Ofta kliar det i rumpan och stona får förvärkar som gör att de gärna trycker upp svansen mot en vägg eller träd för att "trycka emot" lite. Då kan det kanske bli lite blodigt/svullet. Men det brukar inta vara någon direkt blodig flytning en tid innan, inte vad jag märkt på mina iaf. Människor får ju en liten blodig flytning "slempropp" innan vattnet går men jag har inte lyckats "fånga" något sådant på stona. Fast det syns ju bättre på ljusa hästar
Vargen skulle teoretiskt kanske ta ett föl, men inte med en människa i hagen, det är de allt för skygga för
Jättebra med bondehjälp i närheten, har han dragit ut kalvar finns det säkert kedjor och sådant också, och kontakter till andra mer erfarna så du slipper stå ensam ifall det skulle dröja tills veterinären kom igen.
Men det är så liten risk att du ska behöva dem. Det borde ju verkligen gå bra den här gången
! Ska ni betäcka Oddnan fler ggr eller vill du bara rida sedan
?
Ja, du kan så klart ringa när som helst
Det är ju bara vid okristliga tider man behöver ringa, det är OK och ingår i spelets regler
Visst är det gulligt att hon blir gosigare och liksom vill försäkra sig om att du finns där för att hjälpa henne om det behövs
Mina blir oftast surare och vill vara ifred. Med enstaka undantag; Freyja som är ett surkart till enstöring annars ställer sig och fjäskar vid grinden så hon får komma in i fölningshagen när det är dags
Och Skjóna gnäggade efter oss de gånger hon skulle till.
Tim
(snart farmor till Oddnys bebis
)