När kommer fölisen egentligen...???

Lånar knapp. Ja, nu äts det och hon har inte rört sig ur fläcken på hela natten, förutom lite ätande och skitande. Inga vaxproppar i dag. I går hade hon det jobbigt hela dagen. La sig ner och reste sig oavbrutet under ett par timmars tid. Stön och stånk. Väl inne i går kväll- trycka rumpan mot väggen och efter det lugnt hela natten.
I går fick hon vara på ridbanan så hon kunde ligga mjukt. Helst vill jag inte att hon ska föla där, med tanke på hur sandigt allt kommer att bli. Ska lägga ut en halmbädd till henne i beteshagen i dag. Hon är så tung nu att hon bara lägger sig där det är mjukt. Antagligen håller fölet på att lägga sig tillrätta. Just nu ser hon ut som att hon kan gå 14 dagar till... Kanske väntar hon på att min semester ska ta slut... De andra hästarna får knappt titta på henne nu. Ska skicka upp dem i en beteshageen bit från gården där hon kan se dem men på behörigt avstånd.
Eva :cool:

Vi har det rätt bra ordnat som kan dela vakan på flera personer. Vi har vakat varje timme, men delat upp det så man har fått sova emellan. OM man gjort hela jobbet själv förstår jag att man är helt färdig.

hehe... "det som inte dödar, det härdar" som dom säger... :rofl: Hon har blivit lite mer "öppen" i vulvan... springan går lite mer upp mot anal...

Uppdatering: Magen har flyttats bak litegrand och springan i vulvan har även blivit större. Även juvret har fyllts på lite! Vad tror ni om på lördag?? Har hört att hästar med arabblod i (det borde väl du veta bia??) brukar föla vid fullmåne... stämmer det? :confused:

ja det kan man verkligen säga.. Det här blir min femte vecka jag vakar.. Nu ska jag ut på praktik också så jag måste verkligen lägga ner energi på det.. Har börjat blöda näsblod.. kan det vara stress kanske :devil:

Hon kanske har släppt slemproppen i dag.. Hur länge tar det innan det kommer då??
Lycka till alla vakare!! :rofl:

Just nu går fröken arabesque i solskenet och äter... :) aja... men nu ser det ut såhär: juvret har svullnat lite mer och hon är nästan helt öppen i vaginan, öppningen går upp till ungefär 4 cm nedanför analhålet... slapp i bäckenmuskulaturen och hon har nu på sistone även blivit mer rakställd i bakbenen. kan dt vara att hon håller på att förbereda sig inför att klämma ut fölet? "mjölkade" ut en droppe idag, och det som komut var gult.. är det en förbättring eller en försämring?? :confused:

lånar knapp.
Hur ser man att dom är svullna och öppna i vulvan? Hur märker man att dom har släppt bäckenbanden?
Jag sitter också och vakar, men är helt ny inom fölning.

Mitt sto låg ner en hel del i går natt samt tittade sig en hel del mot magen, i natt så stod hon upp hela natten vilket är ovanligt när det gäller henne då hon ofta ligger ner.
Mjölken kan jag inte kolla då hon inte tillåter att man känner på hennes juver. Hon har haft en hel del föl tidigare.

eftersom attt jag då och då innan hon blev dräktig rengjorde vulvan med vatten så har jag jämfört. Jag är också helt ny i aveln!! :p mitt sto är på 357 dygnet idag... Börjar bli less på det här.. ;)

hoppas att ditt kommer snart! Mitt är på 358:nde dygnet idag..(tre veckor över!) Jag har åtmintonde inte börjat blöda näsblod än, men ögonen börjar bli hålögda... :D

Inget mer näsblod, den här veckan har varit lugn för mig..
Jag har tillomed tappat räkningen tror jag.. 369:e dagen i dag tror jag!!
En del dagar är hon svullen i vulvan och sedan går det över och sen blir det likadant igen.. mjölken är fortfarande gul-genomskinlig.. :eek:
Hon äter nästan ingenting, förutom kraften, och hon har fått lite diarré... :confused: men hon drog en liten galopp sträcka i hagen i dag.. förstår inte hur hon orkar röra sig så :confused: :eek:
Ja ögonen börjar bli hålögnda :( men nu har ja iaf fått sova till 10 två dagar i rad,, men sen är ja ju vaken på nätterna åsså!!

Hoppas ditt kommer snart också!! Det är jobbigt med all väntan!! :bump:

Jag har tillomed provat hejjaramsan.. men det funkar inte.. hon kniper som bara den..
Du får skriva en till Bia som jag får prova!!! :bump: :banana:

uppdatering:
I dag var mjölken mer vit genomskinlig.. Vart förvånad när jag såg det.. är så van när ja mjölkar ut en droppe att den är lika dan: gulgenomskinlig.. det har den ju vart nu i en månad!! Så det känns lite mer framåt nu :rofl: Men jag kan inte se några andra tecken förutom att hon är jätte grinig på mig idag.. ville inte ens äta äpplet ja gav henne :confused:
Hon har nu gått 11 månader 3 veckor och 3 dagar.. så jag hoppas det kommer snart :bump:

Jag kramar tummarna stenhårt nu.. du får rabbla de gamla ramsorna, har inte orken just nu för att skriva nån ny (tyvärr)!

Men ett hejdundrande *HEEEEJJJJA, HEEEJJAA* kan jag dra till med!!!
:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 165
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 164
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 333
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 490
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka