Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Avel Har ni några nyheter att komma med, vad är det för nya islandshingstar i avel i år. Har sett nån annons i islandshästen, och mera lär...
Svar
6
· Visningar
1 770
Senast: Demon
·
M
Avel Vad anser ni om att avla på ett shettissto som har haft lindrig fång en gång för några år sedan men sedan symtomfri de senaste åren...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: ameo
·
M
Avel undrar vilka godkända halvblods hingstar har ovanliga färger som gulbrun röd skimmel mfl? var finns dom hittar bara dom vanliga...
2
Svar
32
· Visningar
2 454
Senast: Magdalena
·
Avel Vad står 'VDL' för i hans namn? Är det når stuterinamn? Jag vet att jag hört det men kommer inte på det..
Svar
9
· Visningar
2 178
A
Avel Är det någon som vet något om denna hingst? Hittar ingen info på nätet.
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Alexandra_W
·
Avel har en sexåring med denna stammen undrar nu lite om hingstarna, vet lite om Amiral....
Svar
6
· Visningar
1 054
Senast: urkella
·
N
Avel Jag har aldrig betäckt något av mina ston med interimistiskt tillstånd. Vad är det som gäller? Får avkommorna gröna papper? eller vita...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Frieser
·
T
Avel Hej! Jag har ett DV-sto efter Classic (e. Quo Vadis u. Amsterdam, ue. Volturnus) undan Ulina C'est Si Bon (e. Onyx u. Golina - Ibrahim...
Svar
11
· Visningar
950
Senast: Thildha
·
Z
Avel Hur mycket ljus kan man ha tänt i boxen under natten utan att stoet störs? Kan man ha lysrören tända, eller kan hon inte sova då...
Svar
7
· Visningar
904
Senast: Berge
·
R
Avel Var ju en artikel i förra numret av Ridsport, där en inskrivare skribent ansåg att ASVH skadar svensk halvblods avel. Läste ni den...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: shady
·
R
Avel Någon som vet vilka hingstar dom kommer att ta med sig genom landet? Att vi inte kommer att få se dom Tyska hingstarna har jag på känn.
Svar
14
· Visningar
1 325
Senast: aldente
·
Avel Vad är Florenzio för hingst? Har hört att han är elegant och rörlig, gjort bra resultat i unghästklassr i Tyskland, e: Florestan. Enligt...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: crazy
·
N
Avel Vad säger ni om den stammen? Jag har enormt dålig koll på det här med stam, men vad kan ni läsa ut av stammen. Gissningar, åsikter? Nirak
Svar
15
· Visningar
2 106
Senast: _malle__
·
L
Avel lambert 589 & jaguar 548 Jag har ett sto som har Amiral som pappa och honom har jag ganska stor koll på. Men på hennes mammas sida så...
Svar
2
· Visningar
1 145
Senast: lyckorna
·
Avel Hur funkar det??? Först måste väl fölet registreras, och hur fungerar det? Skillnad fölbesiktning/fölpremiering? Jag är lite frågande...
Svar
3
· Visningar
1 120
Avel Hej. Nån som har erfarenhet av att ha fölande ston/fölungar i hage med tre elrep. Har de rullat under? Vilken typ av hage skulle vara...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: lila
·
M
Avel hejsan! nu undrar jag hur ni andra har gjort när stona fölar, mitt sto ska få sin första och det kommer ske utomhus då hon beräknas föla...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Magella
·
F
Avel Kan ett sto på 9 månader bli dräktig? Min lille hingst på 6 månader har börjat klättra på henne och hon har börjat brunsta.. Men det...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Falk
·
H
Avel Söker med lyckt och låga efter info om denna hingst.. kan någon hjälpa mig?
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: aldente
·
H
Avel Ena stoet var beräknad till den 24/3, i Lördags hade hon blod därbak, slemproppen tänkte vi? idag så är hon öppen knappt ½ cm kanske och...
Svar
5
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka