Föl efter Tornesch.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lina4ever
  • Startdatum Startdatum
"Idealhöjden" är enligt ASVH 167 cm. Även om jag tycker att det gott kunde vara mindre (en sådär 155 cm kanske :angel:)

Till "Crazy": *suck* självklart inte. Men visst har storleken betydelse :D i detta fallet. Även om ridbarheten är hög så är det ju mycket jobbigare för en liten ryttare att rida ihop en jättehäst, en en med mer passande storlek för ryttaren ifråga. Förresten så är inte 164 cm -växande någon liten storlek enligt min åsikt om vi ska återgå till Tornesch.
/Lina

Förresten, för att spinna vidare på storleksfrågan lite...

Hästar under 160 brukar ju få avdrag på typpoängen för att de är för små. Men jag har aldrig sett en häst över 175 få avdrag på typpoängen för att den är för stor - trots att den avviker från idealhöjden lika mycket som en häst på 160 gör!
Lite konstigt tycker jag allt att det är... Vad tycker ni? Varför är det mer accepterat med jättehästar än med hästar i mindre storlek?

Halloj, jag har skrivit en ny tråd om hingsstorlek. Vi fortsätter där istället. Tar gärna emot mer information om Tornesch-föl här om ni har nåt skoj!
/Lina :bump:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 001
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka