Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Har äntligen hittat mitt tredje shettis sto till avel. När jag var inne och kollade på webstamboken över hennes meriter på vad följande...
Svar
11
· Visningar
1 420
Senast: annele
·
F
Avel Mitt sto håller mig på sträckbänken! Inatt trodde jag det var dags, men inte då. Vid 23tiden när jag släckte och tittade till henne var...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
19 568
Avel Ngn som är intresserad av att se bra bilder på ett mkt välfyllt juver, ett par timmar innan fölning. Droppar med mjölk hängandes. Även...
Svar
1
· Visningar
931
Senast: oddny
·
G
Avel Hur lång tid får det efentligen ta innan man ska få sitt pass på fölet man fick förra året!! Jag fick ett welshföl förra året skickade...
Svar
13
· Visningar
1 031
Senast: gonkan
·
  • Låst
Avel Tro mig, det tar tid att reta upp mig, men nu börjar jag bli förbannad (rent ut sagt) på att stotrådarna tas bort när folk frågar om...
Svar
16
· Visningar
1 734
Senast: ameo
·
Avel Hur ni när ni ska släppa stoet på bete dagtid. Minskar ni kraftfodret? Behåller ni nått av höet? Mitt sto betar nu ca fyra tim dag på...
Svar
2
· Visningar
686
Avel som jag vore jätteglad om ngn ville hjälpa mig att svara på.. För det första det där med slemproppen..är det vanligt att den släpper...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: jo7
·
I
Avel SWF & moderföreningen? Följer SWF moderföreningens regelverk angående hingstgodkännande och har SJV godkänt detta? Undrar för jag har...
Svar
11
· Visningar
921
Senast: Welsh
·
Avel Hon går bara med 1åringen nu. Ska betäcka henne. Hon brunstar nu . Altså brunstar hon igen runt 1maj. Hingst ungen åker först 8 maj...
Svar
12
· Visningar
1 006
Senast: crazy
·
H
Avel Nu har vi väntat i 13 dagar. Ena stoet var beräknad till den 24 mars. När jag köpte henne den 6/2 såg hon knappt dräktig ut.Den senaste...
Svar
16
· Visningar
1 414
Senast: Boll
·
P
Avel Har ett sto som för ca ett ár sedan blev triangelmärkt p g a ett dáligt läkt benbrott. Dá hon är en korrekt, vacker, ridbar och mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 273
Senast: Pirayan
·
Avel Vad vet ni om honom? Nån som vet vart man kan finna bilder på honom?
Svar
1
· Visningar
714
Senast: lakrits
·
H
Avel hur var det man gjorde nu igen?? har glömt...
2
Svar
20
· Visningar
1 624
Senast: Bia
·
K
Avel Min häst (shettis) beräknas föla den 23 april. Idag upptäckte vi dock "pluppar" på tuttarna (kommer inte ihåg vad det heter). När hon...
Svar
5
· Visningar
752
Avel Kollade på mitt sto idag och såg att magen låg på ena sidan. Så på ena sidan var det som en jättelik fotboll och andra var ganska platt...
Svar
3
· Visningar
3 204
Senast: Bia
·
A
Avel Alltså jag behöver hjälp! Bakom Love Spring finns Östertorps Ada som är skimmel, bakom henne finns Tuttan, som var skimmel.. sen antar...
Svar
3
· Visningar
867
Senast: Apelsinjos
·
T
Avel Har två frågor angående mitt högdräktiga sto: 1. Lever alla föl vildbasar i mammas mage? "Min" fölis verkar vara väldigt lugn. Mamma är...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: Cesam
·
E
Avel ...klurar jag på och har fastnat för en (två) från Ängagården. Är det någon som använt dem? Har det fungerat bra? Hingsten som jag i...
Svar
10
· Visningar
2 208
Senast: cisco
·
C
Avel Tittade just på Hingsttågets hemsida...nu är det 8 stycken strukna hingstar till Tingsryd idag 13/4. Visst kan en häst bli sjuk eller...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: crazy
·
F
Avel ...till ett föl? Om man har ett helt vanligt fuxföl, som man vet inte kommer att ändra färg? Ska man ändå vänta tills fölpälsen fällts...
2
Svar
27
· Visningar
2 143
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar