Färg på mjölken

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare javill
  • Startdatum Startdatum
Re: Nu har hon fölat!!!

Pappan är Askur fra Hofstadeli och mamman är halvsyster (på mammans sida) till vm-stjärnan Thor från Kalvsvik!

Hehe, helt opartiskt :p kan jag ju säga att han är det flottaste hingstföl jag sett! :love:

Grattis mamman och matten :bow:

Hans helbror Silfur-Máni var ju länge vår främsta affisch-föl så jag tror dig om du säger att han är vacker :love:

Ser du några vita tecken då?

Jodå, han har precis som sin bror en stjärn som ser lite ut som en måne. Tror att han har en snopp på mulen också :love: (pusstecken), den är så ljus så det är lite svårt att se tycker jag. På benen har jag inte sett några tecken alls men, de är också ljusa.

Här är några bilder från när han var ett par timmar gammal. Han ser lite mager ut men, han var redan lite rundare idag.

http://medlem.spray.se/trolleboda/hpbimg/Folis04.jpg

http://medlem.spray.se/trolleboda/hpbimg/Folis01.jpg

Känns som om jag helst skulle sitta i hagen och titta och inte på jobbet. :(

:banana:*^*GRATTIS*^* :banana:

:bump:Jag väntar fortfranade!!! :bump:
Tycker ju att det borde komma nu när det är fint väder!! :D
Men hon väntar väl tills ja inte är hemma.. jäkla gummsa!! :p

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 249
Senast: WildHorse
·
Avel Vi fick ett föl för snart en vecka sen. Första två dygnen gick allt bra, men sen blev det nåt knas med stoets juver. Hårt och spänt och...
Svar
17
· Visningar
3 094
Senast: cello
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar