Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Avel Jag undrar om någon vet hur gammal ett sto kan vara innan hon får sitt första föl? Har hört att de ska få sitt första föl innan 15 men...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: AraSlei
·
T
Avel Var och hälsade på på hingstationen igår kväll och nu är hon betäckt 2 ggr. De skulle kolla om hon "stod" på Lördag också, då blir det...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: shady
·
Avel Nu är det koller ,väntan ultraljud mm Spänd väntan. Avmaska ett sto som presis har insimenerats?? Är det någon fara ?? Bör man vänta...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Rotterö
·
T
Avel Igår var stoet och jag iväg på treårstest och det gick väl så där. Hon uppförde sig väldigt väl och jag är mycket nöjd med henne...
Svar
14
· Visningar
3 570
Senast: trip
·
Avel Mitt sto som beräknades nedkomma den 26/4 släppte slemproppen för en vecka sedan, men idag såg jag en blodsdroppe som kom ur vaginan...
Svar
8
· Visningar
2 263
Senast: CosmicQueen
·
T
Avel Nu börjar man bli nervös, det är bara 16 dagar kvar. Men ska man tro på förra ägaren så har alla hans sto fått två veckor för tidigt så... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 168
Senast: timmona
·
I
Avel Någon färgkunnig som förstår vad det är jag har sett? Jag kör på väg till jobbet förbi en hage där det går ett gäng ponnyer av...
Svar
2
· Visningar
1 909
Senast: Halloy
·
M
Avel ett av mina ston ska föla nu i dagarna, 330 dagar i morgon och det är hennes första. Hon har alla tecken med insjunkna bäckenband, fyllt...
Svar
3
· Visningar
2 572
Senast: Loriley
·
K
Avel Hoppas att man kan ställa en liten fråga utan att det blir en ny stor "skäckhingstdiskussion" igen... :D Min undran: *Finns det någon... 2
Svar
33
· Visningar
4 249
Senast: knyttet
·
P
Avel ska jag låta betäcka mitt sto eller ej? jag vill så gärna ha ett föl efter henne, men vågar jag? det kan ju hända så mycket. jag vill...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Pretty_Fly
·
Avel Jag har bara en fråga.Det är så att jag tycker ,precis som alla andra hingstägare,att jag har begåvats med den allra vackraste lille...
Svar
2
· Visningar
769
O
Avel Har fått ett föl i år. För att registrera detta föl behövs ju hingstens DNA (utlänsk hingst). Men vad/hur skrivs DNA? Är det en...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: ameo
·
A
Avel Hej! Mitt sto som är beräknad att föla 15/6 (dag330) har redan börjat fylla sitt juver. Hon började i onsdags, och då var det ju hela 7...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: ady
·
M
Avel Vi vill nu betäcka min foderhäst, men vet inte vilken hingst som kan passa. Stoet är e. Nactus (Napoleon-Maraton)- Curacao...
Svar
13
· Visningar
1 005
·
Avel Har funderat på några frågor som ni gärna får svara på :-) Hur mycket kostar det att lösa betäckningslicens/bevis? Vad innebär det när...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Cesam
·
L
Avel :confused: hej! jag har en kompis som äger en ponny på 13 år. och hon vet ingenting om föl hon tror att ett föl är bara som en snäll...
Svar
2
· Visningar
796
·
S
Avel Jag har tänkt premiera mitt 2-åriga sto i juli men för tillfället är hon lite för hög bak. Ska man ändå visa dom då? Har aldrig...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: snofflan
·
Avel Är på väg att köpa en häst som gått 100 dgrs testet och 30 dgrs testet i tyskland. Han blev godkänd hingst men tyvärr blev han skuren...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Pazuzu
·
Avel måste jag vänta???????m är less på d nu! Stoet i fråga var beräknad till i måndags..26/4. Men hon ser inte ut att klämma ut den än. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: FT_ryttare
·
Avel Jag är så arg!!! har ahr jag en fölis som inte mår bra och jag har ringt veterinären ett flertal gånger och han bara svamlar och ber mig...
Svar
3
· Visningar
1 285
Senast: CosmicQueen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka