Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Tycker jag att mitt sto har och hon är beräknad att föla om en månad. Har sett bilder på era dräktiga ston här och min är inte alls så...
2
Svar
27
· Visningar
3 015
Senast: frizza
·
B
Avel Har tänkt att betäcka mitt sto här men är kluven i valet av hingst... Nu är jag ute efter en dressyrhäst stammen på min märr är E...
2
Svar
20
· Visningar
1 836
Senast: cissiny
·
H
Avel Idag var vet. och tittade på det nya fölet. Han hade lite vätska i ena lungan och fick pencilin. Men han hade också blåsljud på hjärtat...
2
Svar
23
· Visningar
3 431
Senast: HannaP
·
M
Avel Hej Hur länge kan man låta fölet gå kvar och dia sin mamma. Har en nu som snart blir ett år och tar sig gärna en slurp då och då. Stoet...
Svar
1
· Visningar
937
Senast: Xeline
·
Avel Sitter här mitt i natten och kan inte slita mig från datorn. Letar hingst till mitt sto. Har snöat fast på faldur eller hraunar kan bara...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: em76
·
F
Avel Jag har ett halvblodssto som jag skulle vilja registrera. Jag har hennes stam men inga papper på det då hennes pappa inte var godkänd...
Svar
11
· Visningar
1 488
Senast: Thesen
·
M
Avel Vad betyder alla dessa beteckningar som man kan finna i vissa hästars stamtavlor. :confused: 1. DVE ? 2. DS ? 3.DVH ? 4.KWPN ...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: gylle
·
T
Avel \"Papprena brunnit upp\" (Stamtalvor ligger väl under avel nuförtiden..?) Vad gör man med två isisar utan papper, som sägs ha kommit...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Pocahontas
·
L
Avel Har ett 23 år gammalt sto som fick sitt 8:e föl i år. Min sambo vill att vi låter betäcka henne igen men jag är tveksam. Någon som tagit...
Svar
7
· Visningar
1 046
Avel Har en ponny som är shettis och något alt några mera raser. Han ser ut som om han skulle vara shettis och russ och ev lite welsh men jag...
Svar
1
· Visningar
655
M
Avel Vet ej om ja lägger detta i rätt forum men hoppas att det får ligga kvar. Jag undrar om det är nån som vet nån bra sida där det går att...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Görel
·
Avel Har ju som ni vet bokat att betäka med Davenir nu i år. Men det har visat sig att han har väldigt dåliga spermier vid test på SLU. Hade...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: shady
·
V
Avel Hej. Jag undrar när det ska börja synas ordentligt på stoet att hon är dräktig? Mitt sto ska föla i slutet av juni. För ungefär två...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: vissen
·
R
Avel jag har någara frågor som jag skulle vila ha hjälp me så fort som möjligt=) 1) Var någonstans sitter det genetiska budskapet hos en...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: rabbe
·
O
Avel Ni som är insatta i hingstar och avel, snälla tipsa mig! Jag skall köpa ett årsföl och det jag söker efter är en hopphäst med bra...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: Opi
·
J
Avel Jag fick reda på igår att mitt sto är dräktigt :bump: :bump: I fredags undersökte dom henne och sa att hon varit dräktig men att...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Jenni73
·
O
Avel Funderar på att köpa en unghäst efter quite Easy men jag är lite orolig att det blir en för liten häst. Mamman är en liten 165. Quite...
Svar
11
· Visningar
1 256
Senast: Domaren
·
Avel Troligtvis ska jag betäcka mitt sto i år, hon är utlånad och kommer hem till hösten, så vida inget oförutsätt händer.. och om jag nu...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: QuickStar
·
Q
Avel Hur mycket kan en godkänd Nordsvensk Brukshästs - hingst kosta på ett ungefär och hur många finns det i Sverige :confused:
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Queen
·
R
Avel Hur går det för alla som ska få föl efter Svall Ivar, vi var två stycken tidigare, kanske finns det nån fler...? Rikkan har satt juver...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur