Färgbestämning *bilder*

Sv: Färgbestämning *bilder*

Snart kommer jag bomba er med kaninungar-bilder.

Min kaninhona väntar nämligen ungar i veckan... :bump: wiee!

Hon är en dvärgvädur. Tyvärr så ville hon inte alls utan satte sej på tvären i ett hörn. Men vi ska dit i veckan igen för att försöka och se om hon har blivit brunstig.

Jag blir helt kollrig i huvudet. Stämmer detta då:

Kanin nr 1 (Almighty) är viltgul
Kanin nr 2 (Attack) är viltgrå
Kanin nr 3 (Alone) är sotad viltgul
Kanin nr 4 (Annoying) är blå/blå otter/viltblå/viltblå otter eller havanna otter (?!)
Kanin nr 5 (Alien) är madagaskar/madagaskar otter

Dolores_88 skrev:
Jag blir helt kollrig i huvudet. Stämmer detta då:

Kanin nr 1 (Almighty) är viltgul
Kanin nr 2 (Attack) är viltgrå
Kanin nr 3 (Alone) är sotad viltgul
Kanin nr 4 (Annoying) är blå/blå otter/viltblå/viltblå otter eller havanna otter (?!)
Kanin nr 5 (Alien) är madagaskar/madagaskar otter

Värsta avundsjuk jag blir. Fina färger dina har... :D

Mina små rosa nakna kaninungar med gråa fläckar är inte hälften så söta :angel: hade hoppats på olika färger. Hur ska jag nu se skillnad på dem... :confused: I tidigare kullar har alla ungar haft olika färger. Nu tror jag alla blir madagaskar som fadern sin... :smirk:

Åh, grattis till bebisarna! Du får visa bilder sedan! :)

Tackar... ska nog starta en tråd redan nu. Har ett projekt att ta ett kort varje dag på småttingarna.

Fler som vill att jag ska starta en tråd med mina små nakenfisar (just nu iaf, men snart är det små ulltussar)...?

Dolores_88 skrev:
Nu har jag antlitat en fotograf som tagit bilder som gör kaninerna mer till rättvisa. Fler bilder kommer så fort hon skickat dem. Tillsvidare har jag dessa att visa:
Kanin nr 5 - madagaskar?
Kanin nr 2 och 3 - viltgrå och sotat viltgul?

Jag kan ingenting om färger :p men dom är ju gudomligt sööta :D speciellt femman :p

ja det kan stämma. har du några nya bilder?? dom är ju så söta :love: blev iaf en lyckad parning med min tös förra lördagen så snart om 3 veckor cirkus hoppas jag på små tottisar! :bump: :love:

åå Zuzzi....jag kasnke ska sno alla småttingar då :p
vill verkligen ha kanins :p vad tar du för en? :p

De beror på vad de blir för nått ;) 200-250:- för en dvärgvädur är normalt här.

Zuzzi skrev:
ja det kan stämma. har du några nya bilder?? dom är ju så söta :love: blev iaf en lyckad parning med min tös förra lördagen så snart om 3 veckor cirkus hoppas jag på små tottisar! :bump: :love:

Jag har inte fotat någonting för att jag inte haft någon kamera. Kanske blir att fota i helgen, de har blivit så stora nu! Och man ser nog bättre vad de är för färger också. Så jag återkommer om ett par dagar med bilder! :)

Vad roligt! Lycka till med dem!

Nya bilder

Kaninerna är ganska precis 8 veckor nu, ska snart ut i världen till nya ägare och innan de åker så vill jag förstås dokumentera bilder på dem här på Buke! Vill också höra vad ni tror om färgerna egentligen nu när de har vuxit till sig? Det är så roligt att se att några av dem brås på lejonhuvade och andra på rex! Lite udda blandningar måste jag säga.. Tyvärr är min kamera inte särskilt samarbetsvillig och ger absolut inga skarpa bilder.

Almighty, viltgul otter, hane
IMG00043.JPG
Almighty och Attack Alien, Almighty och Annoying

Attack, viltgrå, hane
IMG00046.JPG
Lurvig sötnos

Apple, sotad viltgul, hane
IMG00008.JPG

Annoying, havanna otter (??!), hona
IMG00054.JPG
Tvättar sig, tvättar mera

Alien, madagaskar/madagaskar otter, troligen hona (?)
IMG00040.JPG
Ute på äventyr, ekorrsliknande djur från Ice Age

Loa, den duktiga mammsen :love:
IMG00029.JPG

Senast ändrad av en moderator:

INte viltgul otter utan bara viltgul, men sedan är allt rätt och ja den är havanna otter :love: (alltså är den som är madagaskar otter)

Okej, tack för all hjälp! Synd att du inte kan hjälpa mig att kolla kön också, men du kanske kan säga hur det ska se ut? Det är så längesedan jag hade kaninungar sist och jag blir jätteförvirrad för jag ser ingen skillnad på någonting?!

Inom kort kommer en son till min gamla kanin Matilda (hon dog i höstas) till mig och jag skulle vilja para Loa igen. Men är det för mycket för henne med en kull till? Vad tror ni?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka