Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
  • Låst
Avel Ameo! Döp om rubriken \"Avel\"! Tycker att härstamningsfrågor har försvunnit rätt drastiskt. En orsak är troligen att rubriken "avel"...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Cheeserica
·
A
Avel Vill skapa en tråd för de nygodkända hingstarnas nummer. Någon som har koll? Mvh Åsa
Svar
7
· Visningar
635
Senast: base
·
L
Avel Om man korsar en isabell med en skimmel, vilken färg är det då troligast att fölet får? Om stoet är isabell och hingsten skimmel?
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Francess
·
Avel Har frågat er om råd förut men nu med facit i handen så blir jag ändå konfunderad. Fölis har mörk hy kring ögon och mule men är sjaskig...
Svar
1
· Visningar
792
Avel Letar efter en liten (max 150 cm) hög arabhingst. Den skall stå i Uppland, Stockholm, Västmanland eller Gävleborg. Skall eventuellt...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 215
Senast: Bia
·
Avel har varmblodiga travare fler ryggkotor än andra raser?
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: eldione
·
A
Avel Hur stora är Era 3-åringar nu?? Mitt sto e:Warsteiner har dragit iväg rejält efter sommarens bete. Hon mäter idag drygt 167 cm och hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 994
Senast: Nin
·
R
Avel Vart vänder man sig om man vill ha hjälp med att visa en hingst, finns det några tips. Finns det dom som är proffs att visa hingstar...
Svar
2
· Visningar
975
Senast: Rotterö
·
Avel Någon som var där? Finns det några bilder??? /Malin
2
Svar
20
· Visningar
2 037
Senast: Snorkis
·
J
Avel Stoet är tung, lång och mkt häst. Skulle vara intressant att korsa henne med ngn lättare ev högre hingst av annan ras. Har någon av er...
Svar
4
· Visningar
1 426
Senast: Wilma
·
L
Avel Vet inte om denna hamnar rätt, men jag ger det ett försök Ni som har avkommor efter Rubignon? Hur har det gått för dem, hur stora är de...
Svar
0
· Visningar
1 076
Senast: LAPTOP
·
T
Avel Hur sent kan/får man transportera dräktiga ston? Är det några speciella regler om hur långt?
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Tristezz
·
G
Avel Sitter och tittar på de preliminära resultaten från avelsvärderingen på Grevagården som var i helgen. Aja Sanagor fick ju 43 poäng...
2
Svar
29
· Visningar
2 159
·
Avel Finns de överhuvudtaget?? Svenskfödda alltså (i alla fall svensk stam i 2 led) Verkar som att Utrillo finns överallt. Därmed inte sagt...
Svar
13
· Visningar
1 193
Senast: Zephia
·
Avel * Fux, mörk fux, svettfux, brun * Bläs * Fyra vita ben (finns det förresten något samlingsnamn för detta på svenska???), vit strumpa...
Svar
10
· Visningar
6 067
G
Avel Har ett föl (2 veckor) som har problem med magen. Hon har diarre och blir kladdig på svans och bak. Jag tvättar och håller rent så bra...
Svar
11
· Visningar
1 897
·
Avel Den sorgliga tråden "Har ni varit med om detta??" har blivit väldigt lång och jag har en känsla av att en del som skulle kunna ha nytta...
Svar
5
· Visningar
2 727
Senast: Nafayette
·
Avel ...kanske inte lägger den här tråden rätt. Men det borde ju vara endel här som har halm som strö så störst chans till svar här. :) Har...
Svar
14
· Visningar
1 345
Avel Är det någon som vet mer om det? Jarrah kanske? Såg nämligen i tidningen idag att de skulle ha hingstvisning på Ekenberg. (Lundbäcks...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Jarrah
·
F
Avel När man ska desinficera navelstumpen av det nyfödda fölet, vilken spädning ska man då använda av Jodopax? På bruksanvisningen står...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka