Jag tror jag ska börja buskavla!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nobbeled
  • Startdatum Startdatum
Suck, FATTAR ni inte att en sådan korsning knappast kommer att hävda sig på dressyrbanan? Visst kan den ärva båda föräldrarnas goda egenskaper, men det är stor risk för att den kommer att sakna den taktmässiga traven, knälyftet och dessutom riskerar den att få stora problem med den vackra halskrullen!

Det borde å andra sidan bli en avkomma med en sjudjäkla förmåga att sätta under sig bakbenen och höja ryggen, men är det inte så att detta inte är egenskaper belönas i dagens elitdressyr?

Men för att få affärsidén med just den korsningen ännu mer tilltalade kan man ju tänka sig att sälja specialströ för hästar som gräver, grävskyddade stängsel och kanske tillridning av hästar som gör jätteskutt åt sidan när de blir rädda! Och så förstås tillbehör som öronhuvor med extralånga öron och specialbett till de hästar som omskolas till hopphäster...

Vet inte om jag missuppfattar ditt inlägg, eller du missuppfattat tråd skaparen. Det är en tråd i Ironi= På skoj.

Ovanför är ironiskt ...för så fel kan jag väl inte fatta? :confused:

Och så förstås tillbehör som öronhuvor med extralånga öron

...ovanstående måste väl vara ett syfte på en häst med kaninöron antar jag? ;) :D

Du har inte en skvätt kaninblod i din fölis tror du? :confused: ;)

Du sa ju att han är duktig på att skutta ju! :rofl:

Det är snarare känguru i honom :D. Kommer väl att bli ännu mer hopp och skutt när hans framben är fixat och klart.

Tja, eller en hare... Båda passar väl för att gå från avel med stäppdjur till lite mera buskavel :D

Men jag borde nog ha svarat på kanininlägget i stället.

men för att spinna vidare på hybridfunderingarna: Undrar om det blir hovar med klor så man slipper brodda??? Det borde i alla fall kunna bli ett intressant fall för hovslageren.

Jag har rätt bra kläm på hur harar och kaniner ser ut i bakbeben, men hurdana bogar har de? Branta eller liggande? Bogfria eller låsta rörelser???

Mitt lilla stoföl liknar ju en älgkalv... Vad mer kan du begära i "busken". Modern såg dessutom ut som en Ardenner under slutet av dräktigheten... :) :cool:
Eva

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 113
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Vår har i dagsläget en Finsk lapphund. Han är världens finaste, men börjar dock bli lite till åren. Han har aldrig varit mycket för dom...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Kibani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur