Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Avel Hej ville bara meddela till alla våra shettis vänner att sista anmälningsdatum till riksutställningen är ändrat sista anmälningsdatum...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: grimman
·
S
Avel Ska det vara varmt eller kallt? Känns det mjukt eller hårt? Eller svampigt? Hoppas någon kan svara på min frågor. Har ju aldrig kännt...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Shettisar
·
C
Avel Har kollat runt en del...de där lottningarna är ju en kul grej.Men i år har jag inte sett en enda hingsthållare locka med...
Svar
13
· Visningar
1 198
Senast: crazy
·
M
Avel Såg för ett bra tag sen en lista, jag tror att det var på ASVH eller liknande, där man gjort en sammanställning av hingstar i...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Görel
·
H
Avel Känner någon till denna hingst.Kan inte hitta något om honom.
Svar
6
· Visningar
1 852
Senast: essecin_87
·
M
Avel Hej hej! Jag undrar om det är någon som vet var man kan hitta bilder på fullblodshingsten Bold Irish!Hade varit jätte kul att få se lite...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: shady
·
Avel Jag var med mitt sto för brunstkoll inför semin idag, då hon var brunstig häromdagen. Hon såg inte brunstig ut i morse, man jag åklte... 2
Svar
20
· Visningar
1 644
Senast: shady
·
B
Avel Om jag förstått det rätt så är gröna papper bäst.? Om stoet har gröna papper och man betäcker med en godkänd hingst får då avkomman...
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: fio
·
C
Avel Jag vet att det funnits massor med trådar om detta, men hittar inte någon, tro det eller ej! När brukar ni avmaska? Endast direkt efter...
Svar
17
· Visningar
1 185
Senast: Francess
·
T
Avel Har fått mig ett litet korsningsföl från en tjuvparning. Vet ju mycket väl vem både mamma och pappa är, men är INTE (då det är en...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: CK
·
C
Avel någon som vet av en avkomma til Turbo Thurst som har sprungit bra? :confused: vi kommer nämligen att få ett litet föl med han som pappa...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: martha
·
H
Avel Hejsan. Jag har en liten fråga om hbl och fbl. Jag har ingen aning om hur det fungerar med raserna, har sett många hbl hästar med fbl i...
Svar
14
· Visningar
1 268
Senast: horsewhisper
·
T
Avel Jag har en fråga, och eftersom jag inte hållit på med avel alls så vet jag inte riktigt vad som gäller. Mitt hblsto ska ev. betäckas...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: grimman
·
C
Avel Var finns info om arabutställningen i Kumla?? Jag har letat överallt. Jag har aldrig varit på arabutställing, och skall nu förkovra mig...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Violate
·
J
Avel Om ett föl har samma farfars farfar som mormors far, räknas det då som linjeavlat? Är det nära släkt så att den hästens "dåliga"...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Lobelia
·
E
Avel är det detta som kallas linjeavel ? Är det skadligt , vad finns det för nackdelar ? *nyfiken*
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: Lorelie
·
S
Avel Jag vet numera en hel del om Wanessas halvblodspappa, däremot vet jag mycket litet om hennes mamma... Så ni som kan något om fullblod...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: fio
·
C
Avel Någon som vet nån bra sida där man kan hitta lite ponny-pojkar? Allra helst en hingst som heter Foxglow? Tacksam för svar! :bump:
Svar
15
· Visningar
958
Senast: Cronis
·
Avel Vilka ska åka dit? Jag har frågat förut men nu närmar det sig lite mer... Och ska ni rida också? :) Ponnyn å jag kommer absolut men...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: Lorelie
·
Avel ... Vad tror ni om den kombinationen? :love: Kanske nån som har en sådan korsning? Fölet ska jag bara för eget bruk som rid o körhäst...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: IvoryTower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer