Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Om jag förstått det rätt så är gröna papper bäst.? Om stoet har gröna papper och man betäcker med en godkänd hingst får då avkomman...
Svar
4
· Visningar
1 152
Senast: fio
·
C
Avel Jag vet att det funnits massor med trådar om detta, men hittar inte någon, tro det eller ej! När brukar ni avmaska? Endast direkt efter...
Svar
17
· Visningar
1 182
Senast: Francess
·
T
Avel Har fått mig ett litet korsningsföl från en tjuvparning. Vet ju mycket väl vem både mamma och pappa är, men är INTE (då det är en...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: CK
·
C
Avel någon som vet av en avkomma til Turbo Thurst som har sprungit bra? :confused: vi kommer nämligen att få ett litet föl med han som pappa...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: martha
·
H
Avel Hejsan. Jag har en liten fråga om hbl och fbl. Jag har ingen aning om hur det fungerar med raserna, har sett många hbl hästar med fbl i...
Svar
14
· Visningar
1 263
Senast: horsewhisper
·
T
Avel Jag har en fråga, och eftersom jag inte hållit på med avel alls så vet jag inte riktigt vad som gäller. Mitt hblsto ska ev. betäckas...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: grimman
·
C
Avel Var finns info om arabutställningen i Kumla?? Jag har letat överallt. Jag har aldrig varit på arabutställing, och skall nu förkovra mig...
Svar
7
· Visningar
981
Senast: Violate
·
J
Avel Om ett föl har samma farfars farfar som mormors far, räknas det då som linjeavlat? Är det nära släkt så att den hästens "dåliga"...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: Lobelia
·
E
Avel är det detta som kallas linjeavel ? Är det skadligt , vad finns det för nackdelar ? *nyfiken*
Svar
10
· Visningar
1 235
Senast: Lorelie
·
S
Avel Jag vet numera en hel del om Wanessas halvblodspappa, däremot vet jag mycket litet om hennes mamma... Så ni som kan något om fullblod...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: fio
·
C
Avel Någon som vet nån bra sida där man kan hitta lite ponny-pojkar? Allra helst en hingst som heter Foxglow? Tacksam för svar! :bump:
Svar
15
· Visningar
954
Senast: Cronis
·
Avel Vilka ska åka dit? Jag har frågat förut men nu närmar det sig lite mer... Och ska ni rida också? :) Ponnyn å jag kommer absolut men...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Lorelie
·
Avel ... Vad tror ni om den kombinationen? :love: Kanske nån som har en sådan korsning? Fölet ska jag bara för eget bruk som rid o körhäst...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: IvoryTower
·
J
Avel Med reservation för stavning. Har varit inne på Margaretehofs hemsida men, skulle gärna vilja se lite mer bilder på honom. Någon som har...
Svar
2
· Visningar
1 606
Senast: javill
·
S
Avel Sitter här och väntar & väntar, min skulle ha fölat 12/5. Inga säkra tecken ännu att det skulle vara på gång. Är inne på 338 dagar nu...
Svar
16
· Visningar
1 954
Senast: Rotterö
·
P
Avel När bajsar fölen för första gången? Alltså hur lång tid ska det ta innan det kommer igång?
Svar
2
· Visningar
773
Senast: crazy
·
P
Avel Vad ska jag göra om jag om ponnyn fölar i hagen och när jag på morron upptäcker det? Bara låta dom vara? Jag vet inget om föl så jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 733
Senast: prince77
·
Avel Hej! Det jag tänker på är att använda en ardennerhingst till en fjording. Hingsten är inte såå stor och fjordingen är grov men hingsten...
2
Svar
24
· Visningar
1 838
Senast: plumpen
·
Avel HannaP & Diego Har suttit och tänkt på er och era föl några dagar nu. Måste bara få veta hur det är med dom? Lite bilder vore också...
2
Svar
25
· Visningar
2 522
Senast: shady
·
E
Avel Hur gör ni med era föl som föds inne? Vilken dag får de gå ut och vilket väder tycker ni är ok? Är det viktigare att gå ut och röra på...
Svar
5
· Visningar
778
Senast: siri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka