Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var beställer jag provrören som tagelstråna ska stoppas i och hur lång tid tar det ungefär att få hem dem och att sen få resultatet...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: Mia_R
·
A
Avel Funderar på att betäcka mitt hbl sto som är e:donnerfly-good future med briar,,vad tror ni om denna kombinatin?Det är ett tag kvar då...
Svar
7
· Visningar
968
Senast: crazy
·
S
Avel Någon som vet vad som krävs för att få ett sto registrerat i B-stamboken. Dvs om ett halvblodsto ej har godkänd stam (morfar ej gk...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Solen100
·
Avel Tråden om det andra stoet blev så långt, vill bara ha ett enkelt svar gärna från er som svarde på Zoyas tråd. Jag har ett 10 årigt...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: neywaz
·
Avel Mitt sto som är i 9 månaden har plötsligt fått för sig att sadeln är ganska obehaglig. Hon blir lite spänd och vill inte stå still när...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 818
Senast: Zoya
·
C
Avel Har hittat webstamboken, jättebra! Men jag kunde inte hitta några mankhöjder, har jag missat något tro? Går det att hitta nån...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: gonkan
·
I
Avel Nu blir jag lite förvirrad, jag som trodde mig veta "allt" :o :D. på utställning har jag fått inpräntat i huvudet att man måste ha bett...
Svar
1
· Visningar
817
P
Avel Är det någon som vet hur man kan söka redan på ett stos föl genom åren. Jag har namn och nummer på det sto jag är intresserad av. (Svhbl)
Svar
6
· Visningar
721
Senast: sussisus
·
P
Avel Mitt sto insemineras imorgon ( :) ), hur gör jag med avmaskningen (Ivomec) den 14 juli då? Skippar den eller maskar som vanligt? Vill...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: pialotta
·
O
Avel Någon som vet något om en hingst med namn Flaneur? (tror han heter så) En gammal hinsgst tror han är 20+.
Svar
1
· Visningar
691
Senast: asan
·
Avel Hur tänker ni? Ja, förutom att hingsten ska komplettera stoet bra, vara extra bra där hon brister och sikta på att få en bra individ i t...
2
Svar
34
· Visningar
2 341
Senast: AraSlei
·
E
Avel Häromdagen fick jag av en hingsthållare höra att spermier måste få lite tid på sig att "mogna" när man inseminerar för att bäst befrukta...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Seminassistent
·
Avel Jag vill ev. betäcka mitt sto med en skäckhingst. Men vad finns det för homozygota skäckhingstar i Sverige som ger garanterat...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 420
Senast: Myra
·
F
Avel Står i begrepp att köpa ett sto, polskt halvblod och är nyfiken på om någon känner till stammen lite närmare? Hon är e: Dido 29 (hann) -...
Svar
8
· Visningar
3 475
Senast: Francess
·
C
Avel Vill gärna ha lite info om den hingsten. Det enda jag vet är att han är Holländsk, men jag tror inte han längre är godkänd för avel i...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: Chough
·
D
Avel Hej alla glada! Måste bara skriva av mig & berätta :love: Stoet som jag har uppe på betäckning m Demonen är idag Ul:ad & dräktig 17:e...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Dizan
·
E
Avel om ja betäcker mitt svenska halvblodsto med en dansk eller tysk halvblodshingst vad räknas avkomman som då ? :confused:
Svar
12
· Visningar
929
Senast: Görel
·
Avel Finns det några Criollo hästar i Sverige?
Svar
1
· Visningar
780
Senast: MissFideli
·
P
Avel Jag har en spruta hemma som märren min skall få senare i eftermiddag. Någon som har erfarenhet, funkar det? De säger att hon kan...
Svar
18
· Visningar
5 600
Senast: martha
·
B
Avel Araber har ju färre ländkotor än andra hästar. Nu minns jag inte hur många men iallfall, om man korsar en arab med en annan ras hur...
Svar
3
· Visningar
1 222
Senast: B1an
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka