Nybörjare!

Jag har hingst och sto tillsammans och det funkar mycket bra. Hingsten har betäckt en gång, sen tog hon sig och nu går de bara runt och gullar, inget annat.

Visst fungerar det men håll hård koll på hingsten de första veckorna, det kan slå slint i skallen på dem bland annat om stoet visar ostadig brunst.

(så jag inte får negativ respons nu - ja hingsten är godkänd och både hingst och sto har fina meriter från tävlingsbanan, och nej jag är inte rädd att stoet ska skada hingsten, detta levnadssätt är naturligt för dem båda och om olyckan skulle vara framme nån gång så kan den lika gärna hända av något annat skäl. Och till slut....hellre en fysiskt skadad häst en gång än en psysiskt skadad för livet...)

jaa...hrrmm... :smirk:

fast då har de en bättre lösdriftshall med meeer halm så det kommer nog gå bra ändå :) blivande mamman är född februari, hennes mamma detsamma och systern i januari

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 312
Senast: Masse
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka