Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel ett av mina ston ska föla nu i dagarna, 330 dagar i morgon och det är hennes första. Hon har alla tecken med insjunkna bäckenband, fyllt...
Svar
3
· Visningar
2 556
Senast: Loriley
·
K
Avel Hoppas att man kan ställa en liten fråga utan att det blir en ny stor "skäckhingstdiskussion" igen... :D Min undran: *Finns det någon...
2
Svar
33
· Visningar
4 237
Senast: knyttet
·
P
Avel ska jag låta betäcka mitt sto eller ej? jag vill så gärna ha ett föl efter henne, men vågar jag? det kan ju hända så mycket. jag vill...
Svar
17
· Visningar
1 143
Senast: Pretty_Fly
·
Avel Jag har bara en fråga.Det är så att jag tycker ,precis som alla andra hingstägare,att jag har begåvats med den allra vackraste lille...
Svar
2
· Visningar
769
O
Avel Har fått ett föl i år. För att registrera detta föl behövs ju hingstens DNA (utlänsk hingst). Men vad/hur skrivs DNA? Är det en...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: ameo
·
A
Avel Hej! Mitt sto som är beräknad att föla 15/6 (dag330) har redan börjat fylla sitt juver. Hon började i onsdags, och då var det ju hela 7...
Svar
4
· Visningar
887
Senast: ady
·
M
Avel Vi vill nu betäcka min foderhäst, men vet inte vilken hingst som kan passa. Stoet är e. Nactus (Napoleon-Maraton)- Curacao...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: shady
·
Avel Har funderat på några frågor som ni gärna får svara på :-) Hur mycket kostar det att lösa betäckningslicens/bevis? Vad innebär det när...
Svar
3
· Visningar
939
Senast: Cesam
·
L
Avel :confused: hej! jag har en kompis som äger en ponny på 13 år. och hon vet ingenting om föl hon tror att ett föl är bara som en snäll...
Svar
2
· Visningar
793
·
S
Avel Jag har tänkt premiera mitt 2-åriga sto i juli men för tillfället är hon lite för hög bak. Ska man ändå visa dom då? Har aldrig...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: snofflan
·
Avel Är på väg att köpa en häst som gått 100 dgrs testet och 30 dgrs testet i tyskland. Han blev godkänd hingst men tyvärr blev han skuren...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Pazuzu
·
Avel måste jag vänta???????m är less på d nu! Stoet i fråga var beräknad till i måndags..26/4. Men hon ser inte ut att klämma ut den än. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 152
Senast: FT_ryttare
·
Avel Jag är så arg!!! har ahr jag en fölis som inte mår bra och jag har ringt veterinären ett flertal gånger och han bara svamlar och ber mig...
Svar
3
· Visningar
1 282
Senast: CosmicQueen
·
Avel Vet inte om det är något på gång med Shady nu. Betedde sig konstigt ikväll. men på vilket sätt kan jag inte sätta finger på. Juvret är...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
12 405
·
Avel Nu börjar snart vårens visningar! Än så länge är det väl bara Mälardalen som har haft sin visning, var det någon häst som hade häst med...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Fiorano
·
A
Avel Jag har ett dräktigt sto och två vallacker två och tre år. Treåringen och stoet har gått ihop hela vintern och det har gått bra. Frågan...
Svar
6
· Visningar
820
Senast: joie_de_vivre
·
Avel Hur ska juvret kännas när det är helt fyllt? mitt sto har fyllt sitt juver och det är stenhårt jag undrar om det är normalt? hon har...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Scilla
·
Avel Jag skall betäcka mitt, i mitt tycke lite för grova sto, alldeles snart. Hon har gått msv klasser i alla dicipliner. Rör sig fantastiskt...
Svar
18
· Visningar
1 837
Senast: cissiny
·
Y
Avel effter att ha sett en hel del anonser på internet där korsnings hingstar står till förfogande till betäkning så måste jag bara fråga kan...
Svar
15
· Visningar
1 233
Senast: Rodde
·
K
Avel Hej! Mitt varmblodssto är beräknat att föla 1 maj. I onsdags fick hon rejäla vaxproppar som försvann på torsdagen och då började det...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Qula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka