• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snovind
  • Startdatum Startdatum
Tack för det Lisa! :bow: Jag tänkte använda honom i år till min Treåring. Är helfrälst efter att ha sett han på en visning för 2 år sen. Jag har även tittat på lite andra hingstar men det går ju nästan inte att jämföra när man sett hans gångarter. Han är ju i ett slag för sig! Så nu hoppas vi bara att det skall ta sig oxå! :)

Lycka till! Nu hade han visst fått en egen plats på Heliotrops hemsida, det hade han inte när jag skickade efter katalogen. (Fler bilder i katalogen).
Mitt föl har välsingnats med Rubinrots härliga personlighet, social, nyfiken och bara så jättetrevlig! Och det kommer inte från mamman... Sökte en högrest hingst med utmärkta gångarter och bra temperament och precis som du tyckte jag han slog alla hingstar (åtminstonne i samma prisklass) i gångarter som jag tittade på när jag valde hingst.

Bara en liten fråga till dig som har en RR-fölis. Jag tycker också att han är kanonfin, men är lite rädd för hans långa rygg då även mitt sto har lite lång rygg. Hur har din fölis blivit i jämförelse med sin mor?

Nja, hans överlinje påminner om far sin! Tror det är lite tidigt att avgöra hur lång ryggen kommer att bli, han är bara två mån. Mitt sto är lång i ryggen, inte extremt men som RR ungefär. Skickar ett foto på min fölis när han var 12 dar så får du se själv. Tyvärr äger jag ingen egen digitalkamera så jag har bara foton från då han var 12 dar.
Jag red tidigare för Stefan Jansson, RR ryttare, och frågade honom vad han trodde om matchningen av mitt sto och RR. Eftersom båda hästarna bär sig bra på sin bakben trodde han inte det var någon fara, mitt sto är dessutom inte lika rak över korset som RR är, välvinklad. Fölet bär sig bra på sin bakben. Han är lite svag i sina kotor bak på fotot men det har rätat upp sig en hel del nu.
Kolla din mail!

Var och hälsade på Rubinrot när han stod på Totorp och jämfört med Camaro M som jag såg samtidigt var han helcool.
Lugn och harmonisk i ögonen och helt medveten om sitt värde medan Camaro M var betydligt mer stressad.
Tyvärr är RR både för stor och för lång för att lägga på min märr som både är större och längre... :(

Liknande trådar

Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077
  • Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 670
Senast: Cina B
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka