Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett sto som enligt blodprov inte ska vara dräktigt. Skulle ha fölat i veckan om hon hade vart det. Har dock börjat svullna framför...
Svar
15
· Visningar
1 767
Senast: sasucatu
·
M
Avel om man har en korsning (häst, dvs. över 148 cm) i vilket förbund registrerar jag den då? har själv en connemara-halvblod-irlänskt å lite...
Svar
16
· Visningar
1 635
Senast: Jet
·
L
Avel Jag har tänkt att betäcka med honom, och är självklart jättenyfiken på om någon här har en fölunge efter honom. Skulle bli superglad om... 2
Svar
23
· Visningar
3 096
Senast: Lina4ever
·
C
Avel Hej! Är det någon som sett föl efter Don Charly? Är intreserad att använda Don Charly på ett av våra ston så det skulle vara spännande...
Svar
4
· Visningar
1 000
Senast: Ploppi
·
L
Avel Våran fölunge tuggar glatt i sig allt möjligt nu, hö, halm, gräs & morsans mat är väldigt intressant. :D Han äter alltså lite allt...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Cesam
·
Avel Jag har precis tingat ett litet hingstföl =) Nu har jag suttet och läst och letat här på forumet om färgfrågor. Men inte blevet mycke...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Cesam
·
Avel Väntar föl e. Bocelli här i dagarna och vet att det i alla fall var ca 80 till som betäckte sina ston med honom. Hur är det, är det...
Svar
10
· Visningar
1 137
Senast: Ploppi
·
R
Avel Så alla kunniga, nu vill jag veta exakt hur det går till på en avelsvärdering, ha lite tips på vad man ska tänka på (tips på vad man...
Svar
7
· Visningar
890
S
Avel Jag har fått information om att Rubinrot har låg dräktighetsprocent. Är det överhuvudtaget lönt att försöka få transport till Stockholm... 2
Svar
25
· Visningar
2 685
Senast: grimman
·
H
Avel Hur eller var gör man det? Finns det någon man kan kontakta eller nån sida man kan titta på? Jag har en häst hemma e. Respons och u...
Svar
6
· Visningar
1 005
Senast: Amia
·
N
Avel Jag undrar om man får ställa ut ponnyn fastän den bara har skor fram?
Svar
4
· Visningar
740
Avel Hur ofta tycker ni stona ska få vila mellan sina dräktigheter? (om ni tycker det behövs det vill säga) Hur länge får de vila då, 1...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: QuickStar
·
K
Avel Mitt sto är beräknat till 11/7...det är en lång väntan! Hon har fyllt i juvret redan nu så att det är jättestort. Brukar de göra det så...
Svar
6
· Visningar
2 261
Senast: Ellem
·
A
Avel Jag undrar bara vilken färg en borkfärgad häst är som föl??? För den lär ju inte födas borkfärgad antar jag...:crazy:
Svar
4
· Visningar
1 665
Senast: shady
·
W
Avel Det har varit endel trådar härinne på sistone som handlar om stonas betydelse i aveln (t.ex. treårstest-tråden). Många har ställt sig... 2
Svar
36
· Visningar
3 072
Senast: Dito
·
F
Avel Vad kan klåda hos föl bero på? När vi hämtade sto + föl efter betäckning upptäckte jag ett ganska runt, hårlöst parti vid basen av...
Svar
12
· Visningar
2 809
Senast: Francess
·
M
Avel Om man ej menar samma sak med dessa två begrepp vänligen precisera vad som är skillnaden :bow:
Svar
3
· Visningar
2 327
Senast: Rikkan
·
Avel hm hur är det nu? Måste de fortfarande visas ridna för att få diplom? annars blir de bara klass I ? (förtusatt att de får 47p eller mer..)
Svar
2
· Visningar
679
Senast: belize
·
Avel I tidningen Land är en artikel om en man som importerat ABC-hästar från USA, i en faktaruta om rasen står "Två ländkotor mindre...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: Goblin
·
S
Avel Fungerar en betäckning lika bra i slutet på juli- augusti? Anledningen till att jag vill betäcka mitt sto sent är att jag bor i kiruna...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Sunnan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka