Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Avel Hur många dagar går det mellan brunsterna? Mitt sto ska betäckas i maj/juni och jag vill kunna beräkna ungefär när vi ska åka till hingsten.
Svar
2
· Visningar
701
Senast: Tosa
·
Avel Var hittar jag bra sidor för att försöka forska lite, kollade på ASVH men hittade inte vad jag sökte där.
Svar
6
· Visningar
862
Senast: Rosella
·
F
Avel Som säkerligen borde höra hemma på Hästvård, men jag anar att jag förmodligen får bättre svar här! Annars får väl "någon" flytta min...
Svar
6
· Visningar
858
T
Avel Jag vet stoet är extra känsligt de första 40 dygnen i dräktigheten, men hur hårt kan man rida? Ska jag låta henne vila eller kan jag ta...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Tosa
·
S
Avel Vad krävs för att ett sto ska få elit? Vad innebär ASVH:s förvärvningspremie?
Svar
8
· Visningar
690
Senast: Jarrah
·
Avel Hur har hästen det med sin befruktning. Vilken dag är hästen motaglit för hingst . Slutet eller mittet eller i början. En tanke bara ...
Svar
9
· Visningar
1 882
Senast: Myra
·
J
Avel Hos hundar är ju sådant väldigt väl uppstyrt. Vad finns det för regler för hästar? //Jenni (Jag är bara nyfiken och tänker inte börja...
Svar
4
· Visningar
664
Senast: Jenni73
·
N
Avel Jag har den tidigare tråden i färskt minne.... och jag hoppas att det slutar lyckligare. Har börjat samla mjölk sedan i går. Mjölken är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 432
Senast: shady
·
M
Avel mitt sto som är beräknat att föla den 29 april, har olika storlek på juvrena. Det är på själva vårtorna som det syns, den ena är större...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: Nobbeled
·
Avel Bilder och info om honom? vill väldigt gärna se hur han ser ut :p
Svar
12
· Visningar
1 291
Senast: Centaur
·
F
Avel Hur gör ni med ivriga besökare som vill komma och titta på den nya fölungen så snart som möjligt? Hur gammal bör fölet vara innan dess...
2
Svar
28
· Visningar
2 169
F
Avel Hur var det nu man skulle göra med kraftfodret till ett nyfölat sto? Skulle man dra ner på samma dags giva eller ska man ge som...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 373
Senast: Bia
·
O
Avel Hur lång tid ska ta för stoet att "få ut" bebisen, när ska man börja hjälpa till?? :confused:
Svar
3
· Visningar
951
Senast: Jarrah
·
T
Avel Varför trycker stona ändan mot väggen i slutet på dräktigheten?
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: timmona
·
C
Avel Är det vanligt att dräktiga ston blir lösa i magen? Det är inte dags än (midsommar) så det borde inte vara tecken på fölning, får jag...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Cillavan
·
Avel Häromdagen var det en i stallet som påstod att ger man stoet för mycket proteiner de sista månaderna innan fölning så riskerar man att...
2
Svar
20
· Visningar
1 954
Senast: Zoya
·
Avel Vad gäller egentligen? Som vanligt så är de närmsta "aktiviteterna" lite bökiga för min kära ponny då det är "pappas" ägarinna som dömer...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: lil-sis
·
F
Avel Mitt snart treåriga (30/5) ungsto, welshponny av cobtyp, brunstar fortfarande inte! Trots att vinterpälsen är avfälld, solen skiner...
2
Svar
32
· Visningar
1 938
Senast: Francess
·
Avel När under dräktighetens gång är stoet extra känsligt för tex stress osv. När riskerna är större att dom resorberar/ kastar mm. Har för...
Svar
6
· Visningar
1 584
Senast: Arabis
·
Avel Hmm.. I min bok står de att Haflinger hästar är Fux & Palomino! Men hon säger att de inte stämmer att dom är Linfuxar?? Har aldrig hört...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: Xeline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur