Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Vet inte om det är något på gång med Shady nu. Betedde sig konstigt ikväll. men på vilket sätt kan jag inte sätta finger på. Juvret är... 10 11 12
Svar
226
· Visningar
12 405
Senast: shady
·
Avel Nu börjar snart vårens visningar! Än så länge är det väl bara Mälardalen som har haft sin visning, var det någon häst som hade häst med...
Svar
7
· Visningar
891
Senast: Fiorano
·
A
Avel Jag har ett dräktigt sto och två vallacker två och tre år. Treåringen och stoet har gått ihop hela vintern och det har gått bra. Frågan...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: joie_de_vivre
·
Avel Hur ska juvret kännas när det är helt fyllt? mitt sto har fyllt sitt juver och det är stenhårt jag undrar om det är normalt? hon har...
Svar
4
· Visningar
895
Senast: Scilla
·
Avel Jag skall betäcka mitt, i mitt tycke lite för grova sto, alldeles snart. Hon har gått msv klasser i alla dicipliner. Rör sig fantastiskt...
Svar
18
· Visningar
1 839
Senast: cissiny
·
Y
Avel effter att ha sett en hel del anonser på internet där korsnings hingstar står till förfogande till betäkning så måste jag bara fråga kan...
Svar
15
· Visningar
1 235
Senast: Rodde
·
K
Avel Hej! Mitt varmblodssto är beräknat att föla 1 maj. I onsdags fick hon rejäla vaxproppar som försvann på torsdagen och då började det...
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Qula
·
Avel Verkar det som om det varit på mitt sto inatt. Hon är ju beräknad att föla om 3 veckor. Har kollat på övervakningskameran varje kväll...
Svar
5
· Visningar
743
T
Avel En sa till mej att stoet hade hård mage och att hon inte kände några sparkar vad betyder det hon gick sen utan att förklara sig hennes...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: tjipp
·
E
Avel Jag gör en ny tråd som fortsättning på mitt inlägg om föl som kom i fel ände.... Jag tycker det vore toppen om någon som vet mer om...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Nafayette
·
T
Avel Hur vanligt är det att fölningen sker ute som inne? Eller det är ovanligt att föla ute om dom inte går på bete? Ja som ni vet så är man...
Svar
15
· Visningar
1 437
Senast: Nafayette
·
H
Avel Vad tycker ni om dessa hingstar: Cornetto, Cobra, Orlando, Carson Ask, Heart breaker och Concorde?? Alla finns på Ekelunds stuteri...
Svar
2
· Visningar
794
L
Avel Är det någon som vet något om honom eller vet var man kan hitta bidler så skulle jag bli oerhört tacksam :)
Svar
4
· Visningar
935
Senast: little_blondie
·
N
Avel Jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd om fölning utomhus! Mitt arabsto skall föla i maj månad och eftersom vi inte har en...
Svar
5
· Visningar
1 091
G
Avel Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden men jag är spekulant på en holsteiner import och i papprena står det Född: ca.19xx...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Cyllene
·
Avel Jag hade planerat så bra tyckte jag. Kört i väg åringen. Hon skulle brunsta. Hon började brunsta i går. Ringer i dag till stationen. Då...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: älgen
·
Avel Ja vad har vi för åsikter här på avel ang detta :confused: Jag vet att fölbrunsten är en reningsprocess men många betäcker ju på den och...
Svar
7
· Visningar
1 999
Senast: Dannie
·
C
Avel DIONYSOS!! Jag undrar om det är någon som vet hur många LEVANDE föl "Dio" har lämnat efter sig. Om han har fått några dödfödda, finns...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: GiG
·
T
Avel Ska ju åka imorgon eftermiddag och så slog det mig: Vad ska man ta med för grejer till hingststationen (ligger 15 mil härifrån). Hon...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Jarrah
·
S
Avel Vet inte om detta hamnar rätt men jag undrar om det är någon som har en häst efter Chapman eller Bernstein. Skulle gärna vilja veta vad... 2
Svar
29
· Visningar
1 835
Senast: snofflan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka