Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Ni som har tagit bilder på era ston då dom varit högdräktiga,kan ni inte lägga ut dom. Hade varit roligt att se. Både fram o bakifrån...
2
Svar
31
· Visningar
2 300
Senast: grimman
·
P
Avel När sätter ni igång märren igen efter att hon fölat och vad gör ni av fölet under tiden? följer med eller är kvar i boxen?
Svar
8
· Visningar
885
Senast: grimman
·
K
Avel Jag funderar på att låta mitt fullblodssto betäckas av en halvblodshingst. Läste i en tråd att fölet automatiskt blir registrerat som...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: ameo
·
C
Avel Ja behöver lite hjälp me hur man får fram det isabellfärgade anlaget, alltså vilka färger man kan "korsa" för att få fram den. Håller på...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: CaBang
·
Avel Foton på Gulliver? Nån som vet? Jag börjar tro jag är värdelös på att hitta. :crazy: :D
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Görel
·
O
Avel Kan man betäcka nu? eller är det alldeles FÖR sent?
2
Svar
23
· Visningar
1 832
Senast: crazy
·
Avel Har ju bara haft ett hingstföl tidigare, som var otroligt sent utvecklad. Men döm av min förvåning då jag idag såg och kände att...
Svar
8
· Visningar
883
Senast: Francess
·
S
Avel Är fullblod så annorlunda mot \"vanliga\" hästar? Förr eller senare (förhoppningsvis senare) blir det en ny häst för mig, och allra...
Svar
13
· Visningar
1 808
Senast: Strumpan_20
·
K
Avel Har en hingst och undrar nu över premieringar. Vad är dom bra för och vad är det för krav för att få vara med?
Svar
1
· Visningar
684
·
Avel Sitter och ska fylla i anmälan till premieringen för Kele och de är så nitiska så de vill ha regnummer på samtliga i stammen. Lyckats...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: CK
·
Avel Bör ett sto få sitt första föl innan en viss ålder? Eller går det lika bra att betäcka för första gången lite senare i livet...
Svar
5
· Visningar
939
·
Avel Jaha, då var det åter dags för att betäcka igen. Åker till seminstationen i morgon bitti. Sedan får vi hoppas att Davenirs spermier är...
2
Svar
28
· Visningar
1 791
Senast: Rodde
·
M
Avel Står alla travhingstar på semin eller finns det de som står på naturlig? Nyfiken :)
Svar
11
· Visningar
963
Senast: jonte
·
Avel Någon som vet något om honom? Min favorithäst är efter honom .. gärna bild på honom också :bow:
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: _Sascha_
·
T
Avel som man vet vilka föräldrarna är, men man vill inte gentesta för att registrera i avelsförening. Känns onödigt dyrt då jag bara vill...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: Magdalena
·
P
Avel "fegare" när dom är dräktiga?! släppte ut mina pållar idag på bete med en häst till. mitt dräktiga sto brukar alltid vara den som...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Pretty_Fly
·
Avel Hur vanligt är det att ett annat sto aggerar x-tra mamma åt ett föl? Mitt föl som är 5v tycker att ett annat ponnysto duger nästan lika...
Svar
6
· Visningar
877
Senast: Mithra
·
R
Avel Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att ha lånat ut sitt sto som amma eller fått låna ett sto till sitt föl, och min undran...
Svar
6
· Visningar
936
Senast: piggy
·
Avel En bekant tror sig ha problem med sitt högdräktiga sto. Veterinärer är rådfrågade men ingen riktig hästveterinär har gått att få tag i...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: Crazyy
·
Avel Finns det någonstanns man kan hitta bilder på Rastell? Har letat, men hittar inga. :(
Svar
2
· Visningar
630
Senast: desiree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka