Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Avel Hur lång tid ska ta för stoet att "få ut" bebisen, när ska man börja hjälpa till?? :confused:
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Jarrah
·
T
Avel Varför trycker stona ändan mot väggen i slutet på dräktigheten?
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: timmona
·
C
Avel Är det vanligt att dräktiga ston blir lösa i magen? Det är inte dags än (midsommar) så det borde inte vara tecken på fölning, får jag...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Cillavan
·
Avel Häromdagen var det en i stallet som påstod att ger man stoet för mycket proteiner de sista månaderna innan fölning så riskerar man att... 2
Svar
20
· Visningar
1 960
Senast: Zoya
·
Avel Vad gäller egentligen? Som vanligt så är de närmsta "aktiviteterna" lite bökiga för min kära ponny då det är "pappas" ägarinna som dömer...
Svar
3
· Visningar
703
Senast: lil-sis
·
F
Avel Mitt snart treåriga (30/5) ungsto, welshponny av cobtyp, brunstar fortfarande inte! Trots att vinterpälsen är avfälld, solen skiner... 2
Svar
32
· Visningar
1 944
Senast: Francess
·
Avel När under dräktighetens gång är stoet extra känsligt för tex stress osv. När riskerna är större att dom resorberar/ kastar mm. Har för...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: Arabis
·
Avel Hmm.. I min bok står de att Haflinger hästar är Fux & Palomino! Men hon säger att de inte stämmer att dom är Linfuxar?? Har aldrig hört...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: Xeline
·
L
Avel Hörde att Bernstein ger lösa benbitar på sina avkommor, är det någon som vet nåt om det här om det stämmer??? 2
Svar
34
· Visningar
2 811
Senast: Görel
·
M
Avel Har ingen aning om vad de e så ja vet inte var ja ska lägga den men efersom de handlar om en hingst så lägger ja den på avel, vsd e e...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Mia_R
·
Avel Måste bestämma mig innan tisdag! Har beslutsångest... Fölis är försäkrad via Agria sedan 2:a levnadsdagen, eftersom hans mor är...
Svar
11
· Visningar
1 644
Senast: Ploppi
·
C
Avel Efter mycket funderingar så börjar man fundera på varför man ska hålla på med halvblodsaveln? Avgifterna går upp och priserna på fölen... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 674
Senast: crazy
·
G
Avel Hur går en shettis utställning till? Vad skall man tänka på? Vad behöver man ha för papper med sig? Jag funderar på att ställa ut min... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 349
Senast: susen87
·
T
Avel Oerfaren som man är så undrar man en massa saker. Är det vanligt att stona kan bli lösa i magen när det börjar närma sig fölning.
Svar
14
· Visningar
844
Senast: shady
·
Avel Var precis och nattade hästarna och mitt sto som skall föla 30:e Juni har fyllt på juvren :confused: Dom är jätte hårda och det har...
Svar
6
· Visningar
1 571
Senast: ady
·
Avel Enligt Flyinge dog han i morse i sin hage, visserligen var han gammal och veterinären misstänkte problem med hjärtat. Han hade betäckt... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 264
Senast: shady
·
G
Avel Hej jag har fått en fölunge av en väninna men han är ej rewgistrerad.Var gör jag detta någonstans.Svara fort de som vet.//
Svar
3
· Visningar
645
Senast: Cyllene
·
Avel hej! 11 dagar kvar.. grållan är rund som jag vet inte vad och juvret fyllt.. rinner inget än ... Idag e hon heltokig.. så fort min...
Svar
5
· Visningar
782
Senast: Bia
·
T
Avel Är det någon som vet var man kan köpa en nappflaska till föl eller det går lika bra med en till bebisar. Tänkte vara förberedd i fall att.
Svar
11
· Visningar
4 709
Senast: plumpen
·
Avel Åååååh, jag vill betäcka min "gammelpålla" i år! :bump: :bump: :bump: Tyvärr så har jag en motsträvig sambo som anser att jag inte är...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: FairLady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka