Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel Jag har hört så många av er prata så bra om just denna boken. Känns som den är ett måste nu när mitt sto skall betäckas. Har kollat på...
Svar
5
· Visningar
1 189
Senast: maneger
·
P
Avel Någon som var där? Jag hade ju tänkt åka, men blev tyvärr kvar i skolan så jag hann inte åka ner. Tänkte höra vad ni tyckte om det va...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Rosella
·
F
Avel Vad är blup och hur kan man få fram (räkna ut??) sin islandshästs blup? :confused: Tacksam för svar :)
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: Thesen
·
G
Avel Arielle började föla idag och fölet fastnade , jag fick in och plocka fram ena benet, ringde sambon som kom och hjälpte till, fick ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 708
Senast: gonkan
·
I
  • Låst
Avel en timme gammel var det lilla stoet när jag kom till stallet. så söt,ostadig på bena och ennu lite blöt. så vacker brun med en liten...
Svar
1
· Visningar
684
Senast: Cheeserica
·
R
Avel Halloj! En undran.. Jag har suttit och läst i tråden om Shady och alla misstankar om tvillingar. Om man utgår ifrån att stoet inte har...
Svar
15
· Visningar
3 279
Senast: shady
·
F
Avel Hur nära en beräknad fölning får du transportera stoet? Finns det någon regel för tiden efter fölningen? Jag har aldrig transporterat...
Svar
8
· Visningar
1 168
Senast: Loriley
·
C
Avel Någon som har lite kommentarer från hingstvisningen i Enköping i går? Är nyfiken på Last Liberty. Har för mej att jag läst någonstans...
Svar
16
· Visningar
1 852
Senast: xbella
·
Avel Har en snart ettårig hingstunge, och börjar fundera på när det kan vara dax att kastrera honom. Tidigare har jag tänkt framåt vintern...
Svar
9
· Visningar
994
Senast: hoppsann
·
Avel Är det någon som vet om han har några hingstavkommor som är godkända? Vad jag har förstått så är han själv exporterad till Texas och jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 394
Senast: Diego
·
Avel Efter tio dagar på övertid, så var jag tvngen att susa hem ett dygn, för att få ordning på resten av mitt liv. Hon har alltid varit en...
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Icebabe_1
·
A
Avel nu behöver jag er hjälp igen :angel: Har hittat en i mitt tycke helt underbar shettis, men jag skulle vilja ha era råd om det är något...
Svar
10
· Visningar
898
Senast: nettan77
·
E
Avel Jag har hört någonstans att ett sto kan tvärkomma i brunst om hon flyttas till en ny "flock" för att lättare bli accepterad. Vet ni...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: CK
·
M
Avel Jag fattar inte vad som har hänt!! Köpte honom i januari som 7 mån. fölunge, vi var och tittade på honom två gånger innan jag bestämde...
2
Svar
24
· Visningar
2 661
Senast: Cesam
·
Avel För några år sedan fanns det här i närheten en skäckhingst (halvblod)som hette Clint Eastwood - vad vet ni om honom ? Vad jag har...
Svar
7
· Visningar
1 252
·
F
Avel Redan i förrgår fick jag en känsla av att något var på gång och ännu mer igår fm/mitt på dagen. Inget direkt synligt, mest en magkänsla...
2
Svar
37
· Visningar
2 359
·
  • Låst
Avel Ja, äntligen fölade hon! :bump: Idag fick hon en vaxpropp och hade lite på andra juvret. Två tjejer i stallet skulle sitta "fölvakt"...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Cheeserica
·
F
Avel Inför stundande fölning har jag stått nere på Lantmännen och fingrat på grimma till den lille vi väntar. Blir dock lite förvirrad...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: plumpen
·
S
Avel I måndags alltså för tre dygn sedan fick vi en liten fölis.. Hon älskar att vara ute och skutta och springa omkring med mammsen.. Just...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: siri
·
T
Avel Ska åka till hingst med mitt sto som blir så nervös av att åka transport att jag är rädd att hon ska kasta sitt föl på hemvägen. Tänkte...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈