Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Avel Min fundering är ska man inte kunna lita på vad veterinärer säger och uttalar sig om när det gäller om ett sto kan gå i avel? Efter alla...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: My64
·
N
Svar
2
· Visningar
775
Senast: tuslus
·
Avel Jag drömmer om en skäck, helst en svart-skäck. En kvadratisk och lagom stor häst lämpad för lite av varje och med bra psyke och massor...
2
Svar
30
· Visningar
4 193
Senast: gejsa
·
S
Avel Nån som har avkommor efter honom eller nån åsikt om stam eller övrigt? Hör av er
Svar
11
· Visningar
859
Senast: Shadowfaxe
·
B
Avel ska betäcka mitt shettissto och har hittat en härlig hingst, Gamlingay Puzzle. Han är importerad från england och är då 0-klassad...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 797
Senast: gonkan
·
M
Avel Funderar på att betäcka om mitt sto igen, men har fått stopp i knoppen! Kommer inte på vad jag ska välja för hingst till henne. Vill ha...
Svar
16
· Visningar
1 288
Senast: Berge
·
Avel Jag ska kika på ett fullblodssto (xx) nästa vecka för eventuellt köp som avelssto, om hon faller mig i smaken. Jag är dock inte sådär...
2
Svar
39
· Visningar
3 648
Senast: cissiny
·
F
Avel Någon som vet något om Elfenspuk? Lever han fortfarande? Är det någon som har en bild? Jag har länge letat efter en bild på honom, men...
Svar
7
· Visningar
1 091
Senast: Görel
·
T
Avel Har ett sto efter MajimG (u. fullblod egen uppfödning) och funderar nu starkt på att utöka mitt hästantal. Är ju sugen på att köpa ännu...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: Rodde
·
K
Avel Finns det någon regel för hur vita tecken nedärvs? Jag gillar hästar med mycket vitt... :D och mitt sto är svartbrunt med bara en liten...
Svar
9
· Visningar
2 168
Senast: belize
·
A
Avel Hej,jag har lite funderingar på hur man får en shettis hingst godkänd i avel,från början till slut? Hur ska jag börja så att säga?Han är...
Svar
16
· Visningar
1 086
Senast: Angela
·
Avel Har någon fått föl av dessa hingstar i år lambourghini eller metall
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: Rotterö
·
R
Avel Jaha, då hade man bestämt sig då. Det får bli Camaro M på mitt Cortez-Ceylon-Urbino sto. Jag har verkligen varit velig och valt mellan...
Svar
7
· Visningar
1 136
Senast: Jarrah
·
Avel Hur känslig är en 5 dagrs fölis för regn? Kan dom vara ute när det regnar eller bör man ta in dom? Det handlar inte om hällregn, då går...
Svar
7
· Visningar
1 269
S
Avel Jag har ett sto som har varit i brunst men vägrar ställa sig. Hon slår både fram och bak då hingsten kommer nära. Veterinären har tittat...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: QuickStar
·
Avel Är det någon som har abonnemang på KWPN:s hingstsida http://www.kwpnstallion.com/ ? Jag skulle gärna vilja ha den info som finns om...
Svar
14
· Visningar
1 296
Senast: Fredag
·
Avel Vad tycker ni den här hästen har för färg? Han är reggad brun! Min mammas kompis gick fram till ägaren och frågade varför...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Spider84
·
P
Avel Allt som finns att veta om denna hingst får ni gärna skriva! :) t.o.m ras för d har jag itne hajat :D
Svar
9
· Visningar
908
Senast: Peluso
·
N
Avel Har någon betäckt med honom i år eller jag den enda i Sverige? Nån som har koll på avkommor (förutom de Sjiem) sperma kavl osv..
Svar
6
· Visningar
1 333
Senast: n1ann
·
Avel Hur länge efter fölning brukar ni ta stoet från fölisen o longera/ha henne i hagen, så att hon ska "dra ihop sig"? Några dagar eller en...
Svar
2
· Visningar
780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka