Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel En sa till mej att stoet hade hård mage och att hon inte kände några sparkar vad betyder det hon gick sen utan att förklara sig hennes...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: tjipp
·
E
Avel Jag gör en ny tråd som fortsättning på mitt inlägg om föl som kom i fel ände.... Jag tycker det vore toppen om någon som vet mer om...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Nafayette
·
T
Avel Hur vanligt är det att fölningen sker ute som inne? Eller det är ovanligt att föla ute om dom inte går på bete? Ja som ni vet så är man...
Svar
15
· Visningar
1 435
Senast: Nafayette
·
H
Avel Vad tycker ni om dessa hingstar: Cornetto, Cobra, Orlando, Carson Ask, Heart breaker och Concorde?? Alla finns på Ekelunds stuteri...
Svar
2
· Visningar
792
L
Avel Är det någon som vet något om honom eller vet var man kan hitta bidler så skulle jag bli oerhört tacksam :)
Svar
4
· Visningar
935
Senast: little_blondie
·
N
Avel Jag skulle gärna vilja ha lite tips och råd om fölning utomhus! Mitt arabsto skall föla i maj månad och eftersom vi inte har en...
Svar
5
· Visningar
1 088
G
Avel Vet inte riktigt var jag ska lägga den här tråden men jag är spekulant på en holsteiner import och i papprena står det Född: ca.19xx...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: Cyllene
·
Avel Jag hade planerat så bra tyckte jag. Kört i väg åringen. Hon skulle brunsta. Hon började brunsta i går. Ringer i dag till stationen. Då...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: älgen
·
Avel Ja vad har vi för åsikter här på avel ang detta :confused: Jag vet att fölbrunsten är en reningsprocess men många betäcker ju på den och...
Svar
7
· Visningar
1 998
Senast: Dannie
·
C
Avel DIONYSOS!! Jag undrar om det är någon som vet hur många LEVANDE föl "Dio" har lämnat efter sig. Om han har fått några dödfödda, finns...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: GiG
·
T
Avel Ska ju åka imorgon eftermiddag och så slog det mig: Vad ska man ta med för grejer till hingststationen (ligger 15 mil härifrån). Hon...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Jarrah
·
S
Avel Vet inte om detta hamnar rätt men jag undrar om det är någon som har en häst efter Chapman eller Bernstein. Skulle gärna vilja veta vad...
2
Svar
29
· Visningar
1 834
Senast: snofflan
·
Avel Är han ute ur avel helt? Är det någon som egentligen vet? Jag har försökt att hitta info på internet och det enda jag kan hitta är en...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: crazy
·
M
Avel Jag har ett sto (connemara) som är efter en homozygot skimmelhingst (möllans castro) och undan ett brunt apelkastat sto( med brunt till...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: ccc
·
Avel Mitt sto har fyllt juvret och igår släppte slemproppen. Hon har haft värkar och vaggar samt lyfter på svansen. Hon har inga vaxproppar...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Thrandur
·
T
Avel Vet att jag läst något om detta tidigare men hittar inte tråden. Idag så hade stoet (som skulle fölat för 2 veckor sedan)...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Bia
·
T
Avel Faktiskt var det sant..iallafall några timmar igår! Glömde fota med det var SÅ sött! Så här gick det till då hon adopterade en kalv...
Svar
7
· Visningar
1 870
Senast: AraSlei
·
B
Avel hur länge kan det dröja efter att vattnet har gått? :confused:
Svar
8
· Visningar
887
Senast: Cesam
·
E
Avel Är det någon här som vet hur man går tillväga för att hitta identiteten på de hästar som en viss rusthållare hade hand om eller som...
Svar
2
· Visningar
1 049
Senast: Egot
·
N
Avel jag har aldrig medvetet letat efter hästar med bra stam. det har jag alltid fått på köpet. har jag bara tur?? min arabdam jag hade hade...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 062
Senast: nettan77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30