Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel I så fall vad kan du utläsa från den här stamtavlan (?): E. Desert Night(US): E. Speedy Scot (US)U. Desert Wind (US) U. Joy Player...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: BlueEye
·
Avel Jag har ett sto som fölat 20/4. Hon har inte visat varken fölbrunst eller 30 dagarsbrunst. Har provat med grannens valack men hon tänker...
Svar
10
· Visningar
1 774
Senast: Ragnhild
·
Avel Mitt sto ska ha föl imorrn men hon har knappt fyllt juvret till hälften än!!! Inga vaxproppar heller... tror att hon har släpp... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 120
Senast: AraSlei
·
S
Avel Rider en häst som heter ***** Broadway. Vad kommer namnet Broadway ifrån? Är väl knappast svenskt? :confused: Är han Amerikansktravare...
Svar
6
· Visningar
782
Senast: Sommartjej
·
A
Avel Har köpt ett shettis sto som inte har pass, tänkte vänta med att fixa pass till vintern (då har dom mindre och göra). Så nu till min...
Svar
6
· Visningar
785
Senast: annele
·
Avel Min älskade sambo har låvat mig en aldeles egen fölis efter hans fjording sto.Jag skall få välja hingst aldeles själv. så nu funderar... 2
Svar
27
· Visningar
2 003
Senast: Egot
·
L
Avel Jag körde upp henne i Söndags, undersöktes igår o hon ska semineras idag. Semineras de normalt bara en gång? I så fall kanske jag kan...
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Lina4ever
·
Avel Igår kollades mitt arabsto på 17:e dygnet, & var dräktig. Skönt. Hon är född 1998 e Pamir u Nadjah/ Mamluk, dräktig med Shaheer ( Raz...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Francess
·
Avel Jag vet inte något om härstamningar av dessa raser. Jag har en korsningsponny som bl a har dessa raser i sig. Mamman är korsning mellan...
Svar
6
· Visningar
1 476
Senast: Jarrah
·
E
Avel någon som vet något om honom ?
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: Hästbiten
·
M
Avel I lördags kväll vid 22 tiden satte stallägarens häst Yakita igång att föla, vi som vakat natten innan trodde ju att vi skulle få en...
Svar
1
· Visningar
790
K
Avel Har ju läst det innan...hur räknar ni dygnen under stoets dräktighet? Från första eller sista betäckningsdatum? Vad är "normal"...
Svar
6
· Visningar
2 352
Senast: knyttet
·
M
Avel Har hört att vissa anser att man bör undvika utrilloblod varför det :confused: Gäller det endast vissa ston eller? Vad jag förstår så...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: pialotta
·
Avel Avelsindex Blup index osv jag ska göra ett arbete om avel i skolan, men är inte direkt insatt i avelsbiten... någon som vet nån sida?
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Salonikel
·
E
Avel Hon är inte dräktig :(. Vad trött jag blir. Dessutom hade hon stora ägg och släpper när som helst så de inseminerad omedelbart bums...
Svar
6
· Visningar
947
Senast: ecssory
·
M
Avel fick just veta att ett sto i stallet inte hade något föl, som vi trodde. alltså de hade kollat att hon var dräktig o så men det hade...
Svar
3
· Visningar
772
Avel Eftersom mitt föl blev förkylt lagom till betessläppet kunde jag inte släppa mitt sto med föl förrän i torsdags, 5 dagar efter att de...
Svar
7
· Visningar
1 060
Senast: lisjoh
·
K
Avel Förra våren fick min mamma idén att att hon skulle betäcka mitt shettissto. Hon letade redan på en huinst som passade henne och hon...
Svar
7
· Visningar
1 070
A
Avel ..Innan man törs börja fundera på om stoet ska få föla ute?? Har liksom fått för mig att det ska vara det bästa för både sto och föl...
Svar
7
· Visningar
1 005
Senast: Hjartagna
·
R
Avel Nu ligger denna tråden säkert fel,men har ingen aning om var jag ska lägga den!! Min ponny hingst ska premieras i sept och jag ska ju...
Svar
13
· Visningar
887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka