Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Avel Eller är det farligt för fölet? Det står ingenting på förpackningen. Hon har ca en månad kvar till fölning och flugorna är fördjävliga...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Magella
·
Avel Jag har precis varit i stallet och gjort ett sk kalktest. Ni som använt dem: Vet ni om man skall ha stickan i vätskan 60sek eller skall...
Svar
8
· Visningar
2 380
Senast: Rosella
·
F
Avel Någon som ska dit? Visa häst eller bara titta på? Jag ska dit och titta tänkte jag! :)
Svar
8
· Visningar
951
Senast: aldente
·
Avel I morgon ...på min hingst födelsedag så skall vi åka till Nafayette och ta med hans fästmö......Sen skall det göras HÄSTBARN :love...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: martha
·
M
Avel Någon som kan ge mig någon info om honom? Skulle vara väldigt tacksam :bow:
2
Svar
26
· Visningar
1 568
Senast: pemma
·
K
Avel Hur är det med Arabhingstarna, får man ha dom på sina egna ston fast man inte har visat hingsten på Avelsvärdering :confused: Jag...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: Cesam
·
C
Avel Jag kommer inte ihåg var jag sett listan över vad som ska innebära att en hingst kasseras för avel - någon som vet var den finns att få...
Svar
3
· Visningar
1 019
Senast: Cathrine
·
Avel Jag har ett sto som jag funderar på att låta få betäckt nästa år.Då jag vill ha en grövre modell än var stoet är.Så jag ska själv...
Svar
6
· Visningar
2 887
Senast: aldente
·
Avel Hejsan alla jag tror bara jag e lite nervös för det är mitt första föl så man e ju väldigt försiktig med allt :crazy: mitt föl som e...
Svar
9
· Visningar
1 287
X
Avel jag var just inne och kollade resultatet från ett treårstest. Där var det en häst eom fick betyg 2 på extremiteterna. Hur fasen såg...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: Lina4ever
·
Avel Hej! Jag undrar när det är lämpligt att betäcka ett sto? Hur gammal bör hon vara? Vilka risker finns om man betäcker ett ungt sto t.ex...
Svar
9
· Visningar
1 089
L
Avel Hur gammal bör fölet vara när man switchar den för första gången? Fölet är snart 3 v gammal och det dräller av fästingar här, har redan...
Svar
16
· Visningar
1 431
M
Avel hej jag skulle vilja få lite info om Castro, utöver det jag redan vet. Vad har hans avkommor presterat? Vad fick han själv på...
Svar
0
· Visningar
1 240
Senast: maxa
·
Avel Börjar få lite ont i nervösen... Har varit noga med att inte ha fölet ute i kallt eller regningt väder men han har lyckats dra på sig en...
Svar
4
· Visningar
3 920
Z
Avel Jag kan inte bestämma mig. Har ett fint sto efter Weltmeyer-fullblod. Jag vill betäcka henne med en riktigt fin dressyrhingst, gärna en...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Thildha
·
Avel Tänkte bara höra.... En bekant var tävlade dressyr i helgen och växlade några ord med domaren. Han fågade om hästen var lättriden...
Svar
4
· Visningar
1 838
Senast: Rodde
·
Avel Hur hänger det ihop, är inte dagens önskemål tvärt om att det ska vara grunda i bålen? :confused: Även om jag planerar att behålla den...
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: Rosella
·
T
Avel Ciao alla vana uppfödare på Buke, vårat halvblodssto har fyllt juvret EJ stenhårt,inga vaxproppar. Däremot om man tar i tuttarna står...
Svar
5
· Visningar
1 244
Senast: CK
·
P
Avel hej, jag har nästan så länge jag kan minnas haft en bild i mitt huvud hur min drömhäst ska se ut. Det ska vara en nordsvensk(eller...
Svar
3
· Visningar
766
Senast: lil-sis
·
Avel hejsan! Nu vill jag ha föl. Stoet har gått över 2 vecka nu .. Imorse innan jag släppte ut henne så mjölkade jag fram några droppar o...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka