Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Mitt sto fick vaxproppar igår morse, men i natt så var dom borta. Kan dom försvinna igen om dom har fått vaxproppar eller sitter dom där...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Fredag
·
Avel Har fått hjälp av Lilltufsan med två kort på lilleman. Tyvärr så blev de inte så bra eftersom jag hade fullt sjå med att försöka få...
Svar
9
· Visningar
928
Senast: zask
·
L
Avel Natten till igår kom äntligen fölisen!!! :love: En liten fuxkille som inte ville vara med på bild igår :smirk: foton kommer så fort...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 581
Senast: Mia_R
·
N
Avel Någon som varit på treårstestet på Strömsholm idag? Tips och intryck för oss som skall dit i helgen mottages tacksamt. :bow: Mvh Nin
Svar
18
· Visningar
1 087
P
Avel Hur ser man att mjölken inte räcker till fölisen? En fölis som vill dia, blir sur på mamma och sparkar henne hårt i sidan för att sedan...
Svar
6
· Visningar
1 660
Senast: Lilltufsan
·
C
Avel När börjar ni vaka på era ungston som ska föla för första gången? Väntar ni tills ni har säkra tecken eller vakar ni extra mycket extra...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Cesam
·
Avel Vad krävs för att ett sto ska få bli stamboksförd? Och vad krävs för att den ska få Elit? Om ett sto blir mamma till en godkänd hingst...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Emmmmma
·
F
Avel Hur vet man vilken stofamilj ens sto tillhör? Är det är det så att man ärver det från mor, mormor, mormors mor osv? Jag hittade ingen av...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Frågvis
·
Avel Är det några som väntar New forest-föl i vår? Kanske redan någon som fått föl? Vad är det för stam (far, mor, morfar), kön, färg...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Frågvis
·
P
Avel Tänkte höra om någon här har erfarenheter av kallblodskorsningar. Jag har nämligen funderingar på att betäcka mitt sto som är en...
Svar
18
· Visningar
1 771
Senast: nella
·
Avel Hur kan man säga så? Jag frågade min kompis förut och sa att hennes sto är så himla fint och att jag om några år kanske skulle vara...
2
Svar
25
· Visningar
2 485
Avel Har hört att man kan använda nån typ av pendel eller likande som man håller ovanför stoets rygg som meddelar om det är föl i magen eller...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: AraSlei
·
Avel Har en märr på 15 år som aldrig har fölat. Skulle vilja betäcka henne, men min omgigvning tycker hon är för gammal? :confused: Är hon...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: pricccen
·
N
Avel jag har en varmblod sto på 15 år som jag är sugen på att betäcka henne med någon hingst. :smirk: Men hon är inte byggd som travare.. så...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: älgen
·
Avel Har sökt men inte riktigt hittat svaret på frågan tidigare. Jag har ett sto som är registrerad som bork (nu har jag hört att dom...
Svar
5
· Visningar
2 047
Senast: Magdalena
·
Avel Lite fler frågor.. Det här med att spruta igång brunsten på stona, har hört att vid ngt tillfälle så hjälper det inte igång stona. Är...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Arabis
·
F
Avel Inatt har mitt sto legat ner 30-minutersintervall och krystat. Däremellan har hon varit lugn och sovit eller ätit i ca 45 min. Då hon är...
Svar
14
· Visningar
4 175
Senast: Fiasnutt
·
S
Avel Är det någon som kan stammen på hingsten Epson 766? Gärna så långt bak som möjligt. Tack på förhand!!!
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Görel
·
R
Avel Flyttar min kära shetlandshingst till stuteriet där jag jobbar nu inom kort, dels blir det bättre för både mig å pållen då jag har mer...
Svar
4
· Visningar
860
Avel Någon fler som ska dit för att se ponnyernas avelsvärdering i helgen?
Svar
10
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka