Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag måste på grund av olyckliga omständigheter låta min dam gå till aveln, och har egentligen ingen aning om vad jag ska välja för...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 017
Senast: ghost
·
C
Avel med stor sannolik het kommer stoet föla inatt och jag behöver tipps och råd. jag o en kommpis vaktar stallet i helgen, stoet kommer...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Mithra
·
E
Avel Ni veteraner! Man betalar seminavgift, språngavgift och stationsavgift (därefter kommer dräktighetsavg och levföl avg). Om man måste...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: Mithra
·
M
Avel Jag har ett varmblodssto som inseminerades för 1 1/2 vecka sedan och tog sig på första försöket. Det är första fölet. Nu undrar jag över...
Svar
9
· Visningar
1 367
Senast: CK
·
N
Avel Någon som vet var på nätet man kan söka på halvblods härstammning? Alltså, jag vet namnet på en häst som jag vill veta härstammningen...
Svar
8
· Visningar
2 441
Senast: Nellis
·
P
Avel Nágon som vet nágot om Samba Hit (Sandro Hit - Bretano II)? Han är ju godkänd i Sverige. Future (Florestan - Apart) som är godkänd i i...
Svar
7
· Visningar
1 333
Senast: Pirayan
·
R
Avel Hej på er! Mitt lilla stoföl föddes natten mellan lördag och söndag och är givetvis världens sötaste... :banana: Nu undrar jag när...
Svar
8
· Visningar
1 895
Senast: Pisan
·
L
Avel Fick ett fint hingstföl den 21/4 och avmaskade mamman med Ivomec inom ett dygn. Men nu har hon kommit i brunst och fölet har diarré! Om...
Svar
18
· Visningar
4 212
Senast: Cesam
·
Avel I går (fölet fött 18.30 kvällen innan) lät jag sto och föl vara ute på ridbanan med trästaket mellan 10.30 och 16.00. I dag är planen...
Svar
14
· Visningar
3 410
Senast: kullerbytta
·
Avel Kl: 01:50 i måndagsmorse kom de små hovarna ut "där bak" & kl 02:15 var hela hingsten ute i det fria. :bump: En fux med 2 strumpor bak &...
Svar
14
· Visningar
1 025
Senast: Bounce
·
T
Avel ...vilken färg mitt föl har. Först trodde jag han var isabell eftersom han hade stjärn, men blev sedan säker på att han var en...
2
Svar
24
· Visningar
2 530
Senast: aldente
·
Avel Jag har ett rutinerat äldre fölsto av rasen islandshäst som bär på föl nr 13 :crazy:. Hon är beräknad till den 1:a juli. Undrar lite...
Svar
7
· Visningar
1 549
Senast: Dannie
·
S
Avel det är levandeföavgift på. Har nämligen inte råd att lägga allt på samma år! Vad har ni för förslag, hon är e Maistic och är inte 160...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: Skrutt
·
B
Avel Jag har lite planer på att betäcka mitt NF- sto i år, och jag behöver lite tips om hingstar ! Mitt sto är e. Zansibar - Prinsen...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: bibban
·
Avel ... på det här med att stona inte ligger ner natten innan eller samma natt/dygn som dom ska föla. Kan man generellt säga att det alltid...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: Bia
·
V
Avel Mitt sto väntar föl efter Saigon och det skulle vara kul om ni andra som fått fölisar efter honom i år berättade lite om dem. Gärna bild...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: v02
·
K
Avel Kan ni färgkunniga hjälpa mig med en fundering kring mitt minishetlandssto! :) Mitt sto är musblack till färgen. För två år sedan...
Svar
10
· Visningar
1 807
Senast: knyttet
·
T
Avel Vad ska jag göra? När jag släpper ut stoet och fölet så är hon väldigt nyfiken på linorna och går rätt in i dom och sugar på linorna...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Jarrah
·
F
Avel Mitt föl började fälla fölpälsen så smått redan efter dryga veckan (f 5/4) och har nu även ringar runt ögonen. Hon föddes som varmt...
2
Svar
21
· Visningar
6 765
Senast: Jarrah
·
C
Avel "Bebisen" dog!! Jag är så ledsen och besviken. Väntade en liten halvblodsbebis den 9 Juni, men den kom ut redan i förrgår. Det blev en...
Svar
17
· Visningar
1 577
Senast: Pirayan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka