Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Så alla kunniga, nu vill jag veta exakt hur det går till på en avelsvärdering, ha lite tips på vad man ska tänka på (tips på vad man...
Svar
7
· Visningar
885
S
Avel Jag har fått information om att Rubinrot har låg dräktighetsprocent. Är det överhuvudtaget lönt att försöka få transport till Stockholm...
2
Svar
25
· Visningar
2 682
Senast: grimman
·
H
Avel Hur eller var gör man det? Finns det någon man kan kontakta eller nån sida man kan titta på? Jag har en häst hemma e. Respons och u...
Svar
6
· Visningar
999
Senast: Amia
·
N
Avel Jag undrar om man får ställa ut ponnyn fastän den bara har skor fram?
Svar
4
· Visningar
736
Avel Hur ofta tycker ni stona ska få vila mellan sina dräktigheter? (om ni tycker det behövs det vill säga) Hur länge får de vila då, 1...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: QuickStar
·
K
Avel Mitt sto är beräknat till 11/7...det är en lång väntan! Hon har fyllt i juvret redan nu så att det är jättestort. Brukar de göra det så...
Svar
6
· Visningar
2 260
Senast: Ellem
·
A
Avel Jag undrar bara vilken färg en borkfärgad häst är som föl??? För den lär ju inte födas borkfärgad antar jag...:crazy:
Svar
4
· Visningar
1 659
Senast: shady
·
W
Avel Det har varit endel trådar härinne på sistone som handlar om stonas betydelse i aveln (t.ex. treårstest-tråden). Många har ställt sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 070
Senast: Dito
·
F
Avel Vad kan klåda hos föl bero på? När vi hämtade sto + föl efter betäckning upptäckte jag ett ganska runt, hårlöst parti vid basen av...
Svar
12
· Visningar
2 801
Senast: Francess
·
M
Avel Om man ej menar samma sak med dessa två begrepp vänligen precisera vad som är skillnaden :bow:
Svar
3
· Visningar
2 315
Senast: Rikkan
·
Avel hm hur är det nu? Måste de fortfarande visas ridna för att få diplom? annars blir de bara klass I ? (förtusatt att de får 47p eller mer..)
Svar
2
· Visningar
679
Senast: belize
·
Avel I tidningen Land är en artikel om en man som importerat ABC-hästar från USA, i en faktaruta om rasen står "Två ländkotor mindre...
Svar
1
· Visningar
1 164
Senast: Goblin
·
S
Avel Fungerar en betäckning lika bra i slutet på juli- augusti? Anledningen till att jag vill betäcka mitt sto sent är att jag bor i kiruna...
Svar
9
· Visningar
939
Senast: Sunnan
·
Avel men tecken på en närstående fölning har redan kommit!! :eek: Mitt sto är beräknad till 12/6 och har ju en dryg månad kvar men hon har...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: Ellem
·
E
Avel Hittar utan problem ett antal hingstar i hingstkatalogen som bara är att beklaga att de gått igenom och dessutom får ett visst stoantal...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Görel
·
Avel Är det nån som har bilder på sitt föl e. Santa Cruz, är sugen på att betäcka mitt lilla sto e Lux med honom och är nyfiken på hur fölen...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: sanwan
·
R
Avel ...tar in sperma i från i år. Har letat som en galning och hittar honom inte. Kan inte komma ihåg vad han heter!!! Kan någon hjälpa mig???
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Rosella
·
M
Avel hej en liten undran...hur gamla är era föl när ni släpper dem på bete? Mitt första föl i år är 12 dagar nu, och han går ute hela...
Svar
12
· Visningar
1 150
Senast: Cavat_
·
T
Avel Mitt hbl sto har gröna reg. papper men där hennes namn ska stå är det blankt. Var får jag reda på hennes reg. namn? Kan en häst reggas...
Svar
4
· Visningar
898
Senast: Görel
·
E
Avel I mitt stall står ett sto som vi misstänker vara dräktigt. (Vilket hon inte ska vara!) :cry: För ett par veckor sedan upptäckte vi att...
Svar
6
· Visningar
2 702
Senast: Eila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka