Betäckning 2024 - föl 2025

Jag väntar ju faktiskt också föl. Stoet är en korsning, e. tinker ue. Michellino. Brukar alltid kunna bli lite livat i såna här trådar när man planerat avlar blandraser och man blir automatiskt oseriös 😅 För mig är det väldigt planerat och avvägt oavsett.

Stoet är världens snällaste, trevligaste och bland de roligaste jag arbetat med. Hon har verkligen ett fantastiskt temperament. Fantastisk "tant-häst" om man vill uttrycka sig så. Helt obrydd och cool i det mesta. Trevlig skritt och en bra trav, galoppen skulle gärna kunna ha lite mer. Stor och grov men i övrig trevlig exteriört, bra och korrekta ben, hovar osv. Betäckt med en swb e. Favorit Ask ue Business x.Målet är ju såklart en hobbyhäst med trevligt temperament (till i första hand mig). Får man önska så ser jag gärna en något mindre och lättare häst med lite mer register i galoppen men blir helt ärligt hur glad som helst om det dyker upp en likadan som sin mor! 😍 vi passerar 200 dygn i dagarna. Det går himla fort ändå tycker jag 🙈
Ursäkta dum fråga på förhand kanske. Men hur fungerar det med WFFS på tinkerkorsning? Hingsten är ju inte testad men risken för att få det på fölet kanske försvinner om det är tinker på stoet? Eller har jag missförstått att det bara gäller warmbloods?

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 700
Senast: thoora
·
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
22 23 24
Svar
479
· Visningar
57 421
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 857
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 254
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar