Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel Hejhopp! Någon mer här som väntar föl i Stockholmsområdet? Funderar lite på om det bara är mitt sto som går över tiden eller om det är...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Bimbolina
·
A
Avel Hej nu är det jag igen som vill ha hjälp :crazy: Jag har ett shettissto som ska föla vilken dag som helst och då jag inte kommer i...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: annele
·
B
Avel Jag ska nu betäcka mitt sto meeen frågan är med vilken hingst?? Jag har beslutångest.. kan amn inte ta alla hingstar å blanda?? :D...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: shady
·
Avel Hur brukar ni göra med en mamma som har bråttom och ett föl som tycker sig ha hela dagen på sig att ta sig fram?? :D Fölet, nu 6...
Svar
11
· Visningar
1 617
E
Avel Vill visa mitt äldre renrasiga ponnysto (12 år) för att få henne stambokförd. Hur gör man?? Visar jag henne på premiering då? Och hur...
Svar
10
· Visningar
1 263
Senast: lil-sis
·
Avel Nä, jag ska INTE betäcka..snarare är jag bara nyfiken hur man ska välja hingst. O Observera ! Detta är ENBART för nyfikenhetens skull...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: piggis_83
·
A
Avel ..Finns det mjölk i juvret då???? Läste nånstans att en vecka innan så är finns det genomskinlig mjölk i juvret men nu har den ju...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Bia
·
M
Avel Hur länge brukar stoet behöva stanna på stationen och vad brukar det kosta? Kan någon rekommendera en station i närheten av...
Svar
7
· Visningar
1 480
Senast: Minni
·
Avel Ska troligtvis köpa en shettis hingst på söndag men jag har ingenaning om vad som är bra stam eller så på shettis...någon som vill...
Svar
3
· Visningar
1 037
L
Avel vad använder ni ...anser ni att halm är det bästa? Vilket och varför
Svar
5
· Visningar
833
H
Avel Hej på er! Har en liten fundering... Om man lånar ett sto för att avla på, vilka regler är det då som gäller? Skriver man leasingavtal...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: Domaren
·
L
Avel Har nu gått och halvt funderat ihjäl mig på en grej, så ni kanske kan hjälpa mig att skingra molnen lite. Kanske en dum fråga i och för...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: Cesam
·
Avel Ni som nu har fått föl eller skall ha. Några frågor. 1. Skall ni betäka om? 2. Med vem? 3. Vad är det för ras? 4. Stamen på era ston...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 458
Senast: Rodde
·
H
Avel Hej på er! Nästa vecka ska jag köra iväg mitt vbl.sto för betäckning! *pirrigt* Ska i alla fall bli så roligt! Första "egna" fölet! :bump:
Svar
7
· Visningar
822
Senast: Ajano
·
E
Avel Har sökt på Buke och det finns ingen bra info - någon som vet?
Svar
18
· Visningar
4 771
Senast: Immer
·
M
Avel Ni som kan det här med \"hur blir färgen på fölet\"? Jag är så nyfiken hur färgen ev blir på denna fölungen. :crazy:. U, Svart, där...
Svar
18
· Visningar
1 815
Senast: Darbhanga
·
N
Avel Jag tror jag ska skaffa mig en egen hingst och några ston av varierade färger och storlekar. Sen får jag massor av föl. Korsningar är ju...
2
Svar
28
· Visningar
2 733
Senast: shady
·
C
Avel Vi väntade ca fyra veckor över tiden på detta föl. Men så en dag kom han. En liten hingstunge (arab). Men det visade sig att han inte...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: krocket
·
L
Avel Jag har ett halvblodssto e Eloge u Cassandra ue Hubertus hon är världens underbaraste jag älskar henne verkligen över allt annat. Jag...
2
Svar
33
· Visningar
2 791
Avel Vart har han tagit vägen?
Svar
1
· Visningar
1 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok