Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Igår kollades mitt arabsto på 17:e dygnet, & var dräktig. Skönt. Hon är född 1998 e Pamir u Nadjah/ Mamluk, dräktig med Shaheer ( Raz...
Svar
15
· Visningar
1 001
Senast: Francess
·
Avel Jag vet inte något om härstamningar av dessa raser. Jag har en korsningsponny som bl a har dessa raser i sig. Mamman är korsning mellan...
Svar
6
· Visningar
1 470
Senast: Jarrah
·
E
Avel någon som vet något om honom ?
Svar
12
· Visningar
2 305
Senast: Hästbiten
·
M
Avel I lördags kväll vid 22 tiden satte stallägarens häst Yakita igång att föla, vi som vakat natten innan trodde ju att vi skulle få en...
Svar
1
· Visningar
788
K
Avel Har ju läst det innan...hur räknar ni dygnen under stoets dräktighet? Från första eller sista betäckningsdatum? Vad är "normal"...
Svar
6
· Visningar
2 333
Senast: knyttet
·
M
Avel Har hört att vissa anser att man bör undvika utrilloblod varför det :confused: Gäller det endast vissa ston eller? Vad jag förstår så...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: pialotta
·
Avel Avelsindex Blup index osv jag ska göra ett arbete om avel i skolan, men är inte direkt insatt i avelsbiten... någon som vet nån sida?
Svar
1
· Visningar
670
Senast: Salonikel
·
E
Avel Hon är inte dräktig :(. Vad trött jag blir. Dessutom hade hon stora ägg och släpper när som helst så de inseminerad omedelbart bums...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: ecssory
·
M
Avel fick just veta att ett sto i stallet inte hade något föl, som vi trodde. alltså de hade kollat att hon var dräktig o så men det hade...
Svar
3
· Visningar
768
Avel Eftersom mitt föl blev förkylt lagom till betessläppet kunde jag inte släppa mitt sto med föl förrän i torsdags, 5 dagar efter att de...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: lisjoh
·
K
Avel Förra våren fick min mamma idén att att hon skulle betäcka mitt shettissto. Hon letade redan på en huinst som passade henne och hon...
Svar
7
· Visningar
1 067
A
Avel ..Innan man törs börja fundera på om stoet ska få föla ute?? Har liksom fått för mig att det ska vara det bästa för både sto och föl...
Svar
7
· Visningar
1 001
Senast: Hjartagna
·
R
Avel Nu ligger denna tråden säkert fel,men har ingen aning om var jag ska lägga den!! Min ponny hingst ska premieras i sept och jag ska ju...
Svar
13
· Visningar
881
Avel Lite kul är det att jag för 2 år sedan, frågade er här på forumet vilken färg ni trodde att det skulle bli på fölet. Mamman är cremello...
Svar
11
· Visningar
1 188
Senast: r_freddy
·
Avel Jag kollade mitt sto i dag. Om hon skulle vara dräktig. Men negativt besked. Hon var inte dräktig. men nu står hon kvar på stationen...
Svar
2
· Visningar
952
Senast: Rotterö
·
J
Avel Halloj, Mitt sto är dräktigt i 35 dygnet. Hon har stått i ca 3 veckor och innnan dess bara skrittats och travats sedan jag fick henne...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Jenni73
·
M
Avel nu har mitt sto gått över tiden med ca en och en halv vecka. är det vanligt? Hon har fyllt på juvret nästan helt. hon är en shettis...
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Fiasnutt
·
H
Avel Han kommer med största sannorlikhet bli bra! :) Blåsljudet är mindre nu och tydligen kan dom bli två månader innan det sluter sig helt...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: hoppsann
·
Avel Idag när jag skulle kratsa bakhovarna så lyfte hon på svansen o det rann ut slem. Inte så jätte mkt, men det kom lite i sänder, kommer...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: sasucatu
·
A
Avel Har ingen som helst erfarenhet av det här med småttingföl så nu undrar jag hur ni gör med utevistelser för era? Har kompisar som föder...
Svar
7
· Visningar
4 151
Senast: Loriley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V