Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett sto som blev betäckt för 2 år sedan, tog sig inte men satte stor fölmage (skendräktig?) ingen mjölk eller dyl. Problemet är att...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: Ellem
·
E
Avel Är det någon som känner till den holländska hingsten Flemmingh eller ev. har någon avkomma efter honom här i sverige?
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: Görel
·
S
Avel Har försökt att leta på nätet och inget hittat. Nog måste det finnas något att läsa någonstans. Om hur fölet växer fysiskt, psykiskt...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: acrazyone
·
N
Avel Finns det några här inne som har avkommor av denna fina hingsten och vill berätta om sina hästar? Hur dom är i temperament och hur dom...
Svar
13
· Visningar
2 737
Senast: Nattsudd
·
S
Avel Jag skulle vilja ha lite information om Pepe. Jag funderar på att köpa en häst efter honom och vill därför veta allt, även hur hans...
Svar
7
· Visningar
867
Senast: Welsh
·
K
Avel Mitt sto beräknas föla om knappt 3 veckor. Än så länge går hon ihop med min andra häst, men den andra hästen är en riktig odåga som far...
Svar
5
· Visningar
769
M
Avel Mitt sto var beräknad att föla den 18 maj. Men det har fortfarnade inte kommit något föl. Hon är väldigt rund om magen, men inte så...
Svar
17
· Visningar
1 891
Senast: Ellem
·
G
Avel Hej! Hoppas att det är nån mer här som är intresserad av ardennerhästar!? :confused: Jag sköter en ardenner som heter Goliat e. Gomin...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: goliat
·
Avel Jag har konstaterat att jag har för mycket fritid... :D Satt häromdagen och "testparade" mitt vbl-sto med olika hingstar. Och jag...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Rodde
·
C
Avel Har suttit och kollat hingstar lite hit och dit ...satt och kollade Ridsport och såg annonsen på Sir Schölling...42 poäng exteriört i...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: Emmmmma
·
T
Avel Efter att ha blivit konstaterad dräktig på 30:e dagen, har jag fått direktiv av vet att nu är det fritt fram att rida "normalt" igen...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Thildha
·
P
Avel ska man eller ska man inte rida direkt efter betäckning? skadar det om man skrittar/travar lugnt nu första 2 veckorna, sedan vila en...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: ghost
·
M
Avel Hej! Mitt sto skall föla vilken dag som helst. Man är ju jättenyfiken på vad som kommer ut... Vilken färg kan fölet få? Mamma, mormor...
Svar
15
· Visningar
5 673
Senast: Mayara
·
V
Avel När brukar fölet tappa fölpälsen och få sin riktiga färg?
Svar
1
· Visningar
1 103
Senast: Francess
·
S
Avel Köpa \"föl i magen\" Någon som gjort det? jag har alltså bestämt hingst till stoet och fölet är mitt (om det blir något). Det är ett...
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: crazy
·
S
Avel Nu har mitt sto äntligen nedkommit med ett föl. Nu börjar jag fundera på framtiden. Mamman är varmblodstravare och pappan är halvblod...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Mia_R
·
Q
Avel Finns det godkända Frieserhingtstar i Sverige och hur många i sånna fall. Hur mycket kan en sådan kosta på ett ungefär. Sedan vill jag...
Svar
10
· Visningar
3 652
Senast: art
·
Avel :o Måhända jag är känslig men vilken lycka. Ultraljudade min häst häromdagen och vad fanns där,,,,jo en liten fölis. Jag har längtat så...
Svar
15
· Visningar
1 332
Senast: lakrits
·
S
Avel Hur stor är rasen i Sverige? Nån som vet? Finns det någon som äger/har hand om/har bild på nån hannoveranare? Själv sköter jag en...
Svar
10
· Visningar
1 474
Senast: Sonita
·
D
Avel Oj va kul det är & läsa om alla fölisar som kommit! Själv har jag sto uppe på betäckning med Demonen nu. Hon var färdigbetäckt i måndags...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: yodi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka