Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Avel Hej! Jag kan i princip ingenting om fölning, och idag och imorgon har jag ansvaret för stallet eftersom stallägarna är borta på en...
Svar
16
· Visningar
4 379
Senast: Bia
·
W
Avel Vet inte om detta räknas som efterlysning (?), men jag vet att det finns människor på detta forum som sitter inne med hbl-stamböcker så...
Svar
10
· Visningar
1 131
Senast: Görel
·
D
Avel Någon som vet var Majim G tagit vägen ? Jag hade tänkt använda honom i år men han finns inte längre på Gränsbos hemsida, inte heller...
2
Svar
28
· Visningar
2 370
Senast: Rotterö
·
K
Avel Vad har STC för regler för namn; får två hästar ha samma namn eller får de inte vara helt lika? Har aldrig hört travhästar med samma...
Svar
2
· Visningar
1 919
Senast: CK
·
K
Avel Har sett i många trådar att man rekommenderar att ta stoet ifrån fölet ett par ggr/dag i början för att röra på henne. Är det för...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: knyttet
·
M
Avel Min ponny är e.son of a gun xx och ue. Merrie Marshall RNF 1. är det en bra stam? :confused: är det någon som känner till något om Son...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: miss_willow
·
G
Avel Har bara fått en tanke på hur benställningen ser ut på alla föl som föds nu. Alla föl som föds här på bukes kan völ inte vara perfekta...
Svar
13
· Visningar
1 244
P
Avel Jag läste en liten insändare om Robin Z. Jag håller helt med henne som skrev. Vem ska nu föra Robin´s blo9d vidare? RobinZ har avkommor...
2
Svar
24
· Visningar
2 354
·
F
Avel Kan inte någon vänlig själ skriva vad jag ska göra och hur jag ska kunna registrera/få pass till mina hästar. Ett islandsföl...
Svar
2
· Visningar
859
M
Avel Nu är de så här att jag har mitt dräktiga sto här hemma + min ettåring. Jag funderade ev på att åka i väg på kurs med ettårigen men kom...
Svar
5
· Visningar
633
Senast: Bia
·
S
Avel Vad har ni för synpunkter på det? Någon som har info om hur var och pris? Det är högsta grad onaturligt med det är väl semin också? Hur...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: little
·
Avel är detta normalt?? Mitt dräktiga sto har blivit helt "insjunket" på båda sidorna ovanför bakbenet bild finns på: www.snyggast.se/2426201...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: AraSlei
·
H
Avel Jag har ett sto som jag kanske tänkte betäcka senare. Hon är bara tre i år så det är ju i framtiden det ligger :) Frågan är nu om jag...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: plumpen
·
B
Avel Om jag betäcker mitt sto efter Robin Z (e.Ramiro Z) med Orestus(e.Indoctro-Ramiro Z). Då hamnar Ramiro Z i 3:e (eller räknas det som...
Svar
5
· Visningar
905
Senast: Cesam
·
Avel Såg en annons i en lokaltidning där man efterlyste en hingst för betäckning. Rasen oviktig och den behövde inte vara godkänd eller...
Svar
8
· Visningar
763
·
T
Avel Några frågor till er som har dräktiga ston på lösdrift: *Hur gör ni när det börjar bli dax för fölning, får stona gå kvar på lösdrift...
Svar
8
· Visningar
803
Senast: Tingeling85
·
P
Avel Hej. Jag undrar hur man kan kolla upp om en häst är Homozygot eller ej. Har en Am Paint e. JJ Bar King, som är homozygot. Vänner till...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Atle
·
E
Avel Kan detta stämma: Mitt sto (blir 4år) har i princip varit brunstig till och från hela hösten och vintern. I Januari och Februari hade...
Svar
7
· Visningar
763
Senast: Francess
·
T
Avel Ska betäcka mitt varmblods sto. Har hittat en hingst som jag tycker verkar vettig . Men hingstens morfar är samma som mitt stos farfar...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: CK
·
B
Avel Vilken är din favoritras???? :bump:
2 3
Svar
45
· Visningar