Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Avel Någon som varit på treårstestet på Strömsholm idag? Tips och intryck för oss som skall dit i helgen mottages tacksamt. :bow: Mvh Nin
Svar
18
· Visningar
1 087
P
Avel Hur ser man att mjölken inte räcker till fölisen? En fölis som vill dia, blir sur på mamma och sparkar henne hårt i sidan för att sedan...
Svar
6
· Visningar
1 674
Senast: Lilltufsan
·
C
Avel När börjar ni vaka på era ungston som ska föla för första gången? Väntar ni tills ni har säkra tecken eller vakar ni extra mycket extra...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Cesam
·
Avel Vad krävs för att ett sto ska få bli stamboksförd? Och vad krävs för att den ska få Elit? Om ett sto blir mamma till en godkänd hingst...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: Emmmmma
·
F
Avel Hur vet man vilken stofamilj ens sto tillhör? Är det är det så att man ärver det från mor, mormor, mormors mor osv? Jag hittade ingen av...
Svar
5
· Visningar
805
Senast: Frågvis
·
Avel Är det några som väntar New forest-föl i vår? Kanske redan någon som fått föl? Vad är det för stam (far, mor, morfar), kön, färg...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Frågvis
·
P
Avel Tänkte höra om någon här har erfarenheter av kallblodskorsningar. Jag har nämligen funderingar på att betäcka mitt sto som är en...
Svar
18
· Visningar
1 781
Senast: nella
·
Avel Hur kan man säga så? Jag frågade min kompis förut och sa att hennes sto är så himla fint och att jag om några år kanske skulle vara... 2
Svar
25
· Visningar
2 485
Avel Har hört att man kan använda nån typ av pendel eller likande som man håller ovanför stoets rygg som meddelar om det är föl i magen eller...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: AraSlei
·
Avel Har en märr på 15 år som aldrig har fölat. Skulle vilja betäcka henne, men min omgigvning tycker hon är för gammal? :confused: Är hon...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: pricccen
·
N
Avel jag har en varmblod sto på 15 år som jag är sugen på att betäcka henne med någon hingst. :smirk: Men hon är inte byggd som travare.. så...
Svar
15
· Visningar
1 072
Senast: älgen
·
Avel Har sökt men inte riktigt hittat svaret på frågan tidigare. Jag har ett sto som är registrerad som bork (nu har jag hört att dom...
Svar
5
· Visningar
2 086
Senast: Magdalena
·
Avel Lite fler frågor.. Det här med att spruta igång brunsten på stona, har hört att vid ngt tillfälle så hjälper det inte igång stona. Är...
Svar
6
· Visningar
1 007
Senast: Arabis
·
F
Avel Inatt har mitt sto legat ner 30-minutersintervall och krystat. Däremellan har hon varit lugn och sovit eller ätit i ca 45 min. Då hon är...
Svar
14
· Visningar
4 193
Senast: Fiasnutt
·
S
Avel Är det någon som kan stammen på hingsten Epson 766? Gärna så långt bak som möjligt. Tack på förhand!!!
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Görel
·
R
Avel Flyttar min kära shetlandshingst till stuteriet där jag jobbar nu inom kort, dels blir det bättre för både mig å pållen då jag har mer...
Svar
4
· Visningar
860
Avel Någon fler som ska dit för att se ponnyernas avelsvärdering i helgen?
Svar
10
· Visningar
806
M
Avel Jag har hört så många av er prata så bra om just denna boken. Känns som den är ett måste nu när mitt sto skall betäckas. Har kollat på...
Svar
5
· Visningar
1 191
Senast: maneger
·
P
Avel Någon som var där? Jag hade ju tänkt åka, men blev tyvärr kvar i skolan så jag hann inte åka ner. Tänkte höra vad ni tyckte om det va...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Rosella
·
F
Avel Vad är blup och hur kan man få fram (räkna ut??) sin islandshästs blup? :confused: Tacksam för svar :)
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: Thesen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka