Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel jag avmaskade ett av mina föl vid två veckors ålder, efter rekomendation från vetrinär. Fölet fick diarre vid fölbrunsten som inte gick...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Magdalena
·
Avel har jag hört att de inte får gå med valacker, eftersom det finns en risk att de kastar fostret ??? nån som vet ??? kan man rida som...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: Francess
·
Avel jag köpte häst för ett tag sedan. Ett sto med lutande vulva och blev då rekommanderad att inte ta föl på henne eftersom det kunde bli...
Svar
9
· Visningar
2 386
Senast: orion_x
·
Y
Avel är det någon som kan något knep för att lista ut hur hög fölis kommer att bli? eller som kanske kan lista ut det ändå Mamma är 172 cm...
Svar
6
· Visningar
799
Avel Erfarenheter av denna hingsts avkommer... har nån här det? Hn står uppstallad där vi ska betäcka, hade innan planer på cosmopolite S...
Svar
15
· Visningar
1 137
Senast: virre
·
Avel jag har ett brunt sto som jag ska betäcka -07 eller -08. funderar lite kring om man kan boka hingst hos privatperson så här långt i...
Svar
6
· Visningar
986
Senast: ameo
·
E
Avel Tar ett föl utan fölkompisar skada av att vara ensam? Man läser ju alltid om att fölen ska gå i flock och busa, men jag har bara ett...
Svar
18
· Visningar
1 580
Avel Har ett sto som blev betäckt för 2 år sedan, tog sig inte men satte stor fölmage (skendräktig?) ingen mjölk eller dyl. Problemet är att...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Ellem
·
E
Avel Är det någon som känner till den holländska hingsten Flemmingh eller ev. har någon avkomma efter honom här i sverige?
Svar
7
· Visningar
1 506
Senast: Görel
·
S
Avel Har försökt att leta på nätet och inget hittat. Nog måste det finnas något att läsa någonstans. Om hur fölet växer fysiskt, psykiskt...
Svar
3
· Visningar
749
Senast: acrazyone
·
N
Avel Finns det några här inne som har avkommor av denna fina hingsten och vill berätta om sina hästar? Hur dom är i temperament och hur dom...
Svar
13
· Visningar
2 737
Senast: Nattsudd
·
S
Avel Jag skulle vilja ha lite information om Pepe. Jag funderar på att köpa en häst efter honom och vill därför veta allt, även hur hans...
Svar
7
· Visningar
873
Senast: Welsh
·
K
Avel Mitt sto beräknas föla om knappt 3 veckor. Än så länge går hon ihop med min andra häst, men den andra hästen är en riktig odåga som far...
Svar
5
· Visningar
769
M
Avel Mitt sto var beräknad att föla den 18 maj. Men det har fortfarnade inte kommit något föl. Hon är väldigt rund om magen, men inte så...
Svar
17
· Visningar
1 892
Senast: Ellem
·
G
Avel Hej! Hoppas att det är nån mer här som är intresserad av ardennerhästar!? :confused: Jag sköter en ardenner som heter Goliat e. Gomin...
Svar
8
· Visningar
970
Senast: goliat
·
Avel Jag har konstaterat att jag har för mycket fritid... :D Satt häromdagen och "testparade" mitt vbl-sto med olika hingstar. Och jag...
Svar
13
· Visningar
1 062
Senast: Rodde
·
C
Avel Har suttit och kollat hingstar lite hit och dit ...satt och kollade Ridsport och såg annonsen på Sir Schölling...42 poäng exteriört i...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: Emmmmma
·
T
Avel Efter att ha blivit konstaterad dräktig på 30:e dagen, har jag fått direktiv av vet att nu är det fritt fram att rida "normalt" igen...
Svar
9
· Visningar
1 547
Senast: Thildha
·
P
Avel ska man eller ska man inte rida direkt efter betäckning? skadar det om man skrittar/travar lugnt nu första 2 veckorna, sedan vila en...
Svar
5
· Visningar
952
Senast: ghost
·
M
Avel Hej! Mitt sto skall föla vilken dag som helst. Man är ju jättenyfiken på vad som kommer ut... Vilken färg kan fölet få? Mamma, mormor...
Svar
15
· Visningar
5 684
Senast: Mayara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31