Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Brukar ni göra det?? Idag är det ju läge (iallafall för oss travhästägare) att pruta, samtidigt som jag "tycker synd om" hingsthållaren...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Mia_R
·
M
Avel har en bedömning på islänska någon som kan översätta den till svenska??? Syning 6 vetra 1994, Hellu, Stormot [m964-1.6]; 2. verdlaun...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: misterhultspyret
·
Avel Undrar om någon som är mer insatt än mig skulle vilja läsa och ge ett tips... Som ni kanske sett funderar jag på att betäcka mitt sto...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: simpan
·
Y
Avel från vilket dygn kan stoet föla så att det är tidigare än beräknat men ändå inom det normala?
Svar
1
· Visningar
962
Senast: Nafayette
·
P
Avel Undrade bara allmänt hur länge en 1veckors fölis klarar sig utan mjölk. Tänkte på om fölis hamnar på andra sidan stängslet av nån anledning?
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Nafayette
·
Avel Har förstått att den kan släppa olika länge innan fölning? Men vad är normalt eg? Samma dag, dagen innan eller vad :confused: Någon som...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Prosit
·
Avel Var finns det statistik tillgänglig där man kan kolla % på de olika hingstarna inom hbl-aveln avseende antal födda föl respektive antal...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Görel
·
S
Avel Ni som har tagit bilder på era ston då dom varit högdräktiga,kan ni inte lägga ut dom. Hade varit roligt att se. Både fram o bakifrån... 2
Svar
31
· Visningar
2 301
Senast: grimman
·
P
Avel När sätter ni igång märren igen efter att hon fölat och vad gör ni av fölet under tiden? följer med eller är kvar i boxen?
Svar
8
· Visningar
885
Senast: grimman
·
K
Avel Jag funderar på att låta mitt fullblodssto betäckas av en halvblodshingst. Läste i en tråd att fölet automatiskt blir registrerat som...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: ameo
·
C
Avel Ja behöver lite hjälp me hur man får fram det isabellfärgade anlaget, alltså vilka färger man kan "korsa" för att få fram den. Håller på...
Svar
3
· Visningar
2 411
Senast: CaBang
·
Avel Foton på Gulliver? Nån som vet? Jag börjar tro jag är värdelös på att hitta. :crazy: :D
Svar
4
· Visningar
812
·
O
Avel Kan man betäcka nu? eller är det alldeles FÖR sent? 2
Svar
23
· Visningar
1 835
Senast: crazy
·
Avel Har ju bara haft ett hingstföl tidigare, som var otroligt sent utvecklad. Men döm av min förvåning då jag idag såg och kände att...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Francess
·
S
Avel Är fullblod så annorlunda mot \"vanliga\" hästar? Förr eller senare (förhoppningsvis senare) blir det en ny häst för mig, och allra...
Svar
13
· Visningar
1 815
Senast: Strumpan_20
·
K
Avel Har en hingst och undrar nu över premieringar. Vad är dom bra för och vad är det för krav för att få vara med?
Svar
1
· Visningar
684
·
Avel Sitter och ska fylla i anmälan till premieringen för Kele och de är så nitiska så de vill ha regnummer på samtliga i stammen. Lyckats...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: CK
·
Avel Bör ett sto få sitt första föl innan en viss ålder? Eller går det lika bra att betäcka för första gången lite senare i livet...
Svar
5
· Visningar
945
·
Avel Jaha, då var det åter dags för att betäcka igen. Åker till seminstationen i morgon bitti. Sedan får vi hoppas att Davenirs spermier är... 2
Svar
28
· Visningar
1 801
Senast: Rodde
·
M
Avel Står alla travhingstar på semin eller finns det de som står på naturlig? Nyfiken :)
Svar
11
· Visningar
966
Senast: jonte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka