Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Kan någon Welshponny bevandrad förklara hingstarnas värdebokstäver för mig. Samt innebörden av en "EU-Hingst". Vill även ha tips på...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Iglatjarn
·
W
Avel Hur gamla (ungefär) brukar fölungarna vara när de tappar fölpälsen? //Kristin
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: Francess
·
Avel Tro det eller ej, men min krångelmaja är seminerad idag!!! :bow: :bow: :bump: :bump: Hon har kommit igång helt spontant, utan någon som...
Svar
19
· Visningar
1 546
Senast: Pooh
·
E
Avel Tänkte visa vår 1-åriga arab.Då inte på någon arabhästutställning utan på Strömsholm 28 augusti i år. Detta är en unghästbedömning alla...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: Arabis
·
H
Avel Stod i papperna att man skulle få skådepenning, vad är det?? Hur får man det då? Mitt sto blev ett klass 3- lite besvikelse då en av...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Welsh
·
Avel Mitt sto har blivit bedömt tre gånger och har då fått silver (38 p), guld (39 p) och guld (40 p) igen. Dum fråga kanske, men.. Är hon... 2
Svar
29
· Visningar
1 537
Senast: AraSlei
·
Avel Denna frågan ska jag svara ja eller nej på i anmälan till kvalitetsbedömingen! Är det någon som fattar mer än mig vad det betyder...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: Snorpan
·
Avel Var beställer jag provrören som tagelstråna ska stoppas i och hur lång tid tar det ungefär att få hem dem och att sen få resultatet...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: Mia_R
·
A
Avel Funderar på att betäcka mitt hbl sto som är e:donnerfly-good future med briar,,vad tror ni om denna kombinatin?Det är ett tag kvar då...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: crazy
·
S
Avel Någon som vet vad som krävs för att få ett sto registrerat i B-stamboken. Dvs om ett halvblodsto ej har godkänd stam (morfar ej gk...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Solen100
·
Avel Tråden om det andra stoet blev så långt, vill bara ha ett enkelt svar gärna från er som svarde på Zoyas tråd. Jag har ett 10 årigt...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: neywaz
·
Avel Mitt sto som är i 9 månaden har plötsligt fått för sig att sadeln är ganska obehaglig. Hon blir lite spänd och vill inte stå still när... 2 3
Svar
44
· Visningar
2 818
Senast: Zoya
·
C
Avel Har hittat webstamboken, jättebra! Men jag kunde inte hitta några mankhöjder, har jag missat något tro? Går det att hitta nån...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: gonkan
·
I
Avel Nu blir jag lite förvirrad, jag som trodde mig veta "allt" :o :D. på utställning har jag fått inpräntat i huvudet att man måste ha bett...
Svar
1
· Visningar
818
P
Avel Är det någon som vet hur man kan söka redan på ett stos föl genom åren. Jag har namn och nummer på det sto jag är intresserad av. (Svhbl)
Svar
6
· Visningar
721
Senast: sussisus
·
P
Avel Mitt sto insemineras imorgon ( :) ), hur gör jag med avmaskningen (Ivomec) den 14 juli då? Skippar den eller maskar som vanligt? Vill...
Svar
7
· Visningar
1 095
Senast: pialotta
·
O
Avel Någon som vet något om en hingst med namn Flaneur? (tror han heter så) En gammal hinsgst tror han är 20+.
Svar
1
· Visningar
692
Senast: asan
·
Avel Hur tänker ni? Ja, förutom att hingsten ska komplettera stoet bra, vara extra bra där hon brister och sikta på att få en bra individ i t... 2
Svar
34
· Visningar
2 344
Senast: AraSlei
·
E
Avel Häromdagen fick jag av en hingsthållare höra att spermier måste få lite tid på sig att "mogna" när man inseminerar för att bäst befrukta...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Seminassistent
·
Avel Jag vill ev. betäcka mitt sto med en skäckhingst. Men vad finns det för homozygota skäckhingstar i Sverige som ger garanterat... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 423
Senast: Myra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka