Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Avel I eftermiddags när jag tittade till mitt sto upptäckte jag en liten rännil med blod som sipprade ur slidöppningen på henne. Hon är...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: Fiasnutt
·
Avel Jag använder mig av mjölktestet för att lättare kunna veta när det är dags för Belle att föla. Men dagens resultat gav mig lite...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: wera
·
Avel Nu kommer en sådan här riktig pappskallefråga *varnar* ;) Om du visar på sommarpremieringarna för alla raser, och du visar en ras som...
Svar
15
· Visningar
1 029
Senast: Cesam
·
Avel Ena stoet har nu fått vaxproppar och la sig inte i boxen och vilade som hon alltid gör när hon blivit intagen från hagen. Så i natt får... 2
Svar
31
· Visningar
1 800
Senast: Berge
·
T
Avel Hade ju bestämt mig, först för Stanford och sedan för Majim G till mitt ganska grova sto (e. Napoleon ue. Urbino) men så sa min...
Svar
16
· Visningar
1 175
T
Avel Igår så upptäckte jag att det var små vita prickar på juvern är det vaxproppar?
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Nobbeled
·
Z
Avel Jag har läst i en bok att man ganska direkt ska lära fölet att stå uppbundet, dvs börja binda upp det när det är någon vecka gammalt...
Svar
4
· Visningar
2 720
Senast: ako
·
W
Avel Finns det någon bra sida där man kan läsa om alla halvblodshingstar i avel? :banana:
Svar
4
· Visningar
753
Senast: Görel
·
T
Avel Är inte skäck en otillåten färg för kallblodstravare? :confused: Den här hästen är registrerad i det norska travsällskapet...
Svar
4
· Visningar
1 119
Senast: Bambe
·
Avel Om ni fick välja vilken connemarahingst ni ville att betäcka med (död, levande eller numera valack). Vilken skulle ni välja då? 2
Svar
24
· Visningar
2 197
Senast: Flippen
·
T
Avel Har ett sto som blev betäckt 9 juni förra året. I augusti togs blodprov och då var hon INTE dräktig. Vi hann inte ta ett språng till...
Svar
18
· Visningar
1 211
Senast: Bia
·
M
Avel Mitt sto ska föla runt den 5 juni, Hon är så mega tjock så man tror nästan de ska komma vilken dag som helst, sen har juvret börjat bli... 2
Svar
34
· Visningar
1 859
Senast: knyttet
·
M
Avel Jag har ett sto med "fölningsdatum 14 april". Än så länge har jag nöjt mig med att titta till runt halv tolv + att jag går upp mellan... 2
Svar
20
· Visningar
2 516
Senast: Magdalena
·
Avel ... och förklara det här med fölvisning ingående ? :love: Det jag är intresserad av gäller halvbloden (om det nu är någon skillnad)...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Nobbeled
·
F
Avel Fölet står och \"tom-kissar\"?! Ett stoföl (1 vecka) här står i kisställning fast det kommer inget. Ibland kommer det ju naturligtvis...
Svar
8
· Visningar
2 913
Senast: Cesam
·
Avel Jag undrar lite om skimmlar. Jag har en 6åring som nu är apelkastad grå/brun skimmel. Han är väldigt mörk på halsen och ljusare på magen...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: Halloy
·
M
Avel En av mina favorithästar som heter Krabat har en pappa som heter Komet- oh nu undrar jag om någon har eller knner en häst som är efter...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Agnes_
·
Avel För alla ston från en stofamilj är väl inte välsignade med ett nummer inom parentes efter namnet - t.ex. om de inte är stamboksförda...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: krocket
·
Avel Är det bara Flyinge som har betalning vid 16 dagar och vid levande föl? Om de nu hittar vad som är fel på mitt skadade sto, och vi kan...
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Domaren
·
F
Avel Hur vet man om ett föl kommer att bli skimmel? Såg en liten kille häromdagen som var brun med svart man o svans. Men stoet är skimmel...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: aldente
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka