Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur länge efter fölning brukar ni ta stoet från fölisen o longera/ha henne i hagen, så att hon ska "dra ihop sig"? Några dagar eller en...
Svar
2
· Visningar
780
J
Avel Hur räknar man arvbarheten på ett fuxsto som kan ha ett silveranlag dolt? Har hon silveranlaget är det ju 50% chans att hennes föl får...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: javill
·
P
Avel Highlight & Navarone Vad har ni för erfarenheter av Highlight? Hur blir hans avkommor i temperament, storlek, typ och...
Svar
18
· Visningar
2 595
Senast: arabidopsis
·
K
Avel Har suttit och funderat på en sak. Man får ju betäcka sina egna ston med sin egna hingst även om den inte är avelsvärderad. MEN nu till...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: CK
·
S
Avel Mitt sto är konst.dräktig med honom, vore kul att höra vad andra tycker om honom. :)
Svar
1
· Visningar
707
Senast: Houdinie
·
Avel Hur gammal ska fölis vara innan man får åka transport med dom? Hur gör ni då när ni åker? Vart i transpoten har ni fölet? Lös utan...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: frizza
·
E
Avel Mitt sto fick en mycket svår förlossning. Vid en krystning såg jag nosen kom via analöppningen. Fort trycktes fölet tillbaka och vi fick...
2
Svar
32
· Visningar
2 983
Senast: Estrella
·
R
Avel och jag behöver så mycke råd, tips och hjälp jag bara kan få. Vet nämligen inget om fölning.
Svar
7
· Visningar
790
Senast: _Tazty_
·
Avel Har (som en del vet) för ett tag sedan köpt ett sto från Holland. Nu är det dags att anmäla henne till premieringen. Hennes avkommor har...
Svar
4
· Visningar
807
S
Avel Nu har mitt sto äntligen fölat. I fredags kom en liten hingst, 24 dagar över tiden. Liten, trots att han legat i magen så länge. Och...
Svar
14
· Visningar
1 027
Senast: kullerbytta
·
Avel Hej! Hur länge gick just DITT sto?? Vad är rekordet detta år tros? Mitt sto gick 368 dagar... :D Lite jobbigt att vänta men.. :)
2
Svar
30
· Visningar
1 614
Senast: AraSlei
·
T
Avel Hej! Jag har precis kört mitt sto till Flyinge (igår kväll!), och hon ska betäckas med For Feeling. Jag fastnade för honom när jag såg...
Svar
17
· Visningar
1 278
Senast: grimman
·
P
Avel Vad gör ni med era ston OCH föl från dag 1 till 6 månaders ålder?? Skrotar dom bara i hagen eller vad gör dom? Och när bör hovslagaren...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Magdalena
·
S
Avel Jag undrar om det inte bara är tempen utan även vilopulsen som kan gå upp när ett sto är brunstigt? Har ni någon aning om hur många...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: ghost
·
Avel Hur högt är ett normalstort halvblodsföl då det föds? Mätte vår fölunge på 3 dgr i dag och det vore kul att veta om hon är mindre, nomal...
2
Svar
23
· Visningar
5 078
Senast: prince77
·
Avel Vad innebär det att en häst har "protruding loins"? Sitter och tittar i en bok med exteriörbilder men kan inte se något speciellt med...
Svar
2
· Visningar
660
Senast: BeastieBabe
·
Avel Han har en ruskigt imponerande dräktighetsprocent för förra året, hela 97%! :eek: Flertalet klass 1 föl om man ska tro reklamen och det...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Mia_R
·
Avel Som en förlängning på "Den Vackra" och hans "fru"...hon har nu visat sig vara dräktig :bow: :bow: Mamma... Pappa....
Svar
17
· Visningar
1 038
Senast: ghost
·
Avel Behöver hjälp av alla stamkunniga. Vad säger stammen ovan er? Lipton, ja honom känner ju de flesta till (någon som har bild?), men de...
Svar
12
· Visningar
968
Senast: alice
·
P
Avel Ja det är frågan. För tillfället står det väl mellan dessa två, vet inte vilken som kan bli bäst. Vet egentligen mest om Dirco, men...
Svar
13
· Visningar
1 156
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka