Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Är det någon som känner till något om Métalls temperament och hanterbarhet? Någon som varit/är i hans närhet? Jag har sett honom på...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Pirayan
·
V
Avel På lördags ska min 4-åring gå kvalitetstävlan och jag blev lite fundersam på hennes träns: Får man ha ett träns med "mässingpluppar" på...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Vonkan85
·
K
Avel Hur mycket brukar Ni få betala för ID-kontroll och chipsmärkning? Var för sig och/eller tillsammans? /nyfiken kvastis
Svar
12
· Visningar
2 117
Senast: Rubensmatte
·
Avel var på nätet kan jag hitta avelshingstar. främst intresserad av halvblod/travare och ev arab/engelskt fullblod. Har en förlegad...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 595
Senast: crazy
·
Avel Min kompis ska börja rida igen och funderade på att ta en foderhäst. Eftersom hon gått upp en hel del i samband med graviditeten...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: coscos
·
C
Avel Någon som lyckats luska ut vart de ska stå på station?Nyfiken! ;)
Svar
1
· Visningar
825
Senast: Mickis2003
·
Avel Jag undar om det är någon som vet något om treårstestet den 16:e maj??? Kommer det att bli av? Vilka tider gäller? Hittar inget på...
Svar
10
· Visningar
825
Senast: GiG
·
Avel Någon som tycker att denna Hingsten är Urläkker?! Någon som har betäckt med denne? så ur söt å snygg hingst!
Svar
6
· Visningar
1 261
Senast: Icca
·
H
Avel Ska betäcka mitt 3-åriga sto med honom. Vad tycker ni om han? Vet ni någon bra sida om honom? Sett/har avkommor? Stoet är efter Last...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: aldente
·
T
Avel Men jag har lite frågor angående avel, hoppas att någon kan besvara dem. 1. Vad är egentligen språng? Jag ser att hingsthållarna tar...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Tusen
·
C
Avel Hej, Jag har ett kallblods sto efter den norska hingsten Gaute, nu undrar jag om det finns någon här som har bilder på honom eller...
Svar
1
· Visningar
709
Avel Heej! Har räknat dagarna på brunsten på pållen. De 2 första brunsterna kom exakt på 21:a dagen efter varandra, Men nu den 3:e brunsten...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Francess
·
A
Avel Vem e det? finns det nån fakta och bild på honom? Ska va new forest men hittar inet honom.
Svar
4
· Visningar
1 785
Senast: Amia
·
Avel Det verkar som att din hejjaramsa gjort någon slags verkan Bia. Nu står hon i nån slags kiss-ställning, brett mellan bakbenen och...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: Francess
·
K
Avel Kan man ta hästar på foder (tex en hingst+ett sto) och behålla fölet som sitt?! GIVETVIS om ägaren/ägarna tillåter det! OM fölet skulle...
Svar
1
· Visningar
785
Senast: Görel
·
R
Avel Vad är "normalt pris" på en 3-årig valack (varmblod/fullblod)som nyligen blivit inriden?!! :confused:
Svar
3
· Visningar
719
Senast: Görel
·
L
Avel Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag förstår ingenting av det där med betäckning. Jag har antagit att man bara betäcker...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: shady
·
Avel Har ju diskuterats lite om hur många dagar stona går dräktiga. Vissa av oss här har enbart gått efter sista betäkningsdag, medan vissa...
2
Svar
20
· Visningar
3 662
Senast: CosmicQueen
·
K
Avel Jag har ett sto efter Burggraf som jag funderar att betäcka. En hingst som verkar intressant är Cobra hos Eklunda. Vad som gör mig lite...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Kia92
·
Avel Mitt föl har stora problem med att dia han försöker inte ens när han väl reser sig upp så vandrar han omkring och mitt sto följer honom...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Bia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur