Homozygota skäckhingstar??

Hur kan "man" vara dubbelt homozygot? Är den homozygot för två sorters skäckanlag då?

Killen på bilden såg trevlig ut i alla fall. Gillar höga strumpor! Men annars hade han kanske lite väl lite vitt? Jag tycker ca 50-50 är snyggast! Men som sagt, det är ju inte färgfördelningen som är det viktigaste. :D

Nejdå, vi kommer inte att diskutera oss gröna! ;)

dubbel HOMOZYGOT betyder att han lämnar fläckigt och alla färger utom rött, då han EJ har någon röd faktor.

Mmm, jag tyckte han var skitfin!!
Han är precis som jag vill!!! :love: :love:
Om det är lite mer vitt gör inget, men jag föll för honom. Och ärligt talat så kan jag lova att när fölet kommer och jag får se det för första ggn, så lär jag inte ens se färgen.. :D
Ok, jag vet ju så mycket som att det blir en skäck, ..det räcker för mig... :)

Tack för fina föl-bilder!!
Aaa, de är ju så söta och det fanns nog inte ett av de fölen som jag inte skulle kunna tänka mig så ärligt talat så får fölet bli hur det vill. Bara det har en godtagbar exteriör och att den är frisk och att allt står rätt till med den så är jag mer än nöjd!

Tack för den fina länken du satte in till oss som vi kunde njuta av... :)

är det någon skäckhingst som är superläcker är det väl EQUINOX LB i alla fall! såå snygg!!

Joo. :) han står ju på samma ställe som Tim Vic, men jag har inte sett nån helbild på honom. Han har svart huvud , det vet jag..
Sökte på honom nu och då när jag kom till hemsidan så hade jag ju varit där inne innan... :D :D

Den HÄR var ju hur läcker somhelst :love:

josh.jpg

(sorry Maria ;)...jag bara lånar :p)

Equinox LB, är väldigt läcker :d. Som tyvärr inte gick igenom SH´s avelsvärdering för många år sedan p.g.a sabelben fram, han är godkänd enligt gamla regler då han fick tävla ihop ett visst antal poäng och då blev godkänd på meriter.(Lämnar tyvärr få fläckiga) :smirk:

Kan bara hålla med dig! Ser ut som en riktig pralin. :love:

Jag är väldigt svag för färgade huvuden med bläs och (gärna höga) strumpor. :p

Han var fin, men lite för ljus för min smak...
Jag vill använda en hingst som har starka markerade skäckfärger.
Han såg lite för mycket skimmel ut... :D
Men han var fiin!!

Helt ljuvlig!!!! :love: :love:
Tänk om man kunde få en sån en dag?
Kanske man skulle köpa sig ett föl istället??
Är det någon som har ett hum om vad man får ge för ett föl?
Inte nåt märkvärdigt nu, men en skäck.. :D :D
Kanske nån halvblodskorsning eller paint-korsning??

Han är inte skimmel, men väldigt mycket sabino! Ser nästan prickig ut. Väldigt olikt "vanliga" skäckar! Har ingen aning om hur hans avkommor blir, det är första året han verkar i Sverige. Ska bli kul att se nästa år!

Hittade en till bild på honom och bilder på pappan samt stam:

http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=check&search_bar=horse&h=david+frost&g=5&inbred=Standard

För bilder: håll muspekaren över det lilla kortet. Tryck sen på pappans namn och gör samma sak. Bara en liten förklaring om det inte är någon som använt del mar förut.

Han pappa var ju nästan ännu läckrare i färgen!! :love: (nästan ;) ).

Har han gett avkommor i andra länder? Någon som har koll på färgen på dem?

Oj! :o

Såg nu att det fanns MASSA bilder inne på länken från francess.

För vem avlar man på travston och painthingst? En billig skäck?
Jag kan förstå om man vill ha ett föl undan sitt eget sto men att ha som stuteriidé att ha en del travarston och betecka med en painthingst?

*hukar mig* och springer fort och gömmer mig :angel:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Kultur Visst finns det några andra histrorienördar här? Jag läser det mesta i populärlitteratur om forntiden i Sverige (stenåldern tom...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka