Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Mitt sto hade ju beräknad fölning för 16 dgr sedan. Har verkaat vara på G lääänge nu och jag hoppas det blir snart. ;) Har stenkoll på...
Svar
6
· Visningar
1 055
Senast: CosmicQueen
·
E
Avel Min fölunge som är en vecka är visserligen nyfiken på mig men vill inte komma fram och hälsa...närmar jag mig så föltuggar hon och vill...
Svar
12
· Visningar
2 776
L
Avel Tillrättavisning om de nafsar till exempel. Våran unge är nu 2.5 månad. Han tuggar/gnager på lite allt möjligt nu :smirk...
2
Svar
32
· Visningar
2 478
Senast: Cillavan
·
Avel Hej. Är det någon som har information eller avkommor till denna underbara hingst? Träffade på honom på strömsholm då han stod i samma...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: eapige
·
F
Avel Har ett 6-årigt sto, u. ett russ men med okänd pappa. Pappan okänd. Eventuellt kan det varit en då 2-årig halvblodshingst som nu är död...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: Francess
·
T
Avel Har inte möjligthet att UL just nu men undrar om man inte, om man känner sitt sto väl- som jag gör, märka att hon faktiskt är dräktig i...
Svar
15
· Visningar
5 082
Senast: Thuja
·
R
Avel Pönnyn ska premieras i Värnamo nu i sept. har försökt luska ut på Spaf´s hemsida datum och när anmälan ska vara inne osv. ...dock utan...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: gonkan
·
Avel Saxat ur artikel ur Travronden nr 43 (1/6), av Claes Friedenvall: "STC kovänder när det gäller sin syn på avelsvärderingar och...
Svar
2
· Visningar
719
Avel Hur gör ni som haft ston som av ngn anledning förlorat sitt föl? Mår de bäst av att sättas igång rätt tidigt eller låter ni dem få den...
Svar
12
· Visningar
1 934
Senast: jo7
·
Avel Jag undrar om nån har lite info om hingstarna Wenzel, World Cup och Wanderer? Stam? Foto? Avkommor? Hoppning eller dressyr? Tack!
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Görel
·
H
Avel Jag letar efter en häst att tävla på i några år först och sedan ta föl... men jag vill ha en läromästare så de är mellan 12-18 år som...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: horsewhisper
·
Avel Vad har ni för åsikter om Orestus och 88:an? 88:an har ju 43 p fördelat på 99898 och antagligen en mkt bra galopp med tanke på hans...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Nelle
·
M
  • Låst
Avel hej! jag har en fråga angående min pojkes stam. jag undrar om uppfödarna saudarkroki föder upp bra hästar. undrar även om någon vet om...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Cheeserica
·
Avel Brukar ni göra det?? Idag är det ju läge (iallafall för oss travhästägare) att pruta, samtidigt som jag "tycker synd om" hingsthållaren...
Svar
13
· Visningar
1 233
Senast: Mia_R
·
M
Avel har en bedömning på islänska någon som kan översätta den till svenska??? Syning 6 vetra 1994, Hellu, Stormot [m964-1.6]; 2. verdlaun...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: misterhultspyret
·
Avel Undrar om någon som är mer insatt än mig skulle vilja läsa och ge ett tips... Som ni kanske sett funderar jag på att betäcka mitt sto...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: simpan
·
Y
Avel från vilket dygn kan stoet föla så att det är tidigare än beräknat men ändå inom det normala?
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Nafayette
·
P
Avel Undrade bara allmänt hur länge en 1veckors fölis klarar sig utan mjölk. Tänkte på om fölis hamnar på andra sidan stängslet av nån anledning?
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Nafayette
·
Avel Har förstått att den kan släppa olika länge innan fölning? Men vad är normalt eg? Samma dag, dagen innan eller vad :confused: Någon som...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Prosit
·
Avel Var finns det statistik tillgänglig där man kan kolla % på de olika hingstarna inom hbl-aveln avseende antal födda föl respektive antal...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka