Nu är det min tur att gå och vänta...

Är det vanligt att juvern ska vara så stort när det är dags eller det kan vara mindre. Mitt russ har inte så stort juver men i och för sig så är det första gången för henne.

Det är ju jättebra att se om man inte vet hur det ser ut.
Godkänner du att man (någon) länkar till dessa bilder i andra (nya) trådar ifall du inte är 'online', eller ska vi mejla dig först???

Det är nog lite olika exakt hur stort det är vid fölningen. Och de kan dessutom fylla det ganska sent inpå fölningen! Somliga fyller inte ut juvret ordentligt förrän precis vid eller t.o.m. efteråt! Så allt ska nog gå bra för ditt sto med! :)

Inte alltid vanligt speciellt på förstagångarna, och heller inte alltid vanligt på flergångarna.. det är väldigt individuellt från sto till sto, men många ston 'brukar' (fast inte alltid) följa samma tecken från år till år!

Många har missat fölningarna p.g.a att de väntat in dessa s.k. 'säkra tecknen'!!!

Oh vilka bra bilder på juver och vaxproppar, verkligen bra för oss förstagångare att se. :bump: :bump:

Vad söööt honär din Belle, med stooora magen. Som en boll. :D

Tycker nog att hon skall ladda kamerans batterier också. Fast mest sina egna, så vi slipper sitta här med böåa tummar länge till :)

Fast det får vi ju göra i alla fall då det är långt från färdigfölat här på buke.

Javisst, det är helt ok att ta bilderna till andra trådar.
Det är ju inte säkert att alla "nybörjare" går in på min tråd och tittar :D
Det är bara roligt att kunna hjälpa till!

// Anna

Toppenbra :bow:

Men du... ska inte du sova nu så att du orkar med natten :eek:

Hur ser 'bollen' ut nu?

Va f****n då!
Belle har knipt ihop hela natten och ingen fölis i sikte trots alla tecken på förestående fölning... :mad:
Jag börjar tro att bäbisen ska ligga där inne för evigt, eller att det trots allt bara är luft.

Suck...

// Anna (som är mycket trött vid det här laget)

NU HAR HAN KOMMIT!!!!!!!!!!!

08.45 föddes den lille killen. Det gick fort och jättebra. Från det att blåsan syntes tills han var helt ute tog det max 10 min. Han stod upp efter 30 minuter.
Ännu har han inte diat, men det gör han nog snart hoppas jag.

Kort kommer under dagen.

Han är iallafall brun (blir skimmel) med strimbläs och en vit kota ena fram tror jag. Lååååååååga ben har han och är jättesööööt :love:

Nu ska jag ut och kolla till dem.

// Anna (trött och glad) :bump:

Grattis, Grattis!! Underbart med fölisar.
Jag har bestämt mig för att betäcka två av arabstona i år. Klurar bara på hingstar nu. Alltid lika roligt.
På tal om bilder, ( inget ont om dina juverbilder Anna!!),
så har jag ett par riktigt bra bilder på juvret fr min arabfröken, där mjölken hänger i droppar på spenarna, ett par timmar innan hon fölade för två år sedan. Likaså en bild på samma juver ca 1 vecka innan fölning. Har dock ingen möjlighet att lägga ut dom, men kan ngn annan göra det, så hojta högt, så mailar jag över dom. Om intresse finns förstås. Grattis än en gång Anna, arabbebisar är underbara ( andra oxå såklart.).

Äntligen!!!!!
Tänk vad snabbt allt vänder.. från 06.43 :( - 08.45 :love:

*GRATTIS, GRATTIS* :banana: :bump: :banana:

Liknande trådar

Avel Jag skickade i väg mitt sto på betäckning och enligt uppgift var hon betäckt 15 och 17 juni, sedan brunstade hon om och betäcktes om vid...
Svar
4
· Visningar
1 818
Senast: Månsane
·
D
Avel Hej! Jag kan i princip ingenting om fölning, och idag och imorgon har jag ansvaret för stallet eftersom stallägarna är borta på en...
Svar
16
· Visningar
4 379
Senast: Bia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben