Måste få veta...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Throlla
  • Startdatum Startdatum
Om fölet har ljusblå ögon, rosa hud överallt och vita hovar är det en BEC. Då är fadern isåntfall felregistrerad. Är fadern en godkänd hingst?

Annars kan ett föl med ETT gulanlag ha ljusa ibland lite blåaktiga ögon vid födseln. Din beskrivning "blåtonade" ögon säger ju inte direkt att de är så ljusa som på en BEC. Chokladfärgen som du beskriver kan vara nån gulbrun nyans, men det kan också mycket väl vara en mörk BEC om resten stämmer (hud,ögon,hovar). Det kan också vara en blivande skimmel, de har en djupare födelsefärg. Obs att även en BEC kan ha skimmelanlag. Vilken färg har fölet på benen? Är de lika mörka/mörkare som kroppsfärgen? Återkom gärna med bilder och med fölets härstamning...

Tack för svaret!! Rätade ut flera frågetecken!
Jag är nästan säker på att Valborg inte har något fuxanlag, så med största sannorlikhet är fölet pärlvitt.

Fölet är mörkare brun på benen, med vita tecken. Men en BEC är väl vit eller gulaktig inte chokladbrun-leverfärgad? Det som är mest mysko är brun svans-ljus man.Pappa är KulanKavat och mamma är Hagens Nelina. Skall försöka fixa kort.

Min gamla tävlingsponny var u. Hagens Nelina. Mitt 3-årssto som jag har nu har Nelina som mormor (hon är u. Hagens Vanessa). Känner du Marlene?

Liknande trådar

Islandshäst Förhoppningsvis kläcker mitt sto ur sig ett föl i sommar och jag som är så dålig på genetik skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
11 105
Senast: Gimlan
·
L
Avel Låt oss säga att jag betäcker mitt halvblodssto till våren. Jag är inte 100% säker på att jag ska göra det men jag är väldigt sugen på...
Svar
9
· Visningar
1 397
Senast: -Lilla My-
·
R
Avel Jaha efter 332 dygn kom det ut en liten For Feeling unge. En liten hingst som ser trevlig ut, ädel, långbent, stor stjärn, vit fläck...
2
Svar
21
· Visningar
2 041
D
Övr. Djur Idag har jag tagit ett par bilder på mina kaninungar, de är i det där jättesöta stadiet nu så det vore en synd att inte fota dem! :love...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 160
Senast: Dolores_88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar