Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Mitt sto fölade 7/5, allt gick bra MEN efterbörden släppte inte förrän efter 7 timmar. Efter tre dagar fick stoet feber (38,9) och...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: CK
·
C
Avel Satt och funderade lite...egentligen var det ju så att stationsersättningen tillkom för att stationerna skulle få någon typ av...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: crazy
·
F
Avel Min lilla nyfödda (nå, 4 dagar gammal) stofölis hostar från och till och har så gjort sedan första dygnet. Det är inte ofta och verkar...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Fiasnutt
·
Avel Jag har ett sto som jag skulle vilja ha lite tips om hingstar till, har nån fundering själv men vill veta vad ni tycker...
Svar
11
· Visningar
1 051
Senast: Minni
·
B
Avel Vad för hingst hade DU tagit till detta sto!! Hon r efter aspadin ue Hertigen är 163 cm hög en fd hopphäst. Jag har sådan...
2
Svar
30
· Visningar
2 355
Senast: Blobas
·
Avel Lilleman fick ju inte världens bästa start här i livet med ett par veckor på Ultuna där han även fick rupturer på tåsträckaren båda...
Svar
6
· Visningar
1 553
Senast: Mia_R
·
Avel Finns det någon trevlig islandshingst i närheten av Uppsala som Ni kan rekomendera? Var kan man hitta alla islandshingstar? Finns det...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: ainasoja
·
Avel Var inne och tittade på resultatlistorna från 3-års testerna, vad finner man helt fel fader på flera av hästarna, kollade ändå bara på...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: gylle
·
Avel Svala fölade runt 4 i natt. Fölet är fint och mår bra men tyvärr verkar det som om det inte får tillräckligt med mat. Det försöker...
Svar
15
· Visningar
1 377
Senast: em76
·
K
Avel Letar efter en Amma till ett litet Arabföl i skåne. Nån som vet något? Har kollat ASVT's hemsida, men finns det fler ställen man kan...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: KESO
·
L
Avel Hur vanligt är det egentligen att ett sto kastar efter 90 dagar? Svår fråga, men jag är lite nyfiken på hur stor betydelse det har om...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Pooh
·
T
Avel Har för mig att det är 16-17 dagar efter sista språnget. Är det någon som vet mer exakt?
Svar
5
· Visningar
729
Senast: Thildha
·
Avel Kan någon hjälpa mig att reda ut vem som är pappa till vem? Som jag fattade det först är Ulrich son till Ludo Philliperths skimmel...
Svar
6
· Visningar
1 244
Senast: crazy
·
K
Avel Om man avmaskar stoet direkt efter fölning, spelar det någon roll vilken typ av preparat man använder då? T ex Banminth/Fyrantel eller...
Svar
4
· Visningar
1 460
Senast: knyttet
·
E
Avel Är det nån som vet om ston beter sig på olika sätt vid olika dräktigheter? Jag har ett shetlandssto som tyvärr fick ett dödfött föl...
Svar
5
· Visningar
1 147
Senast: Ellem
·
E
Avel Är det något speciellt man bör kolla hos veterinär? Jag har läst om alla möjliga hemskheter; infektioner, könssjukdomar, infertilitet...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: emindy
·
T
Avel Funderar på att betäcka mitt sto efter Robin Z-Koncertz med nämnda hingst och undrar om ni har några avkommor efter honom? Är han med på...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: siri
·
Avel När ska fölet vaccineras mot hästinfluensa? (Om man väljer att vaccinera alltså vilket jag nog har tänkt göra) Vid 4 mån ålder? Hade för...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: Welsh
·
L
Avel Jag har ett litet sto född 5/5 som de första dagarna var lugn (för lugn!) och jättego. Nu far hon omkring som en vilde i boxen, bockar...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: lisjoh
·
T
Avel Vi står i valet och kvalet hur vi ska göra eftersom sambon byggt en ny lagård till kossorna är den gamla tom. Det är två bröder som...
2
Svar
21
· Visningar
2 083
Senast: ElCamino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!