Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också tillverkat en korsning! Eller jag vet inte än då hon ska kollas med blodprov i morgon. Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få svar?Jag väntar ju faktiskt också föl. Stoet är en korsning, e. tinker ue. Michellino. Brukar alltid kunna bli lite livat i såna här trådar när man planerat avlar blandraser och man blir automatiskt oseriös För mig är det väldigt planerat och avvägt oavsett.
Stoet är världens snällaste, trevligaste och bland de roligaste jag arbetat med. Hon har verkligen ett fantastiskt temperament. Fantastisk "tant-häst" om man vill uttrycka sig så. Helt obrydd och cool i det mesta. Trevlig skritt och en bra trav, galoppen skulle gärna kunna ha lite mer. Stor och grov men i övrig trevlig exteriört, bra och korrekta ben, hovar osv. Betäckt med en swb e. Favorit Ask ue Business x.Målet är ju såklart en hobbyhäst med trevligt temperament (till i första hand mig). Får man önska så ser jag gärna en något mindre och lättare häst med lite mer register i galoppen men blir helt ärligt hur glad som helst om det dyker upp en likadan som sin mor! vi passerar 200 dygn i dagarna. Det går himla fort ändå tycker jag
Jag har också tillverkat en korsning! Eller jag vet inte än då hon ska kollas med blodprov i morgon. Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få svar?
Jag har betäckt mitt danska varmblod efter Samaranth med ett godkänt russ. Stoet är litet så jag hoppas på en fin ponny!
Jag har personligen inget emot korsningar så men varför valde du den hingsten? Jag vet vilken hingst du menar och tolkar jag priserna rätt tar dom 9k(!!!) för att betäcka med en icke visad/icke godkänd hingst. Är den ens riden?Jag väntar ju faktiskt också föl. Stoet är en korsning, e. tinker ue. Michellino. Brukar alltid kunna bli lite livat i såna här trådar när man planerat avlar blandraser och man blir automatiskt oseriös För mig är det väldigt planerat och avvägt oavsett.
Stoet är världens snällaste, trevligaste och bland de roligaste jag arbetat med. Hon har verkligen ett fantastiskt temperament. Fantastisk "tant-häst" om man vill uttrycka sig så. Helt obrydd och cool i det mesta. Trevlig skritt och en bra trav, galoppen skulle gärna kunna ha lite mer. Stor och grov men i övrig trevlig exteriört, bra och korrekta ben, hovar osv. Betäckt med en swb e. Favorit Ask ue Business x.Målet är ju såklart en hobbyhäst med trevligt temperament (till i första hand mig). Får man önska så ser jag gärna en något mindre och lättare häst med lite mer register i galoppen men blir helt ärligt hur glad som helst om det dyker upp en likadan som sin mor! vi passerar 200 dygn i dagarna. Det går himla fort ändå tycker jag
Oj! Det gav jag inte ens för Caribbean Blue. 9000 alltså.Jag har personligen inget emot korsningar så men varför valde du den hingsten? Jag vet vilken hingst du menar och tolkar jag priserna rätt tar dom 9k(!!!) för att betäcka med en icke visad/icke godkänd hingst. Är den ens riden?
Nej det är ett väldigt saftigt pris för en hingst med noll meriter.Oj! Det gav jag inte ens för Caribbean Blue. 9000 alltså.
Det här är så intressant. Inom min ras finns också en (två?) hingstar utan meriter/bedömning/avelsvärdering (vi "godkänner" inte hästar på samma sätt som SWB) som folk också avlar med glatt. Oftast korsningar (antalet renrasiga ston är lågt). Men tror inte den/de kostar nästan tio papp iaf.Jag har personligen inget emot korsningar så men varför valde du den hingsten? Jag vet vilken hingst du menar och tolkar jag priserna rätt tar dom 9k(!!!) för att betäcka med en icke visad/icke godkänd hingst. Är den ens riden?
Oj, det var väl inte priset som var den avgörande faktorn för mig. Han uppfyllde ett gäng kriterier för mig. Men absolut är det väl så att hingstägaren i det här fallet ser lite annorlunda på vad som är meriter. Det är ju helt frivilligt att betäcka och betala vad det kostar känner inte att det är min sak att "försvara" kostnaden, det är ju något som hingstägaren valt och kommit fram till. Jag tänker att man kan tänka väldigt olika om prissättning och vad som är värt det!Jag har personligen inget emot korsningar så men varför valde du den hingsten? Jag vet vilken hingst du menar och tolkar jag priserna rätt tar dom 9k(!!!) för att betäcka med en icke visad/icke godkänd hingst. Är den ens riden?
Jag inget alls emot att avla korsningar eller faktiskt ens på icke godkända hingstar om man vet vad man gör. Men det är priset jag reagerar på.Det här är så intressant. Inom min ras finns också en (två?) hingstar utan meriter/bedömning/avelsvärdering (vi "godkänner" inte hästar på samma sätt som SWB) som folk också avlar med glatt. Oftast korsningar (antalet renrasiga ston är lågt). Men tror inte den/de kostar nästan tio papp iaf.
Jag tycker nog det är konstigt att inte vilja meritera sin hingst, och välja en utan meriter. Jag ser också syftet med en subjektiv bedömning.Jag inget alls emot att avla korsningar eller faktiskt ens på icke godkända hingstar om man vet vad man gör. Men det är priset jag reagerar på.
Ja självklart är det frivilligt, jag var mest nyfiken på varför man väljer att betala så mkt för att betäcka med en icke godkänd/meriterad hingst som kund. Du hade kunnat betäcka direkt med favorit Ask och vetat lite mer vad du fick menar jag. Hingsten är bara 4 år i år och det går ju inte att säga ngt om avkommorna eller vad han nedärver ens. Jag skulle personligen aldrig betäcka med en icke godkänd hingst som då inte är bedömd/röntgad osv men så röntgar jag ju mina ston också och avlar bara på friska individer. Jag har även gjort hästar till mig själv men är fortfarande noga med att välja godkända hingstar med bra temperament och som framförallt nedärver bra ridbarhet. Jag anser ridbarhet är otroligt viktigt för hobbyhästar och blir faktiskt lite konfunderad när man gör en häst till sig själv och väljer ett så oskrivet blad istället för att använda en som tex är känd för att lämna trevliga,bra avkommor och friska avkommor. Det finns väldigt många godkända hingstar som lämnar avkommor som passar utmärkt för hobbyridningOj, det var väl inte priset som var den avgörande faktorn för mig. Han uppfyllde ett gäng kriterier för mig. Men absolut är det väl så att hingstägaren i det här fallet ser lite annorlunda på vad som är meriter. Det är ju helt frivilligt att betäcka och betala vad det kostar känner inte att det är min sak att "försvara" kostnaden, det är ju något som hingstägaren valt och kommit fram till. Jag tänker att man kan tänka väldigt olika om prissättning och vad som är värt det!
Jag sökte en hingst som typade sina föl väl, som var korrekt exteriört och med trevlig om än inte enorma gångarter med lite extra plus för galoppen. En hingst med trevligt lynne, positiv och enkel i hanteringen.
Rent praktiskt ville jag också gärna ha naturlig fribetäckning, jag ville ha min häst i stor hage med gräs men inte bete hos någon som jag kände att jag kunde lita på i all form av omhändertagande och hantering.
Så för mig var det flera saker som gjorde att jag valde hingsten i fråga!
Vet också vilken häst det är. Tycker mycket om personen som har hästen på Instagram utifrån det man ser på sociala medier iaf. Dock verkar han export röngtnad UA och en väldigt trevlig individ med bra temperament. Han rids ju helt utan utrustning så jag kan nog förstå varför man skulle välja honom för en hobbyhäst. Som jag fattar det ingår väl "uppehåll" hos dom under tiden man betäcker. (Därav priset?)Ja självklart är det frivilligt, jag var mest nyfiken på varför man väljer att betala så mkt för att betäcka med en icke godkänd/meriterad hingst som kund. Du hade kunnat betäcka direkt med favorit Ask och vetat lite mer vad du fick menar jag. Hingsten är bara 4 år i år och det går ju inte att säga ngt om avkommorna eller vad han nedärver ens. Jag skulle personligen aldrig betäcka med en icke godkänd hingst som då inte är bedömd/röntgad osv men så röntgar jag ju mina ston också och avlar bara på friska individer. Jag har även gjort hästar till mig själv men är fortfarande noga med att välja godkända hingstar med bra temperament och som framförallt nedärver bra ridbarhet. Jag anser ridbarhet är otroligt viktigt för hobbyhästar och blir faktiskt lite konfunderad när man gör en häst till sig själv och väljer ett så oskrivet blad istället för att använda en som tex är känd för att lämna trevliga,bra avkommor och friska avkommor. Det finns väldigt många godkända hingstar som lämnar avkommor som passar utmärkt för hobbyridning
Ja självklart är det frivilligt, jag var mest nyfiken på varför man väljer att betala så mkt för att betäcka med en icke godkänd/meriterad hingst som kund. Du hade kunnat betäcka direkt med favorit Ask och vetat lite mer vad du fick menar jag. Hingsten är bara 4 år i år och det går ju inte att säga ngt om avkommorna eller vad han nedärver ens. Jag skulle personligen aldrig betäcka med en icke godkänd hingst som då inte är bedömd/röntgad osv men så röntgar jag ju mina ston också och avlar bara på friska individer. Jag har även gjort hästar till mig själv men är fortfarande noga med att välja godkända hingstar med bra temperament och som framförallt nedärver bra ridbarhet. Jag anser ridbarhet är otroligt viktigt för hobbyhästar och blir faktiskt lite konfunderad när man gör en häst till sig själv och väljer ett så oskrivet blad istället för att använda en som tex är känd för att lämna trevliga,bra avkommor och friska avkommor. Det finns väldigt många godkända hingstar som lämnar avkommor som passar utmärkt för hobbyridning