Avel Tro det eller ej, men min krångelmaja är seminerad idag!!! :bow: :bow: :bump: :bump: Hon har kommit igång helt spontant, utan någon som...
Svar
19
· Visningar
1 546
Senast: Pooh
·
E
Avel Tänkte visa vår 1-åriga arab.Då inte på någon arabhästutställning utan på Strömsholm 28 augusti i år. Detta är en unghästbedömning alla...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Arabis
·
H
Avel Stod i papperna att man skulle få skådepenning, vad är det?? Hur får man det då? Mitt sto blev ett klass 3- lite besvikelse då en av...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Welsh
·
Avel Mitt sto har blivit bedömt tre gånger och har då fått silver (38 p), guld (39 p) och guld (40 p) igen. Dum fråga kanske, men.. Är hon...
2
Svar
29
· Visningar
1 537
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar