Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur pass tidigt har ni satt på skor på era ston med föl? Fölet är nu en månad och hovis kommer om 2 veckor och jag är i valet & kvalet...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: Jet
·
Y
Avel vet inte om den här tråden har hamnat rätt men jag prövar. en liten fråga från en som presic blivit mate till ett litet föl. för två...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: yodi
·
T
Avel Jag ska först bara säga att jag inte alls har ngn koll vad d gäller ridhästavel, utan håller egentligen bara på med trav- och...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: The_Last
·
A
Avel Shettis hingsten Ekot\'s Grymling Hej,jag har en shettis hingst efter denna hingst och undrar om någon vet något om honom,vad han...
Svar
12
· Visningar
1 369
Senast: Angela
·
H
Avel Lite nyfken på vilka halvblods hingstar som är poppis nu i år...har inte hållit koll här på buke , så nån sån tråd finns kanske...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 427
Senast: QuickStar
·
C
Avel letar efter en trevlig hbl-hingst till ett ganska litet arabsto ca 150 cm i mkh. Skulle önska att hingsten var av den större modellen...
Svar
17
· Visningar
1 051
Senast: Berge
·
S
Avel Är jag \"sjåpig\"? Jag har ett dräktigt sto som sällskap till min valack sedan förra sommaren. Nu går hon på bete ihop med min valack...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: millec
·
Avel Hur ser ni på att avla på besläktade hästar? Stoet i fråga har samma morfar som hingstens far. Vet att man gör så inom vissa raser,men...
Svar
6
· Visningar
886
Avel Funderar över det här med stofamiljer. Hur långt tillbaka i tiden sträcker de sig och vad innebär de? :angel: Har själv 3 ston ur F5...
2
Svar
37
· Visningar
3 393
Senast: sussisus
·
Avel Mitt halvblodssto som jag skrivit om tidigare eftersom hon inte blivit dräktig förut och varit lite "krånglig" har nu bestämt sig för...
2
Svar
20
· Visningar
2 492
Senast: ameo
·
Avel då vi har en 4 åring i stallet som ev ska visas på 4 års testet har man blive mer å mer intresserad. visades som 3 åring men vet inga...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: LadySara
·
E
Avel Har sökt på honom men mina frågor besvaras inte så här kommer en ny tråd om det hoppstammade dressyrtillskottet. Jag börjar nu leta...
Svar
4
· Visningar
1 919
Senast: mxz101
·
C
Avel Jag hade ut en veterinär i dag då mitt sto hade feber och flytningar. Vet kollade puls och hjärta och feber och gick in i slidan och...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: Cillavan
·
Avel Jag skickade iväg den där lappen som man får hemskickad av hingsthållaren ni vet. Grön liten lapp... Fölet är efter Rubinrot. Postade...
Svar
5
· Visningar
1 063
A
Avel Mitt halvblod Mona fick för 3 veckor sedan ett hingstföl, nu undrar jag; hur går jag tillväga för att registrera detta lilla mirakel...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: ameo
·
Avel Jag har ingen aning om vart jag ska lägga den här tråden, men i värsta fall kan den ju flyttas :D ;) :crazy: Jo, jag undrar bara var...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: gonkan
·
Avel Satt och diskuterade med en kompis idag om att seminera på fölbrunsten. Gör ni det? Vad anser ni om att seminera stona på fölbrunsten...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: shady
·
Avel Gäller samma regler för vaccination vid premiering som det är för tävling? Dvs att det är inom tiden. :)
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: gonkan
·
Avel Har ett halvblodssto som är efter en tysk hingst och ett danskt sto. Vet någon hur man går till väga för att ta reda på nått om stoet...
Svar
5
· Visningar
1 055
Senast: Görel
·
Avel Last Liberty & Majim G Några erfarenheter av dessa hingstar? Gillar bägge två otroligt mycket, stammen är trevlig på bägge och jag...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: bettan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III