Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Lite kul är det att jag för 2 år sedan, frågade er här på forumet vilken färg ni trodde att det skulle bli på fölet. Mamman är cremello...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: r_freddy
·
Avel Jag kollade mitt sto i dag. Om hon skulle vara dräktig. Men negativt besked. Hon var inte dräktig. men nu står hon kvar på stationen...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Rotterö
·
J
Avel Halloj, Mitt sto är dräktigt i 35 dygnet. Hon har stått i ca 3 veckor och innnan dess bara skrittats och travats sedan jag fick henne...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Jenni73
·
M
Avel nu har mitt sto gått över tiden med ca en och en halv vecka. är det vanligt? Hon har fyllt på juvret nästan helt. hon är en shettis...
Svar
2
· Visningar
734
Senast: Fiasnutt
·
H
Avel Han kommer med största sannorlikhet bli bra! :) Blåsljudet är mindre nu och tydligen kan dom bli två månader innan det sluter sig helt...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: hoppsann
·
Avel Idag när jag skulle kratsa bakhovarna så lyfte hon på svansen o det rann ut slem. Inte så jätte mkt, men det kom lite i sänder, kommer...
Svar
6
· Visningar
1 469
Senast: sasucatu
·
A
Avel Har ingen som helst erfarenhet av det här med småttingföl så nu undrar jag hur ni gör med utevistelser för era? Har kompisar som föder...
Svar
7
· Visningar
4 168
Senast: Loriley
·
R
Avel Men det verkar gå bra. Rikkan har nu accepterat fölet och låter det äta. Fölet är otroligt piggt, otroligt blank i pälsen och stak på...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Bia
·
T
Avel Har bestämt mej för att betäcka mitt sto nästa år. Men redan nu så börjar jobbet med att hitta rätt hingst och några reserver. Stoet...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Görel
·
S
Avel hej har en shettis hingst som jag sklle om det går att regestrera han har ingen stamtavla då han är en häst som jag har räddat i från...
Svar
2
· Visningar
791
J
Avel Någon som har häst e: turban rose?? kramar :love:
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Turbis
·
S
Avel hur ser man att hon ska föla... min kompis säger att det riner ur tutterna och att dom är hårda ,, :love:
Svar
1
· Visningar
810
Senast: _L_
·
Avel Har ni något bra alternativ att betäcka ett Midt West-Ibi-light - Krevad sto med? Hon är ca 165 cm ganska rejäl men ändå väldigt...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Rosella
·
E
Avel jag undrar om någon vet något bra hingstregiser el liknande då ja söker efter en hingst att betäcka mitt halvblodstso med :)
Svar
10
· Visningar
845
Senast: Emmizen85
·
Avel Någon som vet? Han har ju en stjärna alltså (den skyms kanske av pannluggen), men vad kallar man det där nere? :)
Svar
6
· Visningar
981
Avel Vad vet ni om honom? Har varit iväg o provat en häst efter honom som jag tyckte mycket om, vill veta allt! hästen morfar var förresten...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: ch791022
·
P
Avel vad anser ni om att rida ett dräktigt sto innan dom där 40 dygnen eller vad det nu är? kan man eller kan man inte rida? om inte, varför...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: AraSlei
·
Avel Jag är inte så säker på att vi ska åka längre MEN om vi åker, är det fånigt att åka 50mil istf 10 därför att man inte gillar en av...
Svar
1
· Visningar
750
Senast: violence
·
R
Avel Vi lånade hem ett shettis sto i höstas. Jag skulle hantera henne och ha lite mer att arbeta med därför skickade han mig en 3 åring. Då...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: _L_
·
H
Avel Var det fler än jag som var och såg 3-åringarna på gotland.Tråkigt att banan var så lös i botten.Många hästar vägrade i...
Svar
11
· Visningar
1 110
Senast: Guest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31