betäckning - våldtäckt

Jaha! Hade för mig det var 6 7 8... Snygg är han iallafall!!! :d

I vilket fall som helst så diggar jag hans son Biggles som har samma morfar som mitt föl, Krevad. Krevads avkommor brukar inte ha särskilt bra skritt och Briar hade ju bara en 6:a MEN Biggles hade en 9:a på sin skritt. Intressant! Åtminstonne för mig :) men nu ska jag inte babbla om Briar mera... får erkänna att jag nog är mera av en dressyrkärring än man kanske skulle vilja vara...

Jag är väl också en dressyrkärring, som blev kär i en hopphäst! :D Så nu har jag pluggat hoppstammar i ett par år ;)

Dom enda Krevad-ättlingar jag träffat är tre halvsyskon, u ett Krevad-sto, som finns på min förra ridskola. Ska kolla skritten på dom nästa gång :)

Vem är ditt föl efter? Jag ska ta min Ceylon-dotter till Artist!

Hej igen! Ursäkta trådskrivaren för att jag babblar på din tråd :smirk:
Mitt föl är efter Rubinrot. Han ser fin ut, korekt exteriör och har massor med utstrålning. Är bara 1 mån gammal så jag får se hur han utvecklas. Ännu så länge ser han ut att ha en mycket bra gallopp, bär sig jättebra på sina bakben och är elastisk! Traven har börja ta sig, men han fördrar att röra sig i galopp. Skritten tycker jag kan vara svår att avgöra hur den egentligen ser ut vid en så ung ålder, han har så långa ben och kan inte riktigt hålla ordning på dom :D. Ibland passar han något och det gör även hans mor... men vi får se, det kanske släpper.

Vore jätteskoj om du vill kolla in de där Krevadättlingarna! Det sägs att Krevad är bättre att ha i andra led än i första. Hans avkommor blir ju lite nervösa i psyket oxå men det verkar inte ha smittat av sig på fölis.

Lycka till med ditt Ceylonsto!!!

Hej!

Har ett sto efter Midt West Ibi-light-Krevad, som har en kanon skritt. Även överiga gångarter är bra, men skritten är klart bäst.

Mvh

Camilla

Jag kan förstå att man vill vara med från första stund (dvs hingstval), men jag tror att det åtminstone nästan är lika spännande att köpa en fölunge. Jag är en sån försiktig general som gärna har både livrem och hängslen, så jag skulle nog hellre köpa ett föl då vet man ju iallafall litegrann, tex vilket kön den har, dessutom slipper man ju gråta ihjäl sig om något går snett...

jag har en kompis som köpt ett föl och hon skulle GÄRNA göra om det hon känner att hon har varit med från början

Hej! Kul att höra!! Då är ju våra hästar kusiner :) Hur är hennes temperament?? Krevadhästar är ju kända för att vara nervösa och sura(ston). Mitt sto stämmer in på den beskrivningen och jag valde en hingst med mycket fint temperament, men har också hört att när Krevad finns i 2:a led så följer inte de negativa aspekterna med längre. Din erfarenhet??

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 755
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 023
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur