Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Vad tycker ni om dessa hingstar: Cornetto, Cobra, Orlando, Carson Ask, Heart breaker och Concorde?? Alla finns på Ekelunds stuteri...
Svar
2
· Visningar
795
L
Avel Är det någon som vet något om honom eller vet var man kan hitta bidler så skulle jag bli oerhört tacksam :)
Svar
4
· Visningar
935
Senast: little_blondie
·
N
Avel Jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd om fölning utomhus! Mitt arabsto skall föla i maj månad och eftersom vi inte har en...
Svar
5
· Visningar
1 091
G
Avel Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden men jag är spekulant på en holsteiner import och i papprena står det Född: ca.19xx...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Cyllene
·
Avel Jag hade planerat så bra tyckte jag. Kört i väg åringen. Hon skulle brunsta. Hon började brunsta i går. Ringer i dag till stationen. Då...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: älgen
·
Avel Ja vad har vi för åsikter här på avel ang detta :confused: Jag vet att fölbrunsten är en reningsprocess men många betäcker ju på den och...
Svar
7
· Visningar
1 999
Senast: Dannie
·
C
Avel DIONYSOS!! Jag undrar om det är någon som vet hur många LEVANDE föl "Dio" har lämnat efter sig. Om han har fått några dödfödda, finns...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: GiG
·
T
Avel Ska ju åka imorgon eftermiddag och så slog det mig: Vad ska man ta med för grejer till hingststationen (ligger 15 mil härifrån). Hon...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Jarrah
·
S
Avel Vet inte om detta hamnar rätt men jag undrar om det är någon som har en häst efter Chapman eller Bernstein. Skulle gärna vilja veta vad... 2
Svar
29
· Visningar
1 835
Senast: snofflan
·
Avel Är han ute ur avel helt? Är det någon som egentligen vet? Jag har försökt att hitta info på internet och det enda jag kan hitta är en...
Svar
5
· Visningar
935
Senast: crazy
·
M
Avel Jag har ett sto (connemara) som är efter en homozygot skimmelhingst (möllans castro) och undan ett brunt apelkastat sto( med brunt till...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: ccc
·
Avel Mitt sto har fyllt juvret och igår släppte slemproppen. Hon har haft värkar och vaggar samt lyfter på svansen. Hon har inga vaxproppar...
Svar
7
· Visningar
980
Senast: Thrandur
·
T
Avel Vet att jag läst något om detta tidigare men hittar inte tråden. Idag så hade stoet (som skulle fölat för 2 veckor sedan)...
Svar
5
· Visningar
890
Senast: Bia
·
T
Avel Faktiskt var det sant..iallafall några timmar igår! Glömde fota med det var SÅ sött! Så här gick det till då hon adopterade en kalv...
Svar
7
· Visningar
1 895
Senast: AraSlei
·
B
Avel hur länge kan det dröja efter att vattnet har gått? :confused:
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Cesam
·
E
Avel Är det någon här som vet hur man går tillväga för att hitta identiteten på de hästar som en viss rusthållare hade hand om eller som...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: Egot
·
N
Avel jag har aldrig medvetet letat efter hästar med bra stam. det har jag alltid fått på köpet. har jag bara tur?? min arabdam jag hade hade... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 159
Senast: nettan77
·
M
Avel Mitt sto fick vaxproppar igår morse, men i natt så var dom borta. Kan dom försvinna igen om dom har fått vaxproppar eller sitter dom där...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: Fredag
·
Avel Har fått hjälp av Lilltufsan med två kort på lilleman. Tyvärr så blev de inte så bra eftersom jag hade fullt sjå med att försöka få...
Svar
9
· Visningar
932
Senast: zask
·
L
Avel Natten till igår kom äntligen fölisen!!! :love: En liten fuxkille som inte ville vara med på bild igår :smirk: foton kommer så fort... 2 3
Svar
57
· Visningar
2 591
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka