Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Avel Jag har dels en allmän fråga och dels en som rör mig själv, eller ja, mitt föl rättare sagt. Det här med att fölisar kan ha skeva och...
Svar
6
· Visningar
3 772
Senast: Magdalena
·
Avel Nu har jag läst (och fått) en massa tips om det här med dräktiga ston, bästa hingstarna etc etc men varför inte samla det på samma...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Mia_R
·
J
Avel Hur länge efter kastrering, kan hingsten (valacken) fortfarande bli pappa? Min kära Zilveradoh blev av med kulorna i onsdags. Han har...
Svar
15
· Visningar
965
Senast: Francess
·
  • Låst
Avel Kan man sätta de flugmedel som man har på stoet på fölet? Jag brukar använda Switch och en hemma blandning med vitlök, citronsyra...
Svar
5
· Visningar
950
Senast: ameo
·
Avel Mitt sto som fölade 4/5 blir fullständigt rabiat när man tar henne från ungen. det är faktiskt förenat med direkt fara för hon springer...
Svar
16
· Visningar
1 657
Senast: Rodde
·
V
Avel Finns det flera än jag som förra året inte fick stoet dräktigt förrän i juli och nu väntar föl i juni? Gärna också om det fins någon här...
Svar
16
· Visningar
929
Senast: neywaz
·
M
Avel Hej, vore tacksam om någon kunde ge mig förslag på hopphingstar som står på naturlig betäckning (gärna i skånetrakten!) Stoet ifråga är...
Svar
18
· Visningar
1 468
Senast: sparreholm
·
M
Avel hej! har ett nordsvenskt sto som jag vill betäcka. undrar vad som är mest lämpligt att betäcka ett nordsvenskt sto med om man inte ska...
Svar
3
· Visningar
769
Senast: mor_anna
·
Avel Mitt sto är beräknad tills 20/5, om 1½ vecka. Har inget juver att tala om. Började bli större i förra veckan, mer för var dag. Men nu...
Svar
3
· Visningar
843
H
Avel Peppar peppar ta i trä... Idag helt oväntat fölade vårat sto:e:Sack mitt på dagen! Vi trodde andra stoet skulle föla först. Allt gick...
2
Svar
25
· Visningar
2 655
Senast: hoppsann
·
S
Avel När man kan sätta igång stoet efter fölningen ??
Svar
2
· Visningar
703
Senast: crazy
·
K
Avel I höstas köpte jag ett shettissto som gått med en klapphingst (island). Säljaren sa först att han var valack, sen att de misstänkte att...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: knyttet
·
S
Avel Hur långt innan beräknad fölning brukar ni göra iording fölboxen, dvs halma den? Eller det strö ni ska ha.
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Loriley
·
Avel Någon som vet något? Hade inte ens hört talas om honom innan jag hittade honom som morfar till ett väldigt trevligt sto. Mvh Camilla
Svar
2
· Visningar
1 425
Senast: hoppsann
·
Avel Mitt avelssto som beräknas föla runt mitten av Juni har fått mjölk i juvren redan :confused: Hennes föl såldes efter avvänjning i...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: pricccen
·
Avel Hur vet man att det är fara på färde när det gäller navelsträngen? Vad är så att säga normalt förlopp för fölets navelsträg. När trillar...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Skuggfaxe12
·
Avel Någon som vet hur mycket fölet behöver skyddas från främmande bakterier? Alltså är det ok om personer utan hästkläder kommer och klappar...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: Skuggfaxe12
·
T
Avel Kan ni hjälpa mig funderar på att betäcka nästa år poch letar efter hingstar med det "gamla"lyalndsblodet i sig. Har ni några förslag...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Cesam
·
Avel Hej alla erfarna! Mitt quartersto fölade ju för 3 dagar sedan. Förlossningen gick bra, efterbörden tog dock lite tid på sig men...
Svar
5
· Visningar
2 312
Senast: Cesam
·
C
Avel Åh, det ska bli så roligt. På fredag ska jag iväg med vår treårig. Jag struntar iofs hur det går, huvudsaken är att hon sköter sig och...
Svar
8
· Visningar
1 004
Senast: RebeckaKihlberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur