Travhingstar!!!

När blir hon pensionär då ??? och varför vänta tills dess..... ;)

Du har säkert gjort ett bra val. Lycka till med fölisen :)

Hon blir pensionär om fyra år och han ju redan tjuvstartat med årets fölis. Man kan ju inte hinna med hur många hästar som helst när man dessutom jobbar heltid och tränar två starthästar... :crazy:
För jag har en känsla av att inte våra skulle vara mer lättsålda än andras... :angel: :angel: :angel: Fördelen är ju att vi kan köra in och börja jobba om vi inte blir av med dem...

/// ghost

Hur blev det nu då? Blev det beslut eller ej?

Förresten fick jag "personlig inbjudan" till Västerbo på mailen i går, inte till Comets Tail utan till Red Xing. Men jag gillar inte hans hals. :crazy:

Det märks att travaraaveln går ner om de stora stuterierna sitter på nätet och raggar ston? :confused: :confused:

/// ghost

Det stämmer.....I år blir nog inte många fulltecknade.....Red Xing tillhör inte mina favoriter heller.

Comets Tail däremot är värd ett besök :love: (kanske Tony Oaks också)

Är du "bokad och klar" till G.S nu ?

Visst är det bokat och klart, min tjej är inte hemma heller. Gissa om knäppa jag saknar henne??? :o

Jag känner att det finns en risk med avelsvägledning via telefon eller internet om man inte är så insatt och får ett sånt mail som jag fick från en auktoritet inom området.
I bland känns det som om blodslinjerna är viktigare än hur stoet ser ut? :confused: :confused: :confused:

/// ghost

Visst beror det på hur stoet ser ut, men det är ingen sanning heller....jag fick 2 st helsyskon...samma mamma o samma pappa, den ena var långbent ljusbrun med bläs och vita strumpor, den andra svartbrun utan tecken, mer kraftigare mindre modellen....jag tycker det är intressant att se vad hingsten lämnat( om den har starbara avkommor).

Det är ju där generna kommer in, jag och min syrra är inte ett dugg lika varann heller. :crazy:
Det vore ju för mycket begärt att tro att man kan "beställa" en viss typ av häst. Har man otur så kan ju en mindre lyckad gen slå igenom hur mycket man än funderar???

All avel är ju en chansning, vem kunde tro att det skulle komma en Opal Viking??? :eek:

/// ghost

Visst är det svårt när man får råd.....alla har ju sin egen smak och sina egna värderingar. Jag tror att det är viktigt att ta reda på så mycket som möjligt om individerna. Hingstarna finns ju ofta statistik och fakta om, men det är ju viktigt att veta mycket om stoet också. Styrkor och svagheter i både exteriör och psyke.
När man gallrat och har ett gäng att välja bland är det helt klart hjärtat och känslan som styr för mig i alla fall......jag blir lätt förförd av snygga hingstar med stor utstrålning :d och väljer ofta bort de som saknar "det".

Förra året valde vi en vacker hingst till ett sto som brukar lämna föl med fina huvuden.......ut kom en älg med myrslokshuvud....någon skönhet blir hon inte men hon är gooo i alla fall :love:

För 15 år sedan tog jag en liten hingst till ett jätte-sto, ungen blev 172 cm hög och Lika bred som min russ. :crazy: :crazy: :crazy: Därutöver ett fullständigt nervvrak. :eek:

Visst kan det gå tok-fel i bland, men det är ju ändå speciellt med egna uppfödningar...

/// ghost

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka