Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel men tecken på en närstående fölning har redan kommit!! :eek: Mitt sto är beräknad till 12/6 och har ju en dryg månad kvar men hon har...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Ellem
·
E
Avel Hittar utan problem ett antal hingstar i hingstkatalogen som bara är att beklaga att de gått igenom och dessutom får ett visst stoantal...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: Görel
·
Avel Är det nån som har bilder på sitt föl e. Santa Cruz, är sugen på att betäcka mitt lilla sto e Lux med honom och är nyfiken på hur fölen...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: sanwan
·
R
Avel ...tar in sperma i från i år. Har letat som en galning och hittar honom inte. Kan inte komma ihåg vad han heter!!! Kan någon hjälpa mig???
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Rosella
·
M
Avel hej en liten undran...hur gamla är era föl när ni släpper dem på bete? Mitt första föl i år är 12 dagar nu, och han går ute hela...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: Cavat_
·
T
Avel Mitt hbl sto har gröna reg. papper men där hennes namn ska stå är det blankt. Var får jag reda på hennes reg. namn? Kan en häst reggas...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Görel
·
E
Avel I mitt stall står ett sto som vi misstänker vara dräktigt. (Vilket hon inte ska vara!) :cry: För ett par veckor sedan upptäckte vi att...
Svar
6
· Visningar
2 706
Senast: Eila
·
P
Avel Eller är det farligt för fölet? Det står ingenting på förpackningen. Hon har ca en månad kvar till fölning och flugorna är fördjävliga...
Svar
16
· Visningar
1 596
Senast: Magella
·
Avel Jag har precis varit i stallet och gjort ett sk kalktest. Ni som använt dem: Vet ni om man skall ha stickan i vätskan 60sek eller skall...
Svar
8
· Visningar
2 382
Senast: Rosella
·
F
Avel Någon som ska dit? Visa häst eller bara titta på? Jag ska dit och titta tänkte jag! :)
Svar
8
· Visningar
952
Senast: aldente
·
Avel I morgon ...på min hingst födelsedag så skall vi åka till Nafayette och ta med hans fästmö......Sen skall det göras HÄSTBARN :love...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: martha
·
M
Avel Någon som kan ge mig någon info om honom? Skulle vara väldigt tacksam :bow: 2
Svar
26
· Visningar
1 578
Senast: pemma
·
K
Avel Hur är det med Arabhingstarna, får man ha dom på sina egna ston fast man inte har visat hingsten på Avelsvärdering :confused: Jag...
Svar
4
· Visningar
1 254
Senast: Cesam
·
C
Avel Jag kommer inte ihåg var jag sett listan över vad som ska innebära att en hingst kasseras för avel - någon som vet var den finns att få...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Cathrine
·
Avel Jag har ett sto som jag funderar på att låta få betäckt nästa år.Då jag vill ha en grövre modell än var stoet är.Så jag ska själv...
Svar
6
· Visningar
2 888
Senast: aldente
·
Avel Hejsan alla jag tror bara jag e lite nervös för det är mitt första föl så man e ju väldigt försiktig med allt :crazy: mitt föl som e...
Svar
9
· Visningar
1 300
X
Avel jag var just inne och kollade resultatet från ett treårstest. Där var det en häst eom fick betyg 2 på extremiteterna. Hur fasen såg...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: Lina4ever
·
Avel Hej! Jag undrar när det är lämpligt att betäcka ett sto? Hur gammal bör hon vara? Vilka risker finns om man betäcker ett ungt sto t.ex...
Svar
9
· Visningar
1 090
L
Avel Hur gammal bör fölet vara när man switchar den för första gången? Fölet är snart 3 v gammal och det dräller av fästingar här, har redan...
Svar
16
· Visningar
1 447
M
Avel hej jag skulle vilja få lite info om Castro, utöver det jag redan vet. Vad har hans avkommor presterat? Vad fick han själv på...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: maxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025