Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel vet inte vad denna tråd skall vara men provar här. Nu har jag fått dom där nya jädra passen, helt värdelösa enligt min åsikt. Helt...
Svar
0
· Visningar
1 474
Senast: fio
·
Avel Jag hade tänkt att åka på en sommarpremiering med mitt ettåriga sto i sommar. Vart kan man hitta info om vart och när dom är? Vad...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Atle
·
Avel Är det någon som vet lite mer om han? Bilder och annan info? Har han några avkommor osv? *nyfiken*
Svar
9
· Visningar
2 509
H
Avel Skrev en tråd innan om att jag ska betäcka med Ulrich Z. Undrar bara lite vad ni tror att det kommer att kosta allt som allt... Är helt...
Svar
3
· Visningar
930
Senast: Ploppi
·
G
Avel Vad har ni sett som varit bra resp dåligt? Någon hingst som via sina avkommor överraskat er? Någon som gjort er besvikna? (Jag är främst...
Svar
8
· Visningar
1 198
Senast: GiG
·
A
Avel Har ett kallblodssto som ska föla runt den 20 men som nu sista veckan har haft både en del vita flytningar och lite blod därbak...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: CosmicQueen
·
Avel hej. Kanske frågar på fel ställe.. men jag försöker.. i avelsannonsen på flertal hingstar står det typ 6000:- + SH avgift + veterinära...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Cesam
·
S
Avel Sitter och grejar lite med Amis stamtavla och "sprang" på den här: http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&h=LORVAL...
2
Svar
25
· Visningar
2 377
Senast: Görel
·
C
Avel DET är jag nyfiken på! Vad blev det, vilken färg och vem är fadern?
Svar
15
· Visningar
842
Senast: Throlla
·
Avel Jag funderar på att avla på mitt kallblod men eftersom jag inte har haft henne så länge så tänkte jag vänta tills jag vet hur hon är med...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Fiasnutt
·
C
Avel Så ni som funderar på att använda honom får nog ändra era planer tyvärr.Flyinge skulle kontakt de stoägare som redan bokat upp sej på...
2
Svar
25
· Visningar
2 749
Senast: shady
·
J
Avel Har ett islandssto som bara vägrar föla. Hon gick hos hingsten i en dryg månad så jag vet inte vilket exakta datumet är när hon blev...
2
Svar
30
· Visningar
6 072
Senast: oddny
·
Avel Hej alla vakare. Hur gör ni, har ni tagit semester? Har ni några knep för att göra vakandet drägligt/are? Dela gärna med er av era...
2
Svar
30
· Visningar
2 141
Senast: oddny
·
S
Avel Jag undrar om någon vet hur gammal ett sto kan vara innan hon får sitt första föl? Har hört att de ska få sitt första föl innan 15 men...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: AraSlei
·
T
Avel Var och hälsade på på hingstationen igår kväll och nu är hon betäckt 2 ggr. De skulle kolla om hon "stod" på Lördag också, då blir det...
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: shady
·
Avel Nu är det koller ,väntan ultraljud mm Spänd väntan. Avmaska ett sto som presis har insimenerats?? Är det någon fara ?? Bör man vänta...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Rotterö
·
T
Avel Igår var stoet och jag iväg på treårstest och det gick väl så där. Hon uppförde sig väldigt väl och jag är mycket nöjd med henne...
Svar
14
· Visningar
3 566
Senast: trip
·
Avel Mitt sto som beräknades nedkomma den 26/4 släppte slemproppen för en vecka sedan, men idag såg jag en blodsdroppe som kom ur vaginan...
Svar
8
· Visningar
2 253
Senast: CosmicQueen
·
T
Avel Nu börjar man bli nervös, det är bara 16 dagar kvar. Men ska man tro på förra ägaren så har alla hans sto fått två veckor för tidigt så...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 167
Senast: timmona
·
I
Avel Någon färgkunnig som förstår vad det är jag har sett? Jag kör på väg till jobbet förbi en hage där det går ett gäng ponnyer av...
Svar
2
· Visningar
1 909
Senast: Halloy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka